Stål!

• Trådstartare Trådstartare evo
  • Start datum Start datum
Stål!
Det var så lite! Blev ju superfin!
Du får dock bakläxa på lidningen av styret .)

Tack ! Ska omedelbart ställa mig i hörnet å skämmas ! :-)
Har ju aldrig byggt en cykel....

Desmo: Jag köpte ramen -83 å resten under vintern.

Stål!
Appel sa:
båtbensbudet sa:
Pauli sa:
Hep !
Mitt vinterprojekt är färdigt !
Blandat gammalt å nytt.
Campa Centaur/Chorus.
Tack "båtbensbudet" för support !

Snygg Chesini!

(Sen var det ett tag sedan man såg någon båtbensbudet cykel. Undrar vad han cyklar runt på nuförtiden?)

Tack ! Kul att ha gjort det till en fungerande räser att träna på ! ( frågan är....vad ska jag göra nu förutom att träna....)

Stål!
En liten teaser.
cykel.jpg

Stål!
Appel sa:
båtbensbudet sa:
Pauli sa:
Hep !
Blandat gammalt å nytt.
Campa Centaur/Chorus.

Snygg Chesini!

(Sen var det ett tag sedan man såg någon båtbensbudet cykel. Undrar vad han cyklar runt på nuförtiden?)

Jag hade ju tänkt att lägga ner det maniska cykelbyggandet men det funkade ju inte så jag köpte en ihop en massa delar under vintern iaf.
Postade denna bild i ngn annan tråd för ett tag sedan men ska väl sätta ihop allt i veckan är det tänkt.

25306909715_33582dca68_z.jpg

Stål!
båtbensbudet sa:
Appel sa:
båtbensbudet sa:
Pauli sa:
Hep !
Blandat gammalt å nytt.
Campa Centaur/Chorus.

Snygg Chesini!

Jag hade ju tänkt att lägga ner det maniska cykelbyggandet men det funkade ju inte så jag köpte en ihop en massa delar under vintern iaf.
Postade denna bild i ngn annan tråd för ett tag sedan men ska väl sätta ihop allt i veckan är det tänkt.

Stiligt ! Tub eller kanttråd ?

Stål!
Vad har hänt på Happy? Både Lundatok och Pauli kommer undan med att ha fotograferat sina riktigt snygga cyklar med kedjan på lilla kakan. Det glädjer mig, jag trodde att det var big no-no. :D

Stål!
Gubbcyklist sa:
Vad har hänt på Happy? Både Lundatok och Pauli kommer undan med att ha fotograferat sina riktigt snygga cyklar med kedjan på lilla kakan. Det glädjer mig, jag trodde att det var big no-no. :D

Som sagt så är jag nybörjare både på happy och som cykelbyggare. Har ju redan fått pisk för min styrlinda.

Stål!
Pauli sa:
Gubbcyklist sa:

Som sagt så är jag nybörjare både på happy och som cykelbyggare. Har ju redan fått pisk för min styrlinda.

En finare första bygge får man nog leta efter. Men stilpolisen kommer man inte undan .)

Stål!
båtbensbudet sa:
Pauli sa:
Gubbcyklist sa:

En finare första bygge får man nog leta efter. Men stilpolisen kommer man inte undan .)

Tack ! :-)
Det tog lång tid och det skulle ta lång tid att bygga.
Båtbensbudet för att du sålde komponenterna och gav mig grymma tips ! ( ja jag ska linda om styrlindan !)
Det finns ett par till jag vill tacka för alla mina knäppa frågor och det är Stefan Larsén. och Mats på ECI.
Jag kan rekommendera Isaxssons Pulverlackering i Ursvik som hjälpte mig med den ursnygga röda färgen.
Det som "återstår" är lock-tite på vissa skruvar, testa kortare styrstam, 27 mm tubdäck...... och dekalerna som blev skitfula.

Senast ändrad:
Stål!
MarcusS sa:
Ni som har koll på snygga skärmar. Vad finns det att välja på till ett 60mm däck? Mina skärmar blev lite smala med nya lite tjockare däck.

Leta efter 29er skärmar och välj helst metall då plastskärmar flexar mer. Se till att ha minst 6mm utrymme på vardera sida eller välj smalare däck. Vibrationer i skärmen kombinerat med stenar eller kvistar som kilar fast kan sluta illa. 50mm borde vara tillräckligt för grus och enklare stigar.
Bra info: http://www.cyclingabout.com/mudguards-and-fenders-for-bicycle-touring/

SKSplasticLongboard.jpg
rearfenderfailure-s.jpg

Senast ändrad:
Stål!
MarcusS sa:
NLC sa:

Ni som har koll på snygga skärmar. Vad finns det att välja på till ett 60mm däck? Mina skärmar blev lite smala med nya lite tjockare däck.
Vad är det för däck?
On one bsc type 1?
Är de något trevliga?

Stål!
Ja, det är On Obe BSC 1 - De reade ut dem för en hunka styck och då kunde jag inte stå emot

De är rejält greppiga. Körde Nick-spåret med sonen med dessa däck en torr vårdag utan några större problem.

På asfalt så rullar de ganska mycket trögare än de 50mm Schwalbe Maraton Supreme som satt på innan. De är enormt mjukt att köra på dem. De glider över kanter, hål mm. De spårar lite underligt i kurvor på asfalt. Jag tror de beror på att de är plattare mittpå med mindre mönster.

De hör nog bäst hemma på grusvägar. Med et tryck under 2bar så glider de bara på. Planet X skulle kunna marknadsföra dem med Perfekt för Cykelvasan.

Majs eller bajs? För enbart landsvägsåkande, nja. För mestadels grus, javisst.

Stål!
the_Dude sa:
MarcusS sa:

Leta efter 29er skärmar och välj helst metall då plastskärmar flexar mer. Se till att ha minst 6mm utrymme på vardera sida eller välj smalare däck. Vibrationer i skärmen kombinerat med stenar eller kvistar som kilar fast kan sluta illa. 50mm borde vara tillräckligt för grus och enklare stigar.
Bra info: http://www.cyclingabout.com/mudguards-and-fenders-for-bicycle-touring/

Hua, en sån där ihopveckad skärm vill man ju inte ha, speciellt inte på framhjulet i en snabb nerförsbacke.

Stål!
Här är min Cyclepro Optima I sitt tidigare utförande. Sjuväxlad 105 med Sorahandtag
Är under återuppbyggnad / uppdatering efter ett krökt växelöra och en ersättande kolfibercykel...

Bilagor

• Att-1.jpg
    Att-1.jpg
    147.9 KB · Besök: 145
Stål!
Chrills sa:
Här är min Cyclepro Optima I sitt tidigare utförande. Sjuväxlad 105 med Sorahandtag
Är under återuppbyggnad / uppdatering
efter ett krökt växelöra och en ersättande kolfibercykel...

Vilken ohyggligt härlig färgkombination! Så mycket 90tal det kan bli de där. Kul att inte bara gamla italienare och Peugeot stålisar tas om hand och används.

/Magnus

Stål!
Stål!
Kul cykel! Jag såg dig faktiskt live i Malmö i söndags. Var vid ett rödljus vid Södervärn. Man hajade verkligen till av cykeln. Vad är det för ram?

Tillbaka
Topp