Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det där brukar de som försvarar Neo2 säga (och även TacX (förutom "reality check")). Problemet är att resonemanget faller därför:grenhall sa:herne sa:Om man kör både inne och ute, tar kalendern/program hänsyn till detta? Zwift har åtminstone ingen koll på passen ute, fixar TR det, är ju det en potential anledning att byta.
Numera finns möjligheten att välja om man vill köra passet inomhus eller utomhus. Man får då möjligheten att antingen köra via kraft ute eller via RPE och ett alternativt intervallupplägg.
Jag har bytt från Zwift till TR och är sjukt nöjd med TR's upplägg. Kör min andra byggfas nu på grund av en för sen start av grund/bygg-fas.
Dr_Rydell sa:Min Neo 2 visar 13-14 watt lägre medelwatt än Assioma Duo. Har fått en Neo 2 utbytt pga detta, men det gjorde ingen skillnad. Gjorde en tråd om det på FB-gruppen för ett par månader sedan och den fick snabbt rejält med inlägg. Verkar vara ett känt problem, men Tacx har nog ingen lösning ännu så de stoppar huvudet i sanden fortfarande. Kadensen är inte så stabil som pedalerna heller. Förutom watt-debaclet är den ju underbar med tystheten och roadfeel.
Jag har också provat att köra Vector 3 pedaler på cykeln kopplad till Neo:n. Vector visade förvånade nog under Neo2 vid detta (enda) test, men det tror jag beror på att jag har absolut black oval klinga. För när jag jämfört Vector 3 med Assioma på Monark 874 med rund klinga (90 RPM med 3 kg i korgen, start på 90 kadens) så visade Assioma 290 watt och Vector 3 283 watt. Så enligt Monark så ligger Vector 3 mitt emellan Assioma och Neo 2. Fantastiskt när alla tre hävdar +-1% accuracy...
Ska tilläggas att mina Vector 3 inte går att få en stabil kalibrering - värdet varierar hela tiden - och Garmin vill att jag skickar in dem.
13-14 lägre medelwatt låter helt rimligt i förhållande till att Neo 2's värde är inkl. drivlineförluster.
konscious sa:Precis så är det att utepassen adderas i din kalender.
En effektmätare som inte kan kalibreras är inte bra.
Under aktiv tävlingsäsomg är det repeat av pass i speckality som gäller?
Dr_Rydell sa:Det där brukar de som försvarar Neo2 säga (och även TacX (förutom "reality check")). Problemet är att resonemanget faller därför:
1. Eftersom en del fått sina enheter utbytta eftersom det var en tydligt diskrepans mellan Neo och Neo 2
2. Andra trainers matchar pedalerna (bara drivlineförlust på ett märke?)
Att snabbt slänga drivlineförluster (eller ännu värre "reality check") är bara att göra sig själv till ett åtlöje i en mer avancerad diskussion.
Att ens nämna drivlineförluster som en tillverkare är förövrigt att säga: vill ni tävla virtuellt i framtiden=använd gärna vår produkt, men se till att använda wattpedaler el dylikt för effektmätningen för rättvisare förhållanden.
Knappast har de tänkt så långt på Tacx - och inte många andra med huvudet uppstoppat i .... heller
grenhall sa:konscious sa:Precis så är det att utepassen adderas i din kalender.
En effektmätare som inte kan kalibreras är inte bra.
Under aktiv tävlingsäsomg är det repeat av pass i speckality som gäller?
Varför ska du repetera pass?
Mer information:
https://blog.trainerroad.com/how-do-i-train-after-i-finish-my-specialty-plan/
https://support.trainerroad.com/hc/...season-or-Maintenance-for-Your-Fastest-Season
Dr_Rydell sa:Du missar målet. Jag ska ge dig ett exempel:
Audi lanserar en ny bil. De säger att den går i 400 km/h. Många köper den därför att den ska gå 400 km/h. De vill ha den eftersom många konkurrenters bilar går i 375 km/h.
Det uppdagar sig snabbt att den inte går mer än 360 km/h.
Den går i 400 km/h hävdar Audi. På 6000 meters höjd och vindstilla med helt nya däck.
Många som gillar Audi försvarar dem. ”Du måste räkna med ”vindförluster”. ”Hur vet du att km/h-mätaren stämmer på de andra bilarna”?
Är detta falsk marknadsföring Grenhall?
Kan du räkna ut vad jag vill att du nu ska räkna ut, så bjuder jag på glass.
Dr_Rydell sa:Du missar målet. Jag ska ge dig ett exempel:
Audi lanserar en ny bil. De säger att den går i 400 km/h. Många köper den därför att den ska gå 400 km/h. De vill ha den eftersom många konkurrenters bilar går i 375 km/h.
Det uppdagar sig snabbt att den inte går mer än 360 km/h.
Den går i 400 km/h hävdar Audi. På 6000 meters höjd och vindstilla med helt nya däck.
Många som gillar Audi försvarar dem. ”Du måste räkna med ”vindförluster”. ”Hur vet du att km/h-mätaren stämmer på de andra bilarna”?
Är detta falsk marknadsföring Grenhall?
Kan du räkna ut vad jag vill att du nu ska räkna ut, så bjuder jag på glass.
Dr_Rydell sa:Känns som att Base är efter långt uppehåll/nybörjare? Iofs går det väl att lägga till eget högintensivt pass för att inte tappa anaeroba förmågan under uppbyggnadsfasen.
Bäst på gatan uppför, utför och på slätan.NLC sa:Frågan du borde ställa dig är "vad tränar jag för?". När du har svaret på den blir det nog lättare att bygga en strukturerad träningsplan.
Jag planerar för höst?. Skönt att vara steget före (nån gång).NLC sa:Nog för att det är en kall vår, men det är väl inte nu du ska köra basprogrammen (vinterträningen) ... Förhoppningsvis startar du väl från någon slags grund och kan hoppa på en "build phase" med hyggligt resultat istället för att "bli klar" med träningsprogrammen och peaka till oktober.
Whenthingsgowrong sa:Hur många dagar är träningsprogrammens timmar fördelade över per vecka? Jag är mest nyfiken på base-phase och build-phase med den höga volymen, är det sju korta träningspass per vecka eller kanske fyra stycken lite längre?
NLC sa:Nu blir det inte bara kondis utan även lite styrka i programmen - https://blog.trainerroad.com/coach-chads-strength-training-recommendations-for-cyclists/
Spacekitty sa:NLC sa:Nu blir det inte bara kondis utan även lite styrka i programmen - https://blog.trainerroad.com/coach-chads-strength-training-recommendations-for-cyclists/
Det låter besvärligt att behöva släpa iväg sig till ett gym också.
castrello sa:Jag har testat och på lvg funkar det bra. Kör man utgående från Rpe funkar det också någorlunda på mtb.
d_anders sa:Gissar på att du har för högt ftp inställt i förhållande till vad du kan tråka ur dig på trainern. Hur långa är spikarna?
Spacekitty sa:d_anders sa:Gissar på att du har för högt ftp inställt i förhållande till vad du kan tråka ur dig på trainern. Hur långa är spikarna?
Det är tredje passet i veckan som börjar med ramptest, så alltid färsk ftp vid träningstillfällena.
"Augusta is made up of 4x15-minute hard-start intervals. Each begins with a 30-second surge at 150% FTP and then quickly settles in at 95% FTP for the remaining 14 minutes. Each interval is separated by 3 minutes of recovery."
castrello sa:Du börjar tre pass på samma vecka med ramptest???
Jag vet att det sägs att man kan köra ett pass direkt efter ett ramptest men jag brukar alltid ha ramptestet som dagens enda pass. Ngt medeltufft/gu-pass kunde jag kanske göra men inte ngt massivt. Jag stiger hellre av cykeln efter ramptestet och kör vidare dagen efter.
Spacekitty sa:Är det jag som är klen eller är Augusta för hårt konstruerat? Jag har provat det flera gånger och alltid behövt bryta i tredje intervallen eller direkt efter spiken i början av fjärde.
NLC sa:Fast det är ju mindre "fusk" än att inte köra sista kvarten ;-)
NLC sa:Bra val. Det jag saknar i TR är en "liknande pass" länk om man t.ex. vill köra samma format men med högre/lägre intensitet.
nisseson sa:NLC sa:Bra val. Det jag saknar i TR är en "liknande pass" länk om man t.ex. vill köra samma format men med högre/lägre intensitet.
Har inte kört TR på ett tag, men minns det som att man lätt kunde justera intensiteten i procent av default på alla pass? Om det stämmer kan du ju köra exakt samma pass på ett par procent lägre. Minns jag fel?