cykloton
Aktiv medlem
(1/2 OT) Batteridriven varningsbelysning
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Om bilar får ha orange't ljus blinkande hejvilt kan väll jag också få ha det. Om polisen inte gillar det får jag väll ta bort det :) Reflexer, lampor osv har jag men det ser inte så häftigt ut. Orangea varningslampor vore coolaste ;)
Sen när blev det en bra ide att bli kriminell bara för att det finns andra där ute som skiter i lagen?
Idag var jag ute och cyklade, hade både reflexväst, starkt baklyse och framlyse, reflekter åt alla håll. Men inte är det många som bryr sig för det...
Det spelar nog ingen roll vad vi säger. Folk kommer ändå pendla med pannlampa eller sätta kinalampa på styret som bländar precis alla. Och sätta varningslampa på pakethållaren.
Och vad tror du det hjälper med blixtljus då kan jag tala om det med en gång du kan glömma att bilisterna saktar ner .Idag var jag ute och cyklade, hade både reflexväst, starkt baklyse och framlyse, reflekter åt alla håll. Men inte är det många som bryr sig för det...
Och vad tror du det hjälper med blixtljus då kan jag tala om det med en gång du kan glömma att bilisterna saktar ner .
Är detta verkligen sant för cyklar?Asballt
Nej. Vanliga bilar får inte ha blinkande orange hejvilt. Blinkers och varningsblinkers, thats it. Vissa fordon som utför arbete vid vägen får ha orange blixtljus. Utryckningsfordon får ha blinkande ljus, thats about it.
Orkar inte leta nu men det finns en artikel här som i detalj tolkar de förordningar som finns gällande belysning
Är detta verkligen sant för cyklar?
Jag har alltid trott att man FÅR ha blink på cykeln men måste ha fast ljus (eller 200blink/minut )
Fö tycker jag starkt, fast (avbländat fram) ljus "alltid" är vettigast.
Ditt problem är väl att du inte är det.Jag kanske är dum i huvudet, men jag förstår inte varför man skulle vilja ge sig ut i trafiken med förvillande belysing.
LED-ficklampor - Ficklampor
Hitta rätt LED-ficklampor hos Kjell & Company. Få hjälp av kunnig personal och handla online eller i butik.www.kjell.com
![]()
Varningslampa bil LED
Batteridrivet roterande varningsljus med 12 röda LED + ficklampa med 4 vita LED. Ett bra komplement till varningstriangeln för att synas i trafiken. Vattentät konstruktion med 9 st olika blink- och ljusmönster. Kan även användas som ficklampa. Den inbyggda starka magneten fäster den stabilt på...www.rusta.com