sdx
Aktiv medlem
[OT] PostMord gör om och (kanske) rätt
Det är du som påstår det.Så du menar att PN skall vara befriade från att utföra sitt uppdrag?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är du som påstår det.Så du menar att PN skall vara befriade från att utföra sitt uppdrag?
Rimligtvis får Postnord betalt av den andra fraktaren. Tjänar man inget på uppdraget eller inte vill utföra det, verkar det ju rätt korkat att åta sig det hela.Frågan är vad tjänar Pn på det när det i regel är beställningar genom en annan fraktare men det kanske Hep kan svara på då han har handen i syltburken.
Kanske inte skall posta kollinrJönsonligan strikes again!
När genierna kommit på det smarta sättet att fejka hemleverans går de bet på yrkesgruppen "vi som jobbar hemifrån"
Visa bilaga 401613
Dök upp och faktiskt levererade eller gjorde en U-turn?
Det var nog en färsking som inte kamratuppfostrats ännu av de andra chaffisarna...Hen ringde på porttelefonen, tog hissen och levererade lådan till mig.
Kanske inte skall posta kollinr
Det är ju lögn, "Vi har besökt dig", i så fall borde ni ha träffats.Jönsonligan strikes again!
När genierna kommit på det smarta sättet att fejka hemleverans går de bet på yrkesgruppen "vi som jobbar hemifrån"
Visa bilaga 401613
Tomt på loftet. ?Kanske inte skall posta kollinr
Själv får jag ett sms från dhl när paketet kommit över svenska gränsen där de frågar om jag vill ha det levererat hem eller service ställe, båda under dagen därpå. Väljer service ställe och hämtar ut på närmaste ica :-). Jämför med PM där de först tar 2-3 dagar för att få det till stan o köra ut och sen 1 dag till för att köra till service ställe, om det inte är helg, då blir den 3 dagar försenad :-)vilka outsägliga tomtar.
men ännu värre är dhl sverige, som när man önskar hämta paket pga borta på arbete 7-18 har någon mitt-på-dagen-lösning i något avlägset industriområde.
Nä det där har jag också märkt. Kommer statusarna i "fel" ordning försvinner streckkoden.Trackingen har lite att jobba på om man inte är vaken. Appen fungerar sådär när det blir såhär. Får ingen avi med streckkod att scanna.
Visa bilaga 402187
Detta hände mig sist. Fick mess att det var klart men när jag kommit dit var koden borta och status in transportation.Nä det där har jag också märkt. Kommer statusarna i "fel" ordning försvinner streckkoden.
Fast här är de bara appen som är vilse. Inga problem att hämta ut med fyra sista.Detta hände mig sist. Fick mess att det var klart men när jag kommit dit var koden borta och status in transportation.
Nytt problem: Appen påstår att paketet levererats till min postlåda men lådan är tom. Vad gör jag nu? Det är omöjligt för mig att bevisa att paketet inte levererats.![]()
Jag har för mig att det här hänt förut och att jag senare fick avisering per brev om att paketet ändå hamnat hos ombud, men det medför ju visst magont att det fan ALDRIG funkar som det ska. Helt sjukt att paket kan hitta hit från andra sidan jorden och sen super PN bort det mellan sista terminalen och mitt hem.Samma här, har gjort en felanmälan till PN:s kundtjänst för en vecka sedan. Tyst som i graven.
Tyvärr inte ovanligt att brevbärarna leveransmarkerar allt redan innan de ger sig ut på sin runda. Du borde få ett mess om att det skannats på ett ombud senare samma dag eller någon gång nästa. Om de inte har telefonnummer (eller druckit på jobbet) kommer det ett brev senare.Jag har för mig att det här hänt förut och att jag senare fick avisering per brev om att paketet ändå hamnat hos ombud, men det medför ju visst magont att det fan ALDRIG funkar som det ska. Helt sjukt att paket kan hitta hit från andra sidan jorden och sen super PN bort det mellan sista terminalen och mitt hem.
Tyvärr inte ovanligt att brevbärarna leveransmarkerar allt redan innan de ger sig ut på sin runda. Du borde få ett mess om att det skannats på ett ombud senare samma dag eller någon gång nästa. Om de inte har telefonnummer (eller druckit på jobbet) kommer det ett brev senare.
Bevisbördan på en leverans ligger hos avsändaren och så länge du står på dig kommer du i teorin få rätt, men det är inte säkert att det hjälper dig tyvärr.
Jag skulle säga att avsändaren har bevis på att varan levererats, i och med att någon på Postnord ljuger (eller klantat sig) om att paketet är levererat.
Det gör det i så fall hur lätt som helst att komma undan med bedrägerier. Beställ massa grejer där leveransen går ner i postlådan, hävda att de inte levererats fast så har skett, få nya grejer, sälj och tjäna pengar. Jag tror inte det håller juridiskt.Det är skillnad på leveransinformation och leveransbekräftelse. Eftersom du inte uttryckligen sagt att du tar över ansvaret när de levererar på obevakad plats, och de levererar utan din kvittens, är deras information om leverans inget bevis. Skillnad om du vid en hemleverans via SMS eller liknande ber dem ställa ett paket utanför dörren eller liknande.
Som sagt är det inte säkert att en utländsk avsändare bryr sig, eller skickar ny pryl till dig utan kostnad, men säger du att den inte ligger i brevlådan så ligger den inte där juridisk.
Det gör det i så fall hur lätt som helst att komma undan med bedrägerier. Beställ massa grejer där leveransen går ner i postlådan, hävda att de inte levererats fast så har skett, få nya grejer, sälj och tjäna pengar. Jag tror inte det håller juridiskt.
Hur som helst låg paketet i lådan nästa dag.Fattar bara inte varför eller hur man låter mottagaren veta att leverans har skett när det inte alls har det. Måste ju bara generera massa behov av kundsupport från förbannade mottagare, helt i onödan.
Nu går det spöken i appen också.
Fick låddan levererad till ombudet.
Skulle hämta den igår, glömde plånkan på jobbet.
Då fanns streckkod och grejer i appen.
Idag stod det att man gjort ett misslyckat leverans försök... What the... Man blir ju sjukt förvirrad.
Visa bilaga 403091