Trainerroad

Trainerroad
Bra där!

Har du inbyggd BT så kan det strula med antalet tillgängliga kanaler, kör jag på paddan så får jag inte ihop mer än två devices, pulsband och trainer ELLER wattmätare. Lite störigt.

Inför gårdagens pass hade jag somsagt bytt batteri i Quarq'en, inaktiverat laptopens inbyggda BT.

Inget strul mer än att jag borde ha haft gårdagen som vilodag.... ;-)

Trainerroad
Skärmavbild 2020-01-29 kl. 19.03.35.png

Jo, bytte till Donner :-) Skönt pass och sved fint i kroppaset den sista hälften av sista intervallen. 12 min är långt. Misstänker att jag ligger lågt nu avseende ftp och en ramptest är inom synhåll.

Trainerroad
Kör Geiger ikväll isf enl plan på fredag. Donner från igår känns knappt... Geiger har ett liknande upplägg men inte lika nära ftp men med kortare pauser.

Trainerroad
I mitt schema för eftermiddagen står det "Lamarck is 4x10-minute intervals set right at FTP and the active recoveries between intervals are each 2 minutes long." och strax efter det en tid med bokad instruktör på gymmet :cry:

Trainerroad
Check på Geiger. Det satt lite i benen efter gårdagens Donner men inget särskilt. Man känner att sweet spot gör nytta.. inte så roliga men som sagt nyttiga.
Skärmavbild 2020-01-30 kl. 18.45.19.png

Trainerroad
Ska försöka mig på med Mid volume. Kört 6+6v Base och tänkte öka mängden lite. Om man vill förlägga lite pass ute, men inte har wattmätare. Hur gör man då lämpligast? Kan man använda pulsen på ett bra sätt? Vet att man kan exportera passet och via en Garmin köra passet.

Trainerroad
Ska försöka mig på med Mid volume. Kört 6+6v Base och tänkte öka mängden lite. Om man vill förlägga lite pass ute, men inte har wattmätare. Hur gör man då lämpligast? Kan man använda pulsen på ett bra sätt? Vet att man kan exportera passet och via en Garmin köra passet.

-> "RPE based descriptions are built for users without a power meter. "

Trainerroad
Idag gör jag sista passet på Sweet Spot Base High Volume del 1 innan återhämtningsveckan börjar på måndag. 5 veckor med massvis av långa intervaller runt 88-94% av ftp har avverkats. Imorgon tänkte jag komplettera sista veckan med ett Vo2max-pass för att få jobba över ftp igen.
Screenshot_20200201_175853_com.trainerroad.android.production.jpg

Trainerroad
Det blev till sist Warlow -1, dvs 75 min. De första 2 intervallerna var enkla men den sista blev riktigt jobbig...
1580650537103.png

Mer sweet spot kommande vecka o därefter återhämtning och nytt ramptest. Tycker att prestationen varierar rejält på dagsbasis av någon anledning. Enl TR så är denna typ av pass väldigt produktiva och det känns som jag är böjd att hålla med dem.

Idag gör jag sista passet på Sweet Spot Base High Volume del 1 innan återhämtningsveckan börjar på måndag. 5 veckor med massvis av långa intervaller runt 88-94% av ftp har avverkats. Imorgon tänkte jag komplettera sista veckan med ett Vo2max-pass för att få jobba över ftp igen.
Visa bilaga 400987

Trainerroad
Körde FTP-test i söndags. Höjde med 17w (7%) och det blir spännande att se hur mycket jobbigare passen blir nu. Dagens första pass i Trainerroad sen en månad.
Screenshot_20200204-121938.jpg

Trainerroad
Som snål är det synd att Trainerroad kostar mer än Zwift. Jag har redan använt 2 gratismånader med 1 års mellanrum typ, så jag kan inte kräva något.
20 USD är ju en del, men samtidigt prisvärt.

Kör program på zwift och tycker det är värdelöst... Måste ta tag i kragen och byta.

Trainerroad
Som snål är det synd att Trainerroad kostar mer än Zwift. Jag har redan använt 2 gratismånader med 1 års mellanrum typ, så jag kan inte kräva något.

Kör program på zwift och tycker det är värdelöst... Måste ta tag i kragen och byta.
Kan du inte kopiera några bra pass ur Tr och skapa egna i Zwiften då?
Det är ju ganska okomplicerat att skapa egna program där.

Trainerroad
Det är ju inte raketforskning direkt, low volume verkar vara uppbyggd med strukturen:
Tisdag 60 min VO2Max
Torsdag 60 min Sweetspot/Tröskel
Lördag 90 min Sweetspot

Jag kör med Trainerroad för att jag tycker det är enkelt, slipper tänka, bara ladda lasset och stirra in i tejpkrysset.

Trainerroad

Jag har en del gratismånader liggande om du vill ha för resten av vintern?
Haft konto sedan tiden när man betalar $8.25 per månad, så nu törs man inte avsluta prenumerationen ifall det kostar $20 att återuppta det :O

Trainerroad
Ergomode, justerar alltid sig vanligtvis men på lågkadensbitarna så får jag inte upp effekten. Växlar jag ner så justerar den igen bara. Provade att öka intensitet men då ökade bara måleffekten.

Hur löser man detta?

Bilagor

• Screenshot_20200211_180050_com.trainerroad.android.production.jpg
    Screenshot_20200211_180050_com.trainerroad.android.production.jpg
    139.4 KB · Besök: 182
Trainerroad
Provade, effekten gick upp i 10 sekunder men sen justerade den ner den igen.
Hur ser maskinparken ut?
Effektvev eller pedaler ihop med ERG-trainer?

Hade en hel del strul med mitt Quarq ihop med Kickr innan jag fick till setupen.
På Kickrn stängde jag av ERG power smoothing i wahoo appen.
I TrainerRoad satte jag på Kickr'n power offset till automatic, Kör en nollkalibrering av Quarq innan varje pass.

Satte även Power Smoothing till 0 sek under Settings i appen.

Tillbaka
Topp