Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nej du, aldrig gjort. När jag köpte min nuvarande racer (för 15år sedan!!!!) så höll jag på rätt länge och trixade med inställningar. Jag läste mycket själv. Det här var när det var ovanligt med bikefit. Jag fick till det på ett sätt att jag satt bra och körde mina fyra-fem-timmarsturer utan besvär. Under åren har det som mest blivit några hundra mil årligen och nån Vätternrunda ibland. Jag har vid några tillfällen justerat med spacers och stam för att kompensera för stelheten som kommit smygande. På senare år har det blivit ännu mindre racer, nästan bara Mtb.lundatok sa:Har du gjort en bikefit på länge, Freddie?
Har funderat en del på detta, och tycker nog att det skulle kunna vara nåt att prova. Men sen igår när jag körde ett pass och sträckte på mig lite mellan intervallen insåg jag att vi har rätt lågt i tak i källaren... Rockern med blåsor och så lär ju bygga nån decimeter och då kan jag inte sitta upp raklång. Får fundera vidare.Vernersson sa:roller sa:Freddie L sa:Nån som känner igen sig?
Jag känner igen mig. Detta fick mig att skaffa en annan sadel och att "tvinga" mig att variera sittställningen. Det blir annars gärna att man sitter i samma sittställning inomhus.
Rockerplate är da scheit (iaf för mig).
Köpte ett Realplate+ DIY kit från https://turborocks.co/
Japp, var inga problem genom Benify.herne sa:Någon som fått friskvårdsbidrag för trainerroad? Verkar någorlunda godkänt enligt skatteverkets definition.
glitch sa:Japp, var inga problem genom Benify.herne sa:Någon som fått friskvårdsbidrag för trainerroad? Verkar någorlunda godkänt enligt skatteverkets definition.
Dessutom har Trainerroad numera en "utomhusfunktion" vilket gör att det inte längre finns några frågetecken.
herne sa:glitch sa:Japp, var inga problem genom Benify.herne sa:Någon som fått friskvårdsbidrag för trainerroad? Verkar någorlunda godkänt enligt skatteverkets definition.
Dessutom har Trainerroad numera en "utomhusfunktion" vilket gör att det inte längre finns några frågetecken.
Precis, det var det jag såg, mycket trevligt. Benify är aktuellt här också, så det blir att skicka in efter nyår.
Vet du om man måste signa upp för ett helt år på en gång eller funkar det månad för månad?
UH sa:Hello!
Planbuilder, vad är det o är det ngn som provat? Är det bättre/annorlunda än base, build o spec ?
Jag använde Plan buildern online via PC och hade jag valt att synka det till min kalender så antar jag att det hade hamnat i alla mina enheter där TR ligger installerat. Valde dock att inte synka det till kalendern då jag inte är helt säker på vilken volym jag vill använda för de olika blocken i dagsläget.UH sa:Verkar mkt intressant, måste kika in på detta. Har jag missupfattat ngt kanske men funkar det endast på läsplatta o inte på PC?
UH sa:Verkar mkt intressant, måste kika in på detta. Har jag missupfattat ngt kanske men funkar det endast på läsplatta o inte på PC?
ancientacid sa:UH sa:Verkar mkt intressant, måste kika in på detta. Har jag missupfattat ngt kanske men funkar det endast på läsplatta o inte på PC?
För tillfället går det endast att använda planbuilder online via tex PC, sen exportera planen till kalendern (för att få den att hamna på alla anslutna enheter, tex telefon och/eller platta).
Verkar dock som möjligheten att bygga själva planen ska komma till app-versionerna framöver också.
Vernersson sa:ancientacid sa:UH sa:Verkar mkt intressant, måste kika in på detta. Har jag missupfattat ngt kanske men funkar det endast på läsplatta o inte på PC?
För tillfället går det endast att använda planbuilder online via tex PC, sen exportera planen till kalendern (för att få den att hamna på alla anslutna enheter, tex telefon och/eller platta).
Verkar dock som möjligheten att bygga själva planen ska komma till app-versionerna framöver också.
Ehem.....
Via webbläsaren går det utmärkt att köra plan builder även på en android.
Har ingen AjPhåne eller platta så de har jag inte testat.
ancientacid sa:Vernersson sa:ancientacid sa:UH sa:Verkar mkt intressant, måste kika in på detta. Har jag missupfattat ngt kanske men funkar det endast på läsplatta o inte på PC?
Ehem.....
Andemeningen med "online via tex PC" var såklart att det var en webbläsarbaserad inloggning som krävdes, men då är det verifierat att det går fint att fixa planen via webbläsare på [Insert valfri plattform] för stunden.
Medan de renodlade apparna av programmet inte stödjer funktionen, än.
Vernersson sa:ancientacid sa:Vernersson sa:ancientacid sa:UH sa:Verkar mkt intressant, måste kika in på detta. Har jag missupfattat ngt kanske men funkar det endast på läsplatta o inte på PC?
Ehem.....
Andemeningen med "online via tex PC" var såklart att det var en webbläsarbaserad inloggning som krävdes, men då är det verifierat att det går fint att fixa planen via webbläsare på [Insert valfri plattform] för stunden.
Ursäktar min feltolkning =)
God jul!
NLC sa:Vernersson sa:ancientacid sa:Vernersson sa:ancientacid sa:UH sa:Verkar mkt intressant, måste kika in på detta. Har jag missupfattat ngt kanske men funkar det endast på läsplatta o inte på PC?
Ehem.....
Ursäktar min feltolkning =)
God jul!
Så länge du kör en IBM så...
Stickan83 sa:Kan vara att dem är lite längre. Men oavsett så behövs lite mer tröskel inför långlopp som sustained innehåller, och inför tex xc race, mer vo2max vilket short power ger.
Jag får tex short power inför xc A-loppet i april. Sen inför A-långloppet i aug får jag sustained.
Jag hade nog satsat på sustained, om långlopp är dina A race..
Lycka till och kör hårt
Falk1n sa:MAMTB gav mig en gratismånad på Trainerroad och nu har jag chansen att skicka en likadan tjänst vidare efter några månaders användning. Hör av dig med namn och mailadress om du är intresserad.
MAMTB sa:Falk1n sa:MAMTB gav mig en gratismånad på Trainerroad och nu har jag chansen att skicka en likadan tjänst vidare efter några månaders användning. Hör av dig med namn och mailadress om du är intresserad.
Hoppas att du haft nytta av den :)
Jag har ytterligare 3 månader att ge bort. Namn och mail i Pm ?
Även jag kommer att prova planbuilder den här säsongen. Har ligt in ett A-race och två B-lopp. Tycker jag fick ett bra förslag på upplägg så ska försöka följa det och testa. Dock saknas det långa distanspass så det kommer jag lägga in ibland.
Har aldrig försökt att köra offline men innan passet trycker man på "load workout" och någon sekund senare är man redo för träning så det låter rimligt att man kan köra offline.Raggamuffin sa:Man kan köra med smart trainer och mobilen?
Behöver man täckning på mobilen eller räcker det att förladda?
MAMTB sa:Jag har ett pass kvar imorgon av första veckan sweetspot high volume. Även om de "bara" är runt sweetspot så har det blivit många timmar med effekt runt 88-94% och puls runt 80-90%. Så ganska tufft redan känns det som. Andra delen av high volume är ännu tuffare med TSS runt 600-700 varje vecka.
NLC sa:MAMTB sa:Jag har ett pass kvar imorgon av första veckan sweetspot high volume. Även om de "bara" är runt sweetspot så har det blivit många timmar med effekt runt 88-94% och puls runt 80-90%. Så ganska tufft redan känns det som. Andra delen av high volume är ännu tuffare med TSS runt 600-700 varje vecka.
Omöjligt, Sweet Spot har ju förklarats om och om igen vara "dödens zon" ;-)