Yonna
Aktiv medlem
Söker en galen fatbiker och bikerafter :)
Det var med dig, när du trodde du var viking Ragnar Lodbrok och hoppade i den iskalla älven. Älven tog dig med sig, slet av dina för stora kalsonger, utlovade dig älskog i vikingastil .. och du skrek som en nyligen kastrerad gris och har aldrig simmat så fort tillbaka haha. Det glömmer jag aldrig!TorakP sa:edit
vad var din bästa favoritäventyr de senaste 10 åren?
Tror jag berättade nåt om det där här på Happy, ska söka texten/länken .. och bifoga senare :)
Men om jag får välja ett till favoritäventyr då är bästa och roligaste resan förstås den första långa resan tillsammans med min dotter när hon cyklade helt själv (så inte bak på min cykel), från Dalarna till Amsterdam. Jätteroligt att se henne cykla på sin första riktiga worldtravelbike och hon var mycket stolt att hon cyklade med packning 2000km. Vi hade mycket tid för varandra, vi skrattade, pratade, åt mycket glass, tältade, tog många bilder .. Härligt resa, kan bara rekommendera att långcykla tillsammans med (ett av) barnen.
Bästa och viktigaste resan var när jag för första gång cyklade i Sverige (tror det var en totalt 5 veckor cykelresa), för den resan har ändrats mitt liv totalt. Jag blev nämligen förälskat i landet så vad gör man då? Jepp, jag tog farväl av mitt hemland, mitt båtliv, mitt jobb och flyttade till ett litet hus i Dalarnas skog. Bästa beslutet i mitt hela liv, tack vare min cykel som förde mig hit :)
Resan som jag aldrig skulle glömma, berättade jag i Utsidans artikel. Det var när min kille dog och jag cyklade cirka 6 veckor för att nå stället i fjällen för att strö ut hans aska. Det var en farvälresa, som man bara kan göra en gång så resan är tungladdat med många känslor. Så det var inte en vanligt cykelresa men mer en livsresa. Sorg, kärlek, liv och död .. den resan har allt som finns. Vackert och svårt, precis som livet kan vara.
Så det var fyra resor :)
Senast ändrad: