Söker en galen fatbiker och bikerafter :)

TorakP sa:
edit
vad var din bästa favoritäventyr de senaste 10 åren?
Det var med dig, när du trodde du var viking Ragnar Lodbrok och hoppade i den iskalla älven. Älven tog dig med sig, slet av dina för stora kalsonger, utlovade dig älskog i vikingastil .. och du skrek som en nyligen kastrerad gris och har aldrig simmat så fort tillbaka haha. Det glömmer jag aldrig!
Tror jag berättade nåt om det där här på Happy, ska söka texten/länken .. och bifoga senare :)

Men om jag får välja ett till favoritäventyr då är bästa och roligaste resan förstås den första långa resan tillsammans med min dotter när hon cyklade helt själv (så inte bak på min cykel), från Dalarna till Amsterdam. Jätteroligt att se henne cykla på sin första riktiga worldtravelbike och hon var mycket stolt att hon cyklade med packning 2000km. Vi hade mycket tid för varandra, vi skrattade, pratade, åt mycket glass, tältade, tog många bilder .. Härligt resa, kan bara rekommendera att långcykla tillsammans med (ett av) barnen.

Bästa och viktigaste resan var när jag för första gång cyklade i Sverige (tror det var en totalt 5 veckor cykelresa), för den resan har ändrats mitt liv totalt. Jag blev nämligen förälskat i landet så vad gör man då? Jepp, jag tog farväl av mitt hemland, mitt båtliv, mitt jobb och flyttade till ett litet hus i Dalarnas skog. Bästa beslutet i mitt hela liv, tack vare min cykel som förde mig hit :)

Resan som jag aldrig skulle glömma, berättade jag i Utsidans artikel. Det var när min kille dog och jag cyklade cirka 6 veckor för att nå stället i fjällen för att strö ut hans aska. Det var en farvälresa, som man bara kan göra en gång så resan är tungladdat med många känslor. Så det var inte en vanligt cykelresa men mer en livsresa. Sorg, kärlek, liv och död .. den resan har allt som finns. Vackert och svårt, precis som livet kan vara.

Så det var fyra resor :)

Senast ändrad:
Yonna sa:
TorakP sa:
edit
vad var din bästa favoritäventyr de senaste 10 åren?
Det var med dig, när du trodde du var viking Ragnar Lodbrok och hoppade i den iskalla älven. Älven tog dig med sig, slet av dina för stora kalsonger, utlovade dig älskog i vikingastil .. och du skrek som en nyligen kastrerad gris och har aldrig simmat så fort tillbaka haha. Det glömmer jag aldrig!
Tror jag berättade nåt om det där här på Happy, ska söka texten/länken .. och bifoga senare :)

Jeppp, jag hittade :)

Yonna sa:
TorakP sa:
Skulle gärna vilja leva i de gode gamle dager där en kvinna lydde o respekterade en man. O lyssnade på honom ;)

Som när du hoppade i vattnet?

'Kolla Yonna, jag ska hoppa i vattnet!'
'Hmm, dåligt idé, vattnet är för kallt och stark.'
'Jag har vikingablod i mina ådror, no problem for a guy like me!'
'Jaha, har du därför rosa kalsonger med små lila elefanter på dig?'
'Sexy va?'
'Framförallt att du får hålla upp den hela tiden annars hänger den under dina knän. Hoppas också för dig att det finns nåt vikingablod kvar i de sexy kalsongerna efter det kalla doppet i forsen.'
'Äsch, min snopp är som ett vikingsvärd; made of steel!'
'En snopp är en snopp, den ska skrumpna till en ärta i det kalla vattnet, kanske till och med ramla av. Och förresten, ingen tjej längtar på ett svärd av stål. Dåligt reklam.'
'Tyst med dig nu kvinna! Kolla hur en riktig karl bete sig!'

Och IronMan hoppade i vattnet, skrek omedelbart "AHHHHH VA FUCKING KAAALTT!!" och började snabbt som fan simma tillbaka. Men forsen ville inte gärna ge den stora vikingen tillbaka, den drog och slet och den stackars viking kämpade hårt för sitt liv. Och för sina rosa elefantkalsonger, för plötsligt såg jag nåt lilarosa flyter sig snabbt bort i vattnet. IronMan skrek "VAFAN MINA KALSONGER!! YONNA SPRING EFTER DEN!!" Men de små elefanterna kastades mot ett stort stenblock och försvann i djupet. Så jag skrek tillbaka: "Ditt skepp har sjunkit!" "MITT SKEPP??" "Yep! Men du kan låna en av mina sexy stringtrosor, no problem for a guy like you!" "VAAFAAAN!!"
När KaptenUtanKalsonger äntligen lyckades nå kanten, bad han mig att INTE titta på honom när han skulle resa sig upp ur vattnet. "Vadå, har ditt svärd förvandlas till en ärta?" "Snälla Yonna, have mercy .."
Så jag sa ingenting och teg som en snäll kvinna :)

Tant_Trek sa:
Hahaha, jag vill se den här filmen! Hoppas den kommer på TV i tre delar nästa jul!
Bra plan! jag vill ändå köpa en actioncamera :) Det är bara att vi får hitta en annan skådespelare än Torak för jag tror inte han skulle hoppa i en iskallt fors igen. Så om det finns nån som vill anmäla sig som volontär, skicka PM och du får jobbet ;)

Ville posta nåt i tråden men ser nu att videon i mitt förra inlägg är försvunnen? Har den tappat bort när Happy uppgraderades idag eller är det bara jag som inte ser videon?

Om du redigerar inlägget så det att länken är kvar men embed-taggningen verkar fungera annorlunda. Tror det räcker att posta en länk direkt till YouTube nu.

Tack, YouTube länken fungerade! Skönt och mycket snabbare!

Hoppas inte att alla andra video-länkar har också tappat bort, har ingen lust att kolla 70 sidorna ..

Det ska funka automatiskt och nu ser jag inte hur din gamla, icke fungerande inbäddning såg ut heller. Men hittar du en som inte funkar så säg till och laga den inte så ska vi fixa så att alla som ser ut som den börjar fungera.

Senast ändrad:
Yonna. Oerhört vackert, kraftfullt, sorgligt och känslosamt berättelse. Tack för att du vågar dela ... jag fällde en tår.

BTW, fantastisk tråd! (y)

Yonna, skicka Utsidan artikel till Happy Artiklar! Du är HAPPYS stora okrönta fetcykel o bikeraft stjärna! ?‍♀️?

Jag fick många småkakor, fikabröd, kaffe, och de bjöd på fläskpalt, pölsa, kaffeost, hjortronlikör, Motörhead vin, torkat renkött, kungliga sardiner och jag fick en hemstickad tantmössa i glada färger.

kaffeost?
pölsa = rød korv pølse?
kungliga sardiner?

kaffeost?
pölsa = rød korv pølse?
kungliga sardiner?

Jepp, det är som CLNR sa.
Och här lite mer vad jag tycker om maten. Kaffeost var lite konstigt för osten drev i kaffet men det smakade inte illa. Pölsa smakade lever, kryddpeppar och var fett, mycket fett. Tyckte det var hemskt men det gick med mycket smörgåsgurka. Tyvärr tyckte gamla paret som bjöd på maten att jag behövde en portion till ("ät du, för du cyklar så mycket och är så smal") och innan jag visste var tallriken fyllt igen. Det är oartigt att tacka nej när man bjuder på mat så jag åt upp allt, men usch vad äckligt jag kände mig när jag hoppade på cykeln igen. Magen var krympt efter några veckor cykling/tälting och det var länge sen jag åt kött&fett och sånt för jag åt mestadels musli, nötter, blåbär och vatten. Så fettet låg som en stor klump i magen och det gick nästan inte att cykla. Kände mig tung, långsamt, klumpig och riktig illa. Så jag stack fingret djupt i munnen och kräktes fettet ut igen. Jo, inte snäll men ingen såg mig och jag kunde cykla igen så det var ju bra.

DSC06088.jpg

Kungliga sardiner är makrill i tomatsås, alltid bra att ha en burk i ramväskan.

P1110656.jpg

Men okungliga sardiner är mycket billigare och smakar jättegott med bönor, vitlök och ingefara. Och det är inte så äckligt fett. :)

P1110660.jpg

Yonna, skicka Utsidan artikel till Happy Artiklar! Du är HAPPYS stora okrönta fetcykel o bikeraft stjärna! ?‍♀️?
Glömde svara på din fråga.
Nää, det får en annan gärna göra (om det går) för jag vill inte pusha mig i förgrunden på Happy. Dessutom tror jag inte att happy-cyklister vill gärna läsa en RR som är så annorlunda och konstigt. Jag menar fatbiking, bikepacking, bikerafting, fjällcykling, tälting mitt i ingenstans och då också året runt .. det är ju inte vad de flesta happyiters (vill) syssla med. Och INGEN trampar runt med en liten honungsburk fyllt med aska av sin älskade och cyklar 200 mil tills det är dags att befria den. Då måste man ju vara lite knäpp i skallen. Så bäst att gömma mig här i tråden. ?

Tycker du är lite hård mot pölsan du fick av det gamla paret. Det är klassisk husmanskost hos bönder, torpare och bakstugesittare av den gamla stammen uppe i de nordliga skogslänen. Att det också var en uppskattad rätt ute i stugorna framgår av Torgny Lindgrens utmärkta bok Pölsan.

Att pölsa skulle vara obehagligt fet känner jag inte igen. Den vanliga Norrlandspölsan håller 10 viktprocent, dvs samma som vanlig nötfärs. Men det är ju möjligt att det gamla paret hade gjort egen som var fetare än de vanliga varumärkena. För nybörjaren är pölsa lättare att fördra med rikligt med mosad kokt potatis till.

Eftersom pölsa traditionellt åts av hårt kroppsarbetande timmerhuggare, bönder etc borde det rimligen fungera ok även för långfärdscykling. Kött & fett är inget dåligt bränsle för uteliv tex vintertid. För den som är van vid sådan kost. Många har livnärt sig bra på det, långt innan musli, nötter och makrill fanns att köpa på ortens ICA.
Kropp & Skinnarmo tex drack 1 dl rapsolja per dag under sin mkt krävande skidexpedition till Nordpolen. Det skulle de knappast ha gjort om det inte var funkis.

Tycker du är lite hård mot pölsan du fick av det gamla paret. Det är klassisk husmanskost hos bönder, torpare och bakstugesittare av den gamla stammen uppe i de nordliga skogslänen. Att det också var en uppskattad rätt ute i stugorna framgår av Torgny Lindgrens utmärkta bok Pölsan.

Att pölsa skulle vara obehagligt fet känner jag inte igen. Den vanliga Norrlandspölsan håller 10 viktprocent, dvs samma som vanlig nötfärs. Men det är ju möjligt att det gamla paret hade gjort egen som var fetare än de vanliga varumärkena. För nybörjaren är pölsa lättare att fördra med rikligt med mosad kokt potatis till.

Eftersom pölsa traditionellt åts av hårt kroppsarbetande timmerhuggare, bönder etc borde det rimligen fungera ok även för långfärdscykling. Kött & fett är inget dåligt bränsle för uteliv tex vintertid. För den som är van vid sådan kost. Många har livnärt sig bra på det, långt innan musli, nötter och makrill fanns att köpa på ortens ICA.
Kropp & Skinnarmo tex drack 1 dl rapsolja per dag under sin mkt krävande skidexpedition till Nordpolen. Det skulle de knappast ha gjort om det inte var funkis.

Då var det inte pölse men en dåligt och fett kopia. Det var med potatismos, mycket smör och grädde, och inte stekt ägg men stekt sidfläsk med tjocka sega fettrander. Jag åt upp allt för tänkte precis som du, att fett är bra för magra långfärdcyklister (framförallt för de som kämpar i skog och fjäll) men min mage håller inte med. Den tål inte fett efter några veckor torr mat, så enkelt är det. Om man cyklar i städer och sånt var man när som helst kan köpa mat,fikabröd, glass etc då är det inget problem. Men om man är ofta nånstans i ingenstans och är det många dagar typ havregryn, snabb noodles, blåbär och vatten, jo då börjar magen protestera när dieten ändrar sig. Om jag har bröd med mig då är det ofta torra rågkusar med hallonsylt eller jordnötssmör som pålägg. Ibland ost men det kan vara lite svårt när det är varmt eller fryser. Och ingen smör, mjölk, yoghurt, kött etc så magen får en riktig chock när det plötsligt landar mycket fett i. Eller iaf min mage.

Också svårt att äta stora portioner för magen har krympt. Det är alltid samma problem när jag äntligen kan köpa riktig mat för det går ju inte att ta med allt på en bikepackcykel, finns ingen plats och med för mycket grejer/vikt går det inte att köra i fjäll&skog. Så jag försöker äta upp så mycket det går framför butiken. I början av resan går det jättebra och det är otroligt hur mycket man kan äta i några minuter men efter några veckor är det hopplöst. Det går helt enkelt inte. Bra om man vill banta men inte när det behövs kalorier os.
Så bäst att acceptera hur det är, anpassa mig till kropp och situation för jag kan ju alltid äta mig runt och fett när jag är hem igen. Långfärdfatbiking är förmodligen bästa sättet att minska vikt.

Men ska nu säkert en gång äta riktig pölsa förstås!

Då var det inte pölse men en dåligt och fett kopia. Det var med potatismos, mycket smör och grädde, och inte stekt ägg men stekt sidfläsk med tjocka sega fettrander.

Låter ju mer som någon form av skojs....=)

Men bara för att man är norrlänning behöver man inte heller gilla pölsa, det vet jag av egen erfarenhet, så du får dissa den för mig...=)

Låter ju mer som någon form av skojs....=)

Men bara för att man är norrlänning behöver man inte heller gilla pölsa, det vet jag av egen erfarenhet, så du får dissa den för mig...=)
Jag tror nog mer på pölsa ändå, det är ganska vanligt att det serveras med kokt potatis och stekt fläsk. Mos och smör/grädde låter lite konstigt dock, men skulle ju kunna vara en variant det äldre paret kör med.

det kanske var det som också nämndes på Wikipedia:

"Ej samma rätt som lungmos som till större delen består (bestod) av inälvor."

Lät ju gott :)

En alldeles episkt fantastisk tråd. Tack för att du delar med dig av dina äventyr och vackra bilder!

Ett tips är att använda taggar i dina inlägg. Fatbiking, bikepacking, packrafting, bikerafting, HappyRaft, äventyr .... askspridning?

Otroligt stark berättelse yonna. Fantastiskt fint skrivet. Tack!

Keep Posting!

Senast ändrad:
Hon är ut på långresa! ?‍♀️??‍♀️
Tack!
Jag har också en fatbike, kommer inte från Sverige, pratar ofta dåligt svenska och cyklar mycket men inte så galen mycket som Yonna. :)
Vill gärna tacka henne för allt positiv energi hon ger i den här tråden. Har ännu inte läst allt men uppskattar alla inlägg.
Förutom inlägg från någon som bara ville ha (hennes) uppmärksamhet. Bra att moderatorerna bestämde att han inte får posta längre i tråden!

Det är min tråd med mina RR, berättelser och bilder och du är inte längre välkommen. Jag har helt nog av dig och du är helt medveten om det för det har jag berättat dig för mer än ett år sen.

Du är också helt medveten om att jag har för mer än ett år sen blockerat din Whatsapp, mejlaccount och dolt dina Happy inlägg för att du tjatar och stalkar mig och att jag är inte alls intresserat i dig. Tyvärr går det inte att blockera PM så då får jag slänga dina PM oöppnat. Jag har alltså inte svarat på ditt tjat sedan mer än ett år, men om du nu också börjar tjata i den här tråden, alltså i MIN fina tråd då har jag inte längre lust att vara tyst.

Varför du stalkar mig och hänger här i min tråd, full medveten vad jag tycker om dig är bara trist och sjuk. Du får starta en egen tråd eller om du inte fattar hur man gör kan du använda tråden som Mamme1 startade för dig.

Grow up and get over it.
Yonna, om du får en stalker igen rapportera omedelbart moderatorerna! Sluta förvänta dig att du ska få empati, respekt och att du ska kunna kompromissa med en narcissist. För det kommer med troligtvis aldrig att hända.
Jag hade också en online stalker. Inte lätt att hantera. Hon gav inte upp!

Cyberstalking och internet trakasserier är ett allvarligt och betydande (hälso)problem. Ofta är stalkers narcissister som betraktar sig själva bättre och viktigare än andra. De har en underutvecklad empati och bryr sig inte om vad någon säger. De sätter alltid sig själv först, har aldrig fel, ber sällan om ursäkt, ger ofta flummiga svar, byter plötsligt ämne under en diskussion och undviker eller flyr ifrån dialoger.

Stalkning är aldrig normalt beteende. En stalker har en brist på respekt för den andra. Detta i kombination med ett instabilt grepp om verkligheten. Ofta vill de ha en intim relation med offret och med kända människor. Det irriterande är att de har en fast övertygelse om att offret vill ha det också. Då kan de bli aggressiva.

Så snälla, om du får en stalker igen (Bikzz eller vem som helst) rapportera omedelbart moderatorerna och be om hjälp.

My two cents.

/Dirk

En alldeles episkt fantastisk tråd. Tack för att du delar med dig av dina äventyr och vackra bilder!

Ett tips är att använda taggar i dina inlägg. Fatbiking, bikepacking, packrafting, bikerafting, HappyRaft, äventyr .... askspridning?

Otroligt stark berättelse yonna. Fantastiskt fint skrivet. Tack!

Keep Posting!
Tack, alltid fint att få kul respons!

Näää, det finns ingen som vågar följa med på en sån lång resa. Jo, det finns nån (han är inte svensk) men vi får först kolla om det går att cykla tillsammans innan vi hoppar i båten till Svarta Havet. Och förmodligen ska vi då cyklar i två eller mer etapper, >10000 fatbikeraft-km tar ju liiite tid.

Hej alla!
Kan jag se om mottageren (läs: Yonna) läst PM? ?
Var lite länge sen jag kollade Happy. Så när jag nyss kom in i forumet skrämdes jag av röda siffror bredvid mitt namn (röda siffror är ju aldrig bra, framförallt inte 212 styck) så vågar inte klicka på dem. Men kanske det är 'bara' dina PM, haha. Tack, ska läsa dem senare!

Yonna, om du får en stalker igen rapportera omedelbart moderatorerna! Sluta förvänta dig att du ska få empati, respekt och att du ska kunna kompromissa med en narcissist. För det kommer med troligtvis aldrig att hända.
Jag hade också en online stalker. Inte lätt att hantera. Hon gav inte upp!

Cyberstalking och internet trakasserier är ett allvarligt och betydande (hälso)problem. Ofta är stalkers narcissister som betraktar sig själva bättre och viktigare än andra. De har en underutvecklad empati och bryr sig inte om vad någon säger. De sätter alltid sig själv först, har aldrig fel, ber sällan om ursäkt, ger ofta flummiga svar, byter plötsligt ämne under en diskussion och undviker eller flyr ifrån dialoger.

Stalkning är aldrig normalt beteende. En stalker har en brist på respekt för den andra. Detta i kombination med ett instabilt grepp om verkligheten. Ofta vill de ha en intim relation med offret och med kända människor. Det irriterande är att de har en fast övertygelse om att offret vill ha det också. Då kan de bli aggressiva.

Så snälla, om du får en stalker igen (Bikzz eller vem som helst) rapportera omedelbart moderatorerna och be om hjälp.

My two cents.

/Dirk
Jo, det ska jag göra. Det var lite dum av mig att vänta så länge. Jag frågar inte så snabbt om hjälp, men cyberstalking det kan man inte lösa själv. Trodde att ignorera skulle funka men det gjorde det inte. Så jag var egentligen mycket glad att några sa nåt här i tråden och försökte hjälpa. Att jag fick omedelbart stöd/bifall från ni happyiters och moderaters det var ju också superfint. Tack igen för detta!

Har fått några online stalkers och nästan alltid är problemet att dem tror att jag är cool och sånt, att de vill gärna träffas och att dem tror att jag tycker samma. Det är inte bara att de t.ex vill knulla, eller att dem är i medelålderskris eller har jag-har-inget-hår-kvar-så-behöver-snabbt-ligga-med-en-tjej-känslor, men det är mer att de vill ha uppmärksamhet från nån som är på nåt viss lite känd. Ingen aning varför.
Och dem lyssnar ALDRIG, de kan INTE acceptera ett nej, har ingen respekt för vad jag säger och är ofta lite sjuk i huvudet som t.ex avundsjuk/svartsjuk när jag cyklar tillsammans med nån kompis eller de tycker att jag flörtar för mycket i tråden. Alltså helt konstiga saker kan de säga.

De försöker också lista ut var jag bor och var jag cyklar så dem kan möta mig där. Har hänt t.ex att jag sa i tråden var jag paddlade och fick då mycket tjat att han skulle åka bil för han ville så gärna paddla etc tillsammans. Mitt nej-jag-vill-inte hjälpte inte, så då fick jag några inte så roliga känslor och cykelturen var då inte heller så roligt längre. Så därför säger jag aldrig längre i tråden var jag är nånstans, har ingen lust i nån idiot som väntar på mig i skogen. Helt idiot förstås att jag inte kan säga var jag cyklar nånstans, tråden är ju (ofta) en live RR-tråd.

Tack för ditt svar Dirk, och välkommen på Happy! ?

Alltid lika kul och läsa om dina äventyr på din feting " Måste väl medge att det är igenligen du som har inspirerat mig till att ösa iväg på mina turer i bergslagens djupa skogar / och nu siktar i vår mot Norrbottens balla dala gångar och nästan eviga sol ☀

Bilagor

• DSC_1211.JPG
    DSC_1211.JPG
    864.5 KB · Besök: 195
Alltid lika kul och läsa om dina äventyr på din feting " Måste väl medge att det är igenligen du som har inspirerat mig till att ösa iväg på mina turer i bergslagens djupa skogar / och nu siktar i vår mot Norrbottens balla dala gångar och nästan eviga sol ☀
Kul, hoppas du får mycket sol och postar många bilder! :cool:

Jag måste cykla mer. Just nu köper jag mer saker än jag cyklar, och hittar bara på ursäkter. Dåligt! Kan du ge mig en digital spark i röven så jag kommer ut, Yonna?! :D

Jag måste cykla mer. Just nu köper jag mer saker än jag cyklar, och hittar bara på ursäkter. Dåligt! Kan du ge mig en digital spark i röven så jag kommer ut, Yonna?! :D

På din hemmaplan. Jag ska köra, brukar vara väldigt fina rutter när Velonavia är i farten.

Tack för ditt svar Dirk, och välkommen på Happy! ?
Tack själv!

Var lite länge sen jag kollade Happy. Så när jag nyss kom in i forumet skrämdes jag av röda siffror bredvid mitt namn (röda siffror är ju aldrig bra, framförallt inte 212 styck) så vågar inte klicka på dem. Men kanske det är 'bara' dina PM, haha. Tack, ska läsa dem senare!
212 PM??? o_O
Jag skickade 2!

Om siffrorna är vid kuvertet så är det PM, är det vid den lilla klockan så är det andra notifieringar, t.ex. svar på trådar du har postat i. Hoppas på det sistnämnda..

Om siffrorna är vid kuvertet så är det PM, är det vid den lilla klockan så är det andra notifieringar, t.ex. svar på trådar du har postat i. Hoppas på det sistnämnda..

prtsc.jpg

Jo, det var bara några notiser, eller egentligen många tumme-upp-gillor. Vet inte så bra vad jag ska göra med de, kan ju inte svara med ett tack-ska-du-ha. Men de är också kul att läsa, så tack ska ni ha! :cool:

Hej alla!
Kan jag se om mottageren (läs: Yonna) läst PM? ?
Härligt att det inte kan tycker jag; mer frihet, privacy och ro. Också fantastiskt att vi nu kan blockera PMare när det behövs. Stort tack för Happy!

Härligt att det inte kan tycker jag; mer frihet, privacy och ro. Också fantastiskt att vi nu kan blockera PMare när det behövs. Stort tack för Happy!

Ja, tycker det var ganska otrevligt att jag se när någon hade läst PM jag skickade.
Att kunna blockera (som är väl en nodvändig feature) måste vara en stor tillgång för dig!

Är nyfiken på om bilder upload är ny mindre problematiskt.

Ja, tycker det var ganska otrevligt att jag se när någon hade läst PM jag skickade.
Att kunna blockera (som är väl en nodvändig feature) måste vara en stor tillgång för dig!

Är nyfiken på om bilder upload är ny mindre problematiskt.
Nää, jag menar att jag har ofta ingen tid eller lust att svara omedelbart på PM/mejl. Som t.ex nu, jag har lite rast (kokar kaffe/mat) och ska hoppa på cykeln inom en kvart. Vill ofta trampa några mil innan det blir för mörkt eller vädret blir dåligt. Det är också meningen när man är på cykeltur.
Har inte heller lust att svara nu på de sex PM med 'förlåt, jag har läst ditt PM men kan nu inte svara för att bladibladibla'. Så då svarar jag inte. Men några pm/svar-väntare kan då blir otåligt, oroligt eller lite sur ('du har ju läst PM så varför svarar du inte?!'). Så nu slipper jag detta. Jo, jag är lat och inte snäll. ?

Att skicka bilder går också mycket bättre nu! Snabbt och lättare. Stora bilder går nu också jättebra. Som de här t.ex:

32196655030_b03e95c16d_o_.jpg

32577516492_61b4e45460_o.jpg

P1090514.jpg

33555297845_3cd3b6eb7d.jpg

Men nu ska jag hoppa på cykeln ochh vet inte när jag kan svara igen. :)

Finns det alltså folk här som skickar PM till folk de inte känner, och sedan blir så sura när de inte får svar att de drar ett nytt PM och gnäller att de inte fått svar? Helt otroligt...

Jaja, jag förundras ju även över folk som skickar PM till folk de inte känner det första de gör på forumet. Känns lite fishy. Men jag är väl omodern av mig.

Men vänta, vad är det där ovanpå bilen? Har du också en kanot?
Jo, det är en P&H Iona havskajak, mycket fint kajak.

201606008_165819.jpg

DSC00392.jpg

32730762355_c0be883ba1_o.jpg

Har ofta en liten kajakvagn med mig (det går att demontera hjulen) och kajaken rymmer mycket mer packning än en cykel så med tält, mycket mat/bränsle, fiskgrejer plus mycket mer är det härligt att paddla iväg för några dagar/veckor.

DSC04798.jpg

Har också en P&H Baidarka Explorer men den är tyvärr lite för stort för mig (den var från min kille).

DSC00960.jpg

Den kan ha mer packning (har tre vattentäta luckor istf två) och har även en fastmonterad kompass. Men när det blåser på riktigt då är jag för lätt/kort och är det jättejobbigt på öppet vatten (farligt ibland).

32690870766_159e8d9e82_o.jpg

Tror att Baidarka Explorer är en meter längre än min lilla Iona. Det känns också när man kör så här från Belgien till Dalarna. :)

Just ja, nu gjorde jag nåt fel, var inte meningen att posta de här bilderna här. Laddade upp fel bilder och raderat de i inlägget men tydligen finns bilderna kvar här. Så om man då klickar på fel mobil knapp (lätt gjort med frusna fingrar) då har jag plötsligt ett inlägg till. Kan radera inlägget men äsch, det är inte så viktigt, det är ju bara två konstiga bilder.
Förlåt att jag är lite kaotiskt.

Tillbaka
Topp