Projekt/RAW? Trek Session8

6C518639-6D26-4D37-BA82-EAF5CF97933F.jpeg

Väntar o väntar.......

Det kommer bjudas på lite överraskningar på slutresultatet framöver.
Det var fan vad svårt att hitta ett kit med lager till denna, hittar inte ens på ebay.
Nån vänlig själ som har full koll får gärna länka nåt till mig som inte kostar flera tusen.
Trek Session RAW8 2016 var namnet ?✌️

Tack tack :)) Aa ok då ska jag kika där sen när jag har tid. Vet du på ett ungefär vad det kan landa på i pris? Måste ha tag på lagerurdragare idag, nåt tips på egengjort mottages :)
Jag brukar köra med små hylsor och skruvstäd lr snabbtving för att ta ur länkagelager. Finns nog någon bild på när jag bytte i min enduro i endurotråden. Senast jag köpte till enduron blev det typ 200kr för alla 13st lager, från kullagergrossisten

Jag brukar köra med små hylsor och skruvstäd lr snabbtving för att ta ur länkagelager. Finns nog någon bild på när jag bytte i min enduro i endurotråden. Senast jag köpte till enduron blev det typ 200kr för alla 13st lager, från kullagergrossisten
Dom som går att pressa ur i skruvstäd har jag fixat, men tänker på dom här som man inte kan pressa från andra sidan :/
3C8851C0-6EF9-4480-8DCC-6ECA49B5C89B.jpeg

Tack tack :)) Aa ok då ska jag kika där sen när jag har tid. Vet du på ett ungefär vad det kan landa på i pris? Måste ha tag på lagerurdragare idag, nåt tips på egengjort mottages :)
Prismässigt i runda slängar 15-40 kr/lager.
Som "lagerurdragare" brukar jag köra med dorn och hammare. Det gäller att knacka försiktigt omlott runt om så det inte blir byrålådseffekt bara. Sabba de gamla lagren gör inget så knacka där du kommer åt om det så är på tätningen.
Ipressning med gängad stång, lämplig hylsa från hylsnyckelsatsen och diverse brickor muttrar osv. Pressa endast på ytterringen annars sabbar du lagerbanorna

Prismässigt i runda slängar 15-40 kr/lager.
Som "lagerurdragare" brukar jag köra med dorn och hammare. Det gäller att knacka försiktigt omlott runt om så det inte blir byrålådseffekt bara. Sabba de gamla lagren gör inget så knacka där du kommer åt om det så är på tätningen.
Ipressning med gängad stång, lämplig hylsa från hylsnyckelsatsen och diverse brickor muttrar osv. Pressa endast på ytterringen annars sabbar du lagerbanorna
???

4 olika sorters lager är det och jag hittar 2 på grossisten
Dom jag inte hittar är:
3803 LLB-W
17286 VRS TPX
Jäkla djungel med lager ?

4 olika sorters lager är det och jag hittar 2 på grossisten
Dom jag inte hittar är:
3803 LLB-W
17286 VRS TPX
Jäkla djungel med lager ?

Googla fram måttena på dom där lagrena å sök igen lr prova med bara siffrorna så kanskedu hittar även dom, tilläggen brukar bara krångla till det i sökningen?

Edit. Hittade det här https://www.kullagergrossisten.se/product/kullager-63803-2rs-17x26x7-gummitat

Senast ändrad:
3mm tjock instegslist till bil får fungera som ramskydd på undersida, skönt att slippa höra smattrandet av småsten dessutom :)
584710B3-464B-4504-812C-7FD789DA2DA1.jpeg

Om man sprayar transparent plastidip på fjädern så borde det väl sitta ett bra tag utan att se ut som skit ?
Vad tror ni om det pöjkar?

Min fjäder är som ny. Har dock inte kört så värst mycket än så vi får se hur den står sig. Avfettade i alla fall noga och ruggade upp ytan så det bör ju haft något att fästa i i alla fall. ?
20200229_161330.jpg

Tack.. hahah jo nog är den utsvulten allt. Jag med för den delen. Jag skulle åkt till flottsbro bikepark idag för de öppnade här om veckan men nu när snön kom stängde den igen.☹
20200229_155111.jpg

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp