(OT eller inte) Tråkigaste som finns

1888

Aktiv medlem
För mej är det nog när jag tvättat sängkläderna men glömt att bädda nytt.
Kommer in så där gött trött och finner en obäddad säng....inte kul!

Ja visst, corona virus och ett brinnande Australien är så klart värre, men jag tänker i vardagen.

det där med obäddad säng var mitt i prick.

punka på cykeln när man ska iväg på morgonen är inte heller kul..

Tjena!

När man tömt bägge tvättkorgarna och vikt alltihopa. Precis då kommer tonårsdottern ut från sitt rum med ett berg av kläder.. Jahapp, bara börja om då.

Startar tvättmaskinen, glömmer bort den, sitter uppe lite extra för att man gör något kul, trots man skall upp tidigt. Är astrött, borstar tänderna, kommer ihåg tvätten. Misär. Fan va tråkigt! Inte nog med det, tvättlinorna är fulla med förra tvätten så man måste vika ihop det först....

Tjena!

När man tömt bägge tvättkorgarna och vikt alltihopa. Precis då kommer tonårsdottern ut från sitt rum med ett berg av kläder.. Jahapp, bara börja om då.
Tjena!
Dags att fostra henne att tvätta själv, det gjorde vi. Det var en fröjd efter det. Dock brukar familjens handdukar komma ut klumpvis med en härlig unken doft efter att ha legat i högar på golvet. ? Men man får vara nöjd för det lilla.

Att vakna till tidigt på morgonen och för ett ögonblick tro att det är helg och sovmorgon för att snart inse att det är måndag och 10 minuter innan aset till väckarklocka börjar larma.

När man tvättat bilen och frugan tar den, kör grusväg lite här och där. Kommer tillbaka skitigare än innan tvätt. Det andra är, byter vindruta kör två dagar, får stenskott med vandrande spricka.

Lillkillen vaknar 04.30, nattar om honom, hinner krypa ner i sängen igen och lagom tills täcket blivit varmt och man nästan sover så sätter han igång igen. Upprepa några gånger. Sedan bara att ge upp och gå upp...

Har ytterst sällan använt väckarklocka. Den kan ju väcka döda så jag vaknar innan och stänger av den.

? Man kan ju alltid använda mobilen och använda valfri soft låt eller annat skönt ljud att vakna upp till istället för en väckarklocka som väcker inte bara dig själv och grannarna utan också nästan ger en hjärtinfarkt varje gång.

När jag hade min kära katt och jobbade natt så hade jag den bästa väckarklockan som fanns nämligen missen. För att ställa klo.. katten så såg jag till att ha så mycket mat i skålen att hon blev hungrig på eftermidagen och därmed såg sig tvungen att väcka mig för att få käk. Bästa sättet att vakna på. ?

När man tvättat bilen och frugan tar den, kör grusväg lite här och där. Kommer tillbaka skitigare än innan tvätt. Det andra är, byter vindruta kör två dagar, får stenskott med vandrande spricka.

ja usch. men brukar borra ett 7-8 mm hål i yttre rutan med dremel och diamantstift, så att sprickan stannar.

J
Jag har också en Lennart. Frågan är om han är katt?
Jag låg på soffan och tog igen mig när en mus kilar över golvet. Lennart tycks tro att hans uppgift är att äta och skita.

Listan går att göra lång, men bland annat:

Långsam internetuppkoppling...

Och när man ligger ner med mobilen och liksom slötittar lite lätt från sidan och skärmen börjar rotera fast man inte vill det. Och när man väl istället försöker få den att rotera, så går det då f*n inte.

Tjena!

Iofs lätt att säga, men det går nog att dressera tonåringar till att tvätta själv.

Å andra sidan kan ju dressyren vara mera påfrestande än att göra det själv.

Håller med om att inte ha hakat på nya sängkläder direkt när man drog av de gamla, det är surt att inse just när man tänkt krypa i säng...

För oss utan däckshotell och köpt tjänst: byta till vinterhjul på bilen ute på gatan pga att man inser att regnet som faller håller på att frysa och imorgon kommer man att vilja/behöva köra på vinterdäck.

Va? Skölja/hänga våtis är ju mys. Om det är ens egen och inte en hyrvåtis som nån kissat i.
Ja vanligtvis om man gör det i samband med efter-surfet-duschen så är det ju chill. Men igår valde jag varmbad istället, och sen vid 22 kom jag ihåg ikea-kassen med bl a dräkt, booties och handskar som låg kvar på badrumsgolvet..

Ochh när man ligger ner med mobilen och liksom slötittar lite lätt från sidan och skärmen börjar rotera fast man inte vill det. Och när man väl istället försöker få den att rotera, så går det då f*n inte.

Tjena!

Den är sjukt störig. Varianten att ligga med telefonen ovanför ansiktet och somna är inte helt jätteroligt, gör ont som fan i näsbenet.

Att skriva slutrapport i ett stort projekt - tydligen eftersom jag surfar här istället för att göra jobbet.

Mecka cykel, leta efter cykelkläder och klä på sig inför vintercykling och tvätta cykeleländet efter. Betala räkningar är inte roligt heller.

Tillbaka
Topp