[UÄ] Coronatråden 4

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
[UÄ] Coronatråden 4
Ja, vad fan. Både Buffé och hämtmat var uppe i frågestunden. Detta är de tydligen intresserade av journalisterna :)
Hämtmat var ok och även Buffé. Det senare måste vara fel, det låter väldigt konstigt
Läste det också, uppfattade det mer som att det slutätet i baren. Men resten är som vanligt. Dvs take away är ok. Buffe har jag ingen uppfattning om, kan ha misstolkat grovt med.

[UÄ] Coronatråden 4
Ja, vad fan. Både Buffé och hämtmat var uppe i frågestunden. Detta är de tydligen intresserade av journalisterna :)
Hämtmat var ok och även Buffé. Det senare måste vara fel, det låter väldigt konstigt
Haha! Att tillåta buffé i det läget låter ju helt befängt, undrar hur man tänkte där?

[UÄ] Coronatråden 4
Den kinesiska läkaren Richard Cheng berättar i följande länk om de positiva effekterna av intravenöst C-vitaminbehandling.

Man har tydligen behandlat ett 50 tal patienter på ett sjukhus i Shanghai med C-vitamin och ingen enda av dem avled, de flesta kunde skrivas ut 3-5 dagar tidigare än andra patienter.
Enligt läkaren har inga negativa biverkningar rapporterats.

Låter lovande helt klart, bara att hoppas på att även vår sjukvård tar till sig detta och testar dom med.

• Gilla
Reactions: rln
[UÄ] Coronatråden 4
Den kinesiska läkaren Richard Cheng berättar i följande länk om de positiva effekterna av intravenöst C-vitaminbehandling.

Man har tydligen behandlat ett 50 tal patienter på ett sjukhus i Shanghai med C-vitamin och ingen enda av dem avled, de flesta kunde skrivas ut 3-5 dagar tidigare än andra patienter.

Låter lovande helt klart, bara att hoppas på att även vår sjukvård tar till sig detta och testar dom med.
Det är sällan svensk vård behandlar med något utan att ett läkemedelsbolag pekar med hela handen och rekommenderar behandlingen.

[UÄ] Coronatråden 4

Om folk blir varnade för personangrepp borde de även bli det för spridande av kvacksalveri.

[UÄ] Coronatråden 4
I skolan får våra barn lära sig om källtillit, alltså huruvida en källa eller det som sägs kan bedömas vara riktigt eller om det kan finnas en dold agenda bakom. Vuxna borde också tänka på att vara källkritiska.

• Gilla
Reactions: BFS
[UÄ] Coronatråden 4
Det är vansinne. Finns inga belägg för det. Jag antar att du också är en förespråkare för kolloidalt silver som är giftigt. Sluta att posta en massa desinformation.
Vi kan nog vara lugna. Svenska vården kommer nog inte börja behandla oss med c-vitamin på lösa grunder.

[UÄ] Coronatråden 4
Är det inte kineser som också smular ner noshörningshorn och drar i sig för att det ska bota sjukdomar och ge större schlong?

[UÄ] Coronatråden 4
Lugnt på jobbet idag så jag och arbetslösa döttrar tog en vända på räsrarna ut mot nacka i solen.
Den ena har setat i karantän i 2 veckor efter studier i Seoul.
Den äldre kom hem för 1 och en halv månad sen från Japan.
Men fan vad dom tryckte på i blåsten.
Som ett kosläpp ungefär :giggle:
Jävligt roligt att bara få blåsa ur sig tyckte dom .....?

[UÄ] Coronatråden 4
unnamed.jpg

Coronabuffe?

[UÄ] Coronatråden 4
Lugnt på jobbet idag så jag och arbetslösa döttrar tog en vända på räsrarna ut mot nacka i solen.
Den ena har setat i karantän i 2 veckor efter studier i Seoul.
Den äldre kom hem för 1 och en halv månad sen från Japan.
Men fan vad dom tryckte på i blåsten.
Som ett kosläpp ungefär :giggle:
Jävligt roligt att bara få blåsa ur sig tyckte dom .....?
Häng på cykelkärror efter tösernas cyklar.

[UÄ] Coronatråden 4
Det är vansinne. Finns inga belägg för det. Jag antar att du också är en förespråkare för kolloidalt silver som är giftigt. Sluta att posta en massa desinformation.
Varför denna ton?
Är det inte bra att man testar nya tag i kampen mot Corona.
Att kineserna använt C-vitamin i behandlingen mot viruset har varit känt ett tag nu.
Däremot har vi fram till nu mig veterligt inte sett resultatet av det, annat än att dom faktiskt har varit framgångsrika mot smittan i motsatts till oss i väst.

Jag anser att man måste vända på alla stenar nu när sjukvården i västvärlden har svårt att klara sitt uppdrag, vi riskerar att få helt orimliga dödstal.

Vad gäller KS tänker jag inte skriva någonting här, skulle det diskuteras så lär snart även denna tråd spåra ut direkt misstänker jag.

[UÄ] Coronatråden 4
I skolan får våra barn lära sig om källtillit, alltså huruvida en källa eller det som sägs kan bedömas vara riktigt eller om det kan finnas en dold agenda bakom. Vuxna borde också tänka på att vara källkritiska.

Yep, intressant fenomen. Nuförtiden så kan ju alla idioter skriva en massa inlägg på en massa forum. Även MSM är ju ganska kassa och har sin egen agenda, dom kan man inte heller lita på.
Ända möjligheten är att själv läsa en massa olika källor, och sen bilda sig en egen uppfattning -- !

[UÄ] Coronatråden 4
I Sydkorea har de även behandlat med intravenös vitamin C, var det kvacksalveri?

Det jag vet efter att ha läst både medicin i forntid och vad svenska läkare skrivit i närtid är att det är ett märkligt behandlingssätt. ”Stora doser” rätt i blodet sänker ph till direkt skadliga nivåer och lägre doser ska inte ge nämnvärt mer effekt än att dricka det. Finns ens den där kinesen?

• Gilla
Reactions: BFS
[UÄ] Coronatråden 4
Yep, intressant fenomen. Nuförtiden så kan ju alla idioter skriva en massa inlägg på en massa forum. Även MSM är ju ganska kassa och har sin egen agenda, dom kan man inte heller lita på.
Ända möjligheten är att själv läsa en massa olika källor, och sen bilda sig en egen uppfattning -- !
Precis, vem är det annars som sitter och avgör vad som är den "sanna, rätta agendan"? Om man tror att våra svenska medier är nån slags neutrala sanningssägare som inte filtrerar det dom publicerats så att det ska passa nån agenda, så är man nog lite naiv. Vissa ämnen är väldigt ensidigt rapporterade i svenska medier, man behöver bara gå till etablerade medier i våra grannländer för att inse det. Nog om det.

• Gilla
Reactions: rln
[UÄ] Coronatråden 4
Varför denna ton?
Är det inte bra att man testar nya tag i kampen mot Corona.
Att kineserna använt C-vitamin i behandlingen mot viruset har varit känt ett tag nu.
Däremot har vi fram till nu mig veterligt inte sett resultatet av det, annat än att dom faktiskt har varit framgångsrika mot smittan i motsatts till oss i väst.

Jag anser att man måste vända på alla stenar nu när sjukvården i västvärlden har svårt att klara sitt uppdrag, vi riskerar att få helt orimliga dödstal.

Vad gäller KS tänker jag inte skriva någonting här, skulle det diskuteras så lär snart även denna tråd spåra ut direkt misstänker jag.

Nej. Att sprida fake news om att c-vitanin, silver och bastubad botar sjuka när det är rent hittepå låter inte trevligt.

[UÄ] Coronatråden 4
Det jag vet efter att ha läst både medicin i forntid och vad svenska läkare skrivit i närtid är att det är ett märkligt behandlingssätt. ”Stora doser” rätt i blodet sänker ph till direkt skadliga nivåer och lägre doser ska inte ge nämnvärt mer effekt än att dricka det. Finns ens den där kinesen?
Vad jag läst på nätet så sprutas inte C-vitaminet in rent utan det nutraliseras med natriumbikarbonat , då förvandlas det tydligen till natriumaskorbat.

Tror faktiskt att de kinesiska och sydkoreanska läkarna här vet vad dom gör.

[UÄ] Coronatråden 4
Vad jag läst på nätet så sprutas inte C-vitaminet in rent utan det nutraliseras med natriumbikarbonat , då förvandlas det tydligen till natriumaskorbat.

Tror faktiskt att de kinesiska och sydkoreanska läkarna här vet vad dom gör.
Det kommer säkert avhandlingar på det inom en ganska snar framtid om det visar sig så effektivt. Men jag väntar att skjuta tills dess iallafall.

[UÄ] Coronatråden 4
FHM:s lite motstridiga kommunikation har noterats även av andra än här i tråden... (och nej, inlägget är inte menat att starta nån politikdiskussion)

[UÄ] Coronatråden 4
Njae, C-vitamin vid sepsis är iofs inte en etablerad effektiv behandling, men det saknas inte uppslag som antyder att det kan ha en effekt. Se tex https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5996765/ eller https://ccforum.biomedcentral.com/articles/10.1186/s13054-019-2717-x för att länka de första resultaten jag fick.
Diskussion om ämnet: https://www.medscape.com/viewarticle/917450
Studier utförda på covid-19 vet jag däremot inte nåt om.

Senast ändrad:
[UÄ] Coronatråden 4
Njae, C-vitamin vid sepsis är iofs inte en etablerad effektiv behandling, men det saknas inte uppslag som antyder att det kan ha en effekt. Se tex https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5996765/ eller https://ccforum.biomedcentral.com/articles/10.1186/s13054-019-2717-x för att länka de första resultaten jag fick.
Studier utförda på covid-19 vet jag däremot inte nåt om.
Fast det är ju inte riskfritt. Sepsis är ju rätt dåligt just i blodet och då kan det vara värt risken. Nu pratar vi ju om virus som inte i första hand samlas i blodet och en metod som är oprövad.

Kineser har en flertusenårig historia av att testa metoder på människor som ansetts vara mindre värda. När jag läste kinesisk medicin kom rätt mycket av kunskapen från tester på dödsdömda, krigsfångar och andra man kasserade när man testat klart. Förhoppningsvis rätt mycket bättre nu, men deras medicinska försök följer inte alltid våra etiska riktlinjer om vi är snälla.

[UÄ] Coronatråden 4
FHM:s lite motstridiga kommunikation har noterats även av andra än här i tråden... (och nej, inlägget är inte menat att starta nån politikdiskussion)
Nu är det väl några här som blåser en säkring när Tegnell själv säger
"– Jag tror att det är en liten kommunikationsmiss någonstans och sedan en fråga om vad man menar med strategi. "

[UÄ] Coronatråden 4
Allt är ju bara killgissningar.
Ut och hojja istället! Blås ur lungorna lite istället ?
Ja, det kanske är dags till helgen. Crossen är tyvärr uppstallad hemma hos föräldrarna dit man inte bör åka, men kommunen sopade gatorna här utanför igår så det kanske går att ta fram lvg-hojen ändå. Är conti-däck att föredra över Michelin när det är risk för lite grusigt längs vägarna? (GP4k vs Pro4)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp