Hur dåligt kan det bli? Postnord levererar inte...

Säker på att det var ett fejkat leveransförsök? De paket jag fått välja på, har allihopa fått ett misslyckat leveransförsök, oftast precis samtidigt som de hamnat hos ombud. Känns som en bugg i deras system.
Kan iofs ha varit så, för jag tror det kom till ombud samma dag (det brukar det ju normalt inte göra när de fejkar). Kanske måste de göra så för att uppfylla avtalet med DHL/Deutsche Post som väl säger att de ska leverera till dörren. Isf en medveten "bug" i systemet..,

Kan iofs ha varit så, för jag tror det kom till ombud samma dag (det brukar det ju normalt inte göra när de fejkar). Kanske måste de göra så för att uppfylla avtalet med DHL/Deutsche Post som väl säger att de ska leverera till dörren. Isf en medveten "bug" i systemet..,
Det var i alla fall en av teorierna högre upp. Fast jag har flera gånger fått misslyckat på fredagen och till ombud måndagen efter.

Detta var innan de såg ljuset, om de nu gjort det. Kanske har de effektiviserat även fejkleveranserna.
Ja alltså det du citerar är en helt annan grej..
Man får först o främst välja. Sen går det direkt till ombud, men tracking visar ett misslyckat leveransförsök. De flesta gånger bag har fått det, så har det kommit precis efter att paketet anlänt ombud. Så det ser tokigt ut i appen.

Ja alltså det du citerar är en helt annan grej..
Man får först o främst välja. Sen går det direkt till ombud, men tracking visar ett misslyckat leveransförsök. De flesta gånger bag har fått det, så har det kommit precis efter att paketet anlänt ombud. Så det ser tokigt ut i appen.
Ok, men då är det en system grej medan mina nog trots allt åkte rundor på bilen...

Ok, men då är det en system grej medan mina nog trots allt åkte rundor på bilen...
Men har du då först fått valet att skicka till ombud eller inte? Jag var först med om det denna vecka. Tidigare har det fungerat som du skriver, dvs fejkat leveransförsök en dag, och leverans till ombud dagen efter. Nu fick jag välja att skicka direkt till ombud, och då visar spårningen fejkat leveransförsök och leverans till ombud samma dag.

IMG_3500.jpeg

Nu så plingar till i telefonen i massor. Verkar som PN är något osäker på vad som skall göras och inte göras.

Väntar DHL-paket från R2 och länken från DHL till PN öppnade en sida där jag fick välja mellan hämta på företagspostcenter, leverera hem på lite olika tider eller direkt till utlämningsställe. Hoppas detta är nya standarden.

Fick ett paket från Rose med några 20-pack ekrar igår, men paketeringen hade failat så nånstans längs vägen posten tar ligger ett 20-pack ekrar. Rose erbjöd nya utan vidare iaf.

Det funkade - jag var inte hemma igår och valde därför utlämningsstället. Nån körde dit paketet imorse och paketet blev redo att hämta enligt trackingen strax innan 12 på dan, plus att dess pappersavi låg innanför dörren när jag kom hem med paketet.

Det funkade - jag var inte hemma igår och valde därför utlämningsstället. Nån körde dit paketet imorse och paketet blev redo att hämta enligt trackingen strax innan 12 på dan, plus att dess pappersavi låg innanför dörren när jag kom hem med paketet.
ja, fick också paket från R2 där funkade det likadant. Hur bra som helst ju.

Annars tycker jag att det ofta fungerar sämre nu än vad det brukar göra, Postnord iaf. Väljer jag leverans till jobbet så är det inte säkert att det kommer till jobbet, de kan lika gärna lämna det några km bort på närmaste ombud! Extremt irriterande. Väljer jag hem istället så försöker de alltid leverera hem och sedan tar det nån dag extra med avisering och hej och hå innan man fått det uthämtat på ombud. Tar också ofta rätt lång tid med Postnord nu, går typ lika snabbt att beställa från Tysken. Skumt änna.

Tänk att det ska fungera så otroligt dåligt 2020? Det bästa är ju de här Budbee och liknande tycker jag. Men det går ju inte alltid att välja (sällan för mig, tjejen däremot kör nästan bara det)

[OT] Varför kan man inte hämta ut DHL paket innan klockan 9? Eller är det något som min lokala paketombud har hittat på?

På mitt ombud har stängt ner Post-systemen en viss tid. Antar att det styrs centralt någonstans. Dvs, något annat system som är uppe en viss tid så ombuden får förhålla sig till det. Lite frustrerande ibland men har vant mig :)

Apropå frakt. En butik jag beställde från i torsdags hade skrivit på sin hemsida att de lagt om resuserna för att prioritera nätförsäljning nu istället för över disk. Jaha, bra tänkte jag, då jag ändå bara handlar online. Och vips, dagen efter finns Postnord-paketet att hämtas ut!! Det går fort ibland minsann!

Nu verkar PostNord ha slarvat bort ett paket för mig.. :-/ Det kom med DHL(?) från Tyskland, verkar ha funnits på deras terminal i Mölndal men sen försvunnit när det skulle levereras till lokalt utlämningsställe. De har öppnat ett ärende i frågan där jag fått ange paketets innehåll (en dirtsuit..) och ungefärligt värde.

Nu är jag för lat för att läsa de 88 tidigare sidorna så det har säkert avhandlats innan, men vad händer om de inte hittar paketet? Kommer jag att få ersättning i ett gäng tre skilling Banco?

Nu verkar PostNord ha slarvat bort ett paket för mig.. :-/ Det kom med DHL(?) från Tyskland, verkar ha funnits på deras terminal i Mölndal men sen försvunnit när det skulle levereras till lokalt utlämningsställe. De har öppnat ett ärende i frågan där jag fått ange paketets innehåll (en dirtsuit..) och ungefärligt värde.

Nu är jag för lat för att läsa de 88 tidigare sidorna så det har säkert avhandlats innan, men vad händer om de inte hittar paketet? Kommer jag att få ersättning i ett gäng tre skilling Banco?
Kontakta butiken du köpt så får dom lösa det. Be dom skicka en ny och låt den gamla gå tillbaka automatiskt om den hittas.

Kontakta butiken du köpt så får dom lösa det. Be dom skicka en ny och låt den gamla gå tillbaka automatiskt om den hittas.
Ok, detta var ju ett garantiärende då min förra dirtsuit gick sönder i sömmarna. Men men, r2 har varit smidiga att ha att göra med tidigare så jag testar att maila dem iaf.

Men vad håller dom på med på Postnord, den 20:e valde jag att hämta ut paketet själv, kom fram till Falun den 22:a, och ligger där och väntar på besked från mig om hemkörning eller inte, men det valde jag ju redan den 20:e. Efter det så går paketet tillbaks till Örebro istället gör att köra det dom 2 kilometrarna från Falucentralen och ner till Okq8 där jag hämtar ut mina paket i vanliga fall, sedan dess så har det snurrat runt på nån bil i Örebro i en vecka nu...

Screenshot_20200429-063408_Chrome.jpg
Screenshot_20200429-063359_Chrome.jpg
Screenshot_20200429-063352_Chrome.jpg

La beställningen klockan 12:45 idag, nu leverans hem till dörren med live tracking. ?

Med Postnord som leveransalternativ... 2-3 dagar till ditt utlämningsställe.
Screenshot_20200524_174831_com.android.chrome.jpg

Jag beställde och fick paket från .de
( avi) i lådan på en måndag. Det gick några dagar och jag hämtade paketet på fredagen, fyra dagar senare.

MEN, under tiden har en påminnelseavi gått ut till en annan person med samma förnamn som jag, boende på samma gata men på annat nummer.

Personen försöker förgäves, senare samma fredag hämta ut " sitt" paket och får besked att jag redan hämtat det. Helt korrekt. Det var mitt paket, beställt, levererat och hämtat i vederbörlig ordning.
Denne namne är nyfiken, googlar och Eniroar, hittar mitt namn på min adress och ringer upp. Undrar varför jag hämtat ut " hans" paket. Det tog ett tag att förklara att jag hämtat ut det som var beställt, förväntat och adresserat till mig.

Blev sedermera kontaktad av nån utredningstjänst på postnord, som varken anklagade eller beklagade.

Nu har dom gått ett steg längre i besparningarna, Dom skickar inte ens iväg paketen utan man ska åka land och rike runt för att hämta det.

Bilagor

• 0A1D3CB0-0E0E-4EC6-9BA2-7752650B6207.png
    0A1D3CB0-0E0E-4EC6-9BA2-7752650B6207.png
    44.8 KB · Besök: 249
Tredje dagen i rad som Postnord misslyckas med min hemleverans 8-13. De dyker helt enkelt inte upp, sen kommer ett sms om att de har förseningar, och en länk där jag kan boka ny leveranstid.
Själva bokningssystemet är förvisso rätt smutt men oförmågan att leverera ut mina tre kollin överskuggar det aningen.

Tredje dagen i rad som Postnord misslyckas med min hemleverans 8-13. De dyker helt enkelt inte upp, sen kommer ett sms om att de har förseningar, och en länk där jag kan boka ny leveranstid.
Själva bokningssystemet är förvisso rätt smutt men oförmågan att leverera ut mina tre kollin överskuggar det aningen.
Det är ditt fel:
Kunden har fel.

Typiskt mig att göra fel. Men på den fjärde dagen gjorde jag tydligen något rätt, för då dök de upp med paketen.

Nej, nej, nej, kunden gör aldrig rätt.

Men PostNords fantastiska AI-funktioner räknade ut att
några paket måste levereras eftersom det började bli fullt
i alla lastbilar och i alla lagerplatser etc.

Så nu när det finns lite plats över kan PostNords datakraft
används igen för att spela lite Wordfeud, Tetris och allt vad
de nu spelar på jobbet.

Jag har hört att de har en variant av "Sänka skepp" som kallas
"Sänka paket" där paket ska försenas, tappas bort och förstöras.
Highscore hittills i år har Tobbe i Sundsvall med 19752 st paket
som har försenats/tappats bort/förstörts.

/Fedde

Jag gör allt i min makt för att undvika Postnord men utlandspaket från bl a Frankrike och Tyskland hamnar i Postnords regi även om de avsänts med Schenker eller DHL. Spelar ingen roll att jag uppgivit epost och mobilnummer för e- avisering.

Omvänt har nån italiensk fraktare med UPS flera gånger lyckats frakta och leverera en hel låda rödvin till dörren på tre dagar. De kollar såklart i förväg på telefon när jag är hemma och så var det problemet ur världen. Eller- snarare- det blev aldrig ett problem.

Jag har lusläst mina frakthandlingar från dehär lyckosamma leveranserna från Italien. De gällde innan Coronasurret kom igång. Det visade sig vara Jetpak som administrerade alltsammans. Ett företag som förknippas med expressleveranser från dörr till dörr. Inget jag begärt men att få en frigolitlåda med tolv pavor fraktad från Italien för 20 Euro inkl. utkörning till min dörr, när jag garanterat är hemma är värt att berömma. Det måste vara så att säljaren subventionerar såna leveranser? Eller misstagit mig för nån VIP?

Hos Postnord har kunden alltid fel

639933bb-2454-45bd-adb6-72969aaf7fda.jpeg

FOTO: STINA STJERNKVIST/TT / TT NYHETSBYRÅN
Postnordbil har kört fast under en bro. Kanske kundens fel även det?

LEDARE
Att Postnord skyller ifrån sig på kunden har blivit till en ful ovana vi svenskar tvingats vänja oss vid.

2017 rapporterades det om att företaget tappat bort 5,5 miljoner brev, under ett enda år, vilket bland annat lett till att människor inte fått sina räkningar och hamnat hos Kronofogden och inte heller fått breven från Kronofogden. Det kommenterade dåvarande Vd:n Håkan Ericsson i Svenska Dagbladet så här:

"Det här snacket om att det försvinner brev … Det är klart att just Kronofogdens mottagare kanske är mer skeptiska till om de har mottagit brevet eller inte."
Åren har gått och 2020 sitter vi mitt i en coronapandemi och inte heller nu vill Postnord ta ansvar för sin undermåliga verksamhet.
Häng med!
Så här ser det nämligen ut: Region Kronoberg och Region Blekinge köpte Postnords extra dyra expresstjänst för att skicka sina coronatest till ett laboratorium i Uppsala för analys. Föga förvånande lyckades dock Postnord inte leverera testen inom utsatt tid. När Svenska Dagbladet, som under flera år granskat Postnords icke fungerande verksamhet, ställer frågor till Postnord om hur det kan komma sig att inte ens coronaprover kommer fram blir resultatet följande genuint underbara ordväxling mellan Svenska Dagbladet och Mathias Krümmel, chef Produktion på Postnord Sverige:
Det kan alltså vara kundens fel, menar du?

– Ja, så kan det vara.
Det finns såklart också andra möjliga förklaringar till att Postnord inte levererat coronatesterna i tid vidkänner Krümmel. Ett skulle kunna vara att Postnord gjort fel och företaget blandat ihop paket.
Husförklaringen hos Postnord är dock som vanligt att det är kunden som har gjort fel.
En Postnordolycka kommer sällan ensam. Efter rapporteringen om Kronobergs och Blekinges problem med Postnord har även Statens veterinärmedicinska anstalt, SVA, tagit till orda. Myndigheten har i flera år haft problem med statligt ägda Postnord som inte klarar av att sköta myndighetens leveranser. Något som enligt SVA drabbar ”livsmedelsförsörjningen och totalförsvarsperspektivet”. Ganska allvarligt med andra ord.

Att som privatperson
försöka få Postnord att erkänna fel har de flesta nog gett upp helt. Inte ens registrerade returer till avsändare och därmed bevis på att Postnord inte delat ut din post räcker trots allt. Felet skulle ändå kunna vara ditt för att du inte fått din post utdelad. Paketleveranserna ska vi inte ens prata om. Vittnesmålen är många från svenskar som suttit hemma när ”leveransförsök” som misslyckats genomförts av företaget.

När statliga myndigheter börjar klaga och pratar om flera år långa leveransproblem som till och med är skadliga ur totalförsvarsperspektiv tänker de flesta rimliga människor nog dock att Postnord kanske ändå skulle vara lite mer självkritiskt än när en sketen medelsvensson hör av sig.. .Icke.

Postnord delar inte SVAs bild av att många leveranser har varit försenade under lång tid låter man istället meddela via sin presstjänst i Aftonbladet.
Det är det här som kallas självförtroende. Hur fel man än har, hur ofta man än har fel, är felet ändå alltid någon annans, eller i vart fall inte ens eget.
Men helt ärligt, är det inte dags att lägga ner det svensk-danska misstaget Postnord snart?

Någon förbättring tycks trots allt inte vara i sikte.

Vilket får förmodas är kundens fel även det.
https://www.aftonbladet.se/ledare/a/y3Q072/hos-postnord-har-kunden-alltid-fel

Hos Postnord har kunden alltid fel

Visa bilaga 427771
FOTO: STINA STJERNKVIST/TT / TT NYHETSBYRÅN
Postnordbil har kört fast under en bro. Kanske kundens fel även det?

LEDARE
Att Postnord skyller ifrån sig på kunden har blivit till en ful ovana vi svenskar tvingats vänja oss vid.

2017 rapporterades det om att företaget tappat bort 5,5 miljoner brev, under ett enda år, vilket bland annat lett till att människor inte fått sina räkningar och hamnat hos Kronofogden och inte heller fått breven från Kronofogden. Det kommenterade dåvarande Vd:n Håkan Ericsson i Svenska Dagbladet så här:

"Det här snacket om att det försvinner brev … Det är klart att just Kronofogdens mottagare kanske är mer skeptiska till om de har mottagit brevet eller inte."
Åren har gått och 2020 sitter vi mitt i en coronapandemi och inte heller nu vill Postnord ta ansvar för sin undermåliga verksamhet.
Häng med!
Så här ser det nämligen ut: Region Kronoberg och Region Blekinge köpte Postnords extra dyra expresstjänst för att skicka sina coronatest till ett laboratorium i Uppsala för analys. Föga förvånande lyckades dock Postnord inte leverera testen inom utsatt tid. När Svenska Dagbladet, som under flera år granskat Postnords icke fungerande verksamhet, ställer frågor till Postnord om hur det kan komma sig att inte ens coronaprover kommer fram blir resultatet följande genuint underbara ordväxling mellan Svenska Dagbladet och Mathias Krümmel, chef Produktion på Postnord Sverige:
Det kan alltså vara kundens fel, menar du?

– Ja, så kan det vara.
Det finns såklart också andra möjliga förklaringar till att Postnord inte levererat coronatesterna i tid vidkänner Krümmel. Ett skulle kunna vara att Postnord gjort fel och företaget blandat ihop paket.
Husförklaringen hos Postnord är dock som vanligt att det är kunden som har gjort fel.
En Postnordolycka kommer sällan ensam. Efter rapporteringen om Kronobergs och Blekinges problem med Postnord har även Statens veterinärmedicinska anstalt, SVA, tagit till orda. Myndigheten har i flera år haft problem med statligt ägda Postnord som inte klarar av att sköta myndighetens leveranser. Något som enligt SVA drabbar ”livsmedelsförsörjningen och totalförsvarsperspektivet”. Ganska allvarligt med andra ord.

Att som privatperson
försöka få Postnord att erkänna fel har de flesta nog gett upp helt. Inte ens registrerade returer till avsändare och därmed bevis på att Postnord inte delat ut din post räcker trots allt. Felet skulle ändå kunna vara ditt för att du inte fått din post utdelad. Paketleveranserna ska vi inte ens prata om. Vittnesmålen är många från svenskar som suttit hemma när ”leveransförsök” som misslyckats genomförts av företaget.

När statliga myndigheter börjar klaga och pratar om flera år långa leveransproblem som till och med är skadliga ur totalförsvarsperspektiv tänker de flesta rimliga människor nog dock att Postnord kanske ändå skulle vara lite mer självkritiskt än när en sketen medelsvensson hör av sig.. .Icke.

Postnord delar inte SVAs bild av att många leveranser har varit försenade under lång tid låter man istället meddela via sin presstjänst i Aftonbladet.
Det är det här som kallas självförtroende. Hur fel man än har, hur ofta man än har fel, är felet ändå alltid någon annans, eller i vart fall inte ens eget.
Men helt ärligt, är det inte dags att lägga ner det svensk-danska misstaget Postnord snart?

Någon förbättring tycks trots allt inte vara i sikte.

Vilket får förmodas är kundens fel även det.
https://www.aftonbladet.se/ledare/a/y3Q072/hos-postnord-har-kunden-alltid-fel
Ja, det är f-n helt otroligt hur de beter sig. Det lustiga är ju också att när både Region Blekinge, Region Kronoberg och SVA har bytt till annan leverantör, så har det fungerar prickfritt. Trots att det är samma kund - hur sjutton kan det gå till?:unsure:

???

Ja, det är f-n helt otroligt hur de beter sig. Det lustiga är ju också att när både Region Blekinge, Region Kronoberg och SVA har bytt till annan leverantör, så har det fungerar prickfritt. Trots att det är samma kund - hur sjutton kan det gå till?:unsure:

???
Jag tror att det är en konspiration. De gjorde fel för att kunna skylla på PN och sen gör de rätt för att kunna säga hur bra den andra leverantören är.
Btw. Det var länge sen den beskyddade riddaren kom till PNs försvar.

Senast ändrad:
Jag tror att det är en konspiration. De gjorde fel för att kunna skylla på PN och sen gör de rätt för att kunna säga hur bra den andra leverantören är.
Btw. Det var länge sen den beskyddade riddaren kom till PNs försvar.

Klart det är en konspiration.
Allt tyder på att det är PostNorge som konspirerar, sannolikt
tillsammans med PostFinland.
Lusekoftena vill ta över både svensk och dansk post.

Var på er vakt!
Tänk på att välja den rätta vägen, d v s PostNord.
De är bara lite missförstådda.
Stå upp för PostNord!

/Fedde (kan ev innehålla spår av viss ironi och sarkasm)

Klart det är en konspiration.
Allt tyder på att det är PostNorge som konspirerar, sannolikt
tillsammans med PostFinland.
Lusekoftena vill ta över både svensk och dansk post.

Var på er vakt!
Tänk på att välja den rätta vägen, d v s PostNord.
De är bara lite missförstådda.
Stå upp för PostNord!

/Fedde (kan ev innehålla spår av viss ironi och sarkasm)
Förstår fortfarande inte hur de två sydliga länderna i norden fick tillåtelse att döpa sitt gemensamma postväsende till PostNORD. Bara det är ju ett grundläggande generalfel.

Tillbaka
Topp