Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

En posering vid Vättern
IMG_20200406_180428.jpg

Har man ont i halsen får man inte gå till jobbet, men då kan man passa på att böka runt bland alldeles för täta träd i skogen för att försöka hitta en alternativ stigdragning. Och ha kameran med sig.

DSC08171_fb.jpg

Finns det några bra stigar där eller är det mest grus?
Jag har bara haft med mig hoj hit ett par gånger så jag har inte stenkoll. Men från Grisslehamn går ju roslagsleden söderut längs havsbandet och det är både bitvis fantastiskt fint och bitvis halvt omöjligt att cykla. Men väl värt det som upplevelse om inte annat. Finns säkert massa annat också.

Jag har bara haft med mig hoj hit ett par gånger så jag har inte stenkoll. Men från Grisslehamn går ju roslagsleden söderut längs havsbandet och det är både bitvis fantastiskt fint och bitvis halvt omöjligt att cykla. Men väl värt det som upplevelse om inte annat. Finns säkert massa annat också.
Den känner jag till. Har stuga på väg ut mot skatuden och blev lite orolig om jag missat några fina spår där ute. Känns mest som grus, lera eller omöjliga hällar där uppe.

Vilken stig är det och fixade du den?
Det är från traktormakt i Stockholm. Beroende på vad som menas med att ”klara” så klarade jag den andra gången jag försökte. DÅ sattes nästan inga fötter i backen. Förutom i den där jäkla uppförsbacken med en miljon rötter precis i början. Men fantastiskt rolig stig. Lagom svårt för mig.

Tillbaka
Topp