[UÄ] Coronatråden 4
Bara till en viss gräns dock.
Japp, till D-dagen
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bara till en viss gräns dock.
Jäklar vad snabba de var att "plussa" den, när jag postade länken var den öppen. Minns inte exakt vad som stod, men en del har Socialgimp återgivit. Det jag minns som kan tilläggas är att 6% var mycket riktigt helt utan antikroppar, men en hel del hade även väldigt låga nivåer av antikroppar (och då företrädesvis yngre personer).Nu har jag inte aftonbladet+ så kan inte läsa artikeln men 6% utan antikroppar betyder väl 94% med antikroppar en siffra långt över vad man tror skulle behövas för en "flockimmunitet" lr vad står det mer som gör att man tvivlar?
Creapy, skulle just dela den... nåja, mycket intressant läsning.Läsvärt om varför vi plötsligt ropar på tuffa beslut och "handlingskraftiga" politiker: https://www.linkedin.com/content-guest/article/pandemins-psykologi-micco-grönholm/?fbclid=IwAR2k8CAd-6ccKUCIKGbEL-b1cJd4RXgIuuMBMGZxDqKk0qtMxkY-V5IvMiI
hon hade rätt i en sak, att man borde tagit fram tester tidigare. i övrigt gjorde hon omvänd nytta för sin sak, vad den nu var. ffa noll förslag vad som skall göras framåt.
hon hade rätt i en sak, att man borde tagit fram tester tidigare. i övrigt gjorde hon omvänd nytta för sin sak, vad den nu var. ffa noll förslag vad som skall göras framåt.
Enligt hennes hemsida har hon inte jobbat med virologi på över 25 år heller. Har jobbat med böcker, film och teater.Kollade in Lena Einhorn på Aktuellt. Jisses vilken kvinna. Vem grävde upp henne från ngn konstig plats?
Namnet Einhorn förresten. Det har ju klingat av snällhet och framgångsrik cancervård. Stått för det goda liksom.
Men denna människa, hon har just gjort ett enastående jobb att punktera varumärket Einhorn.
arbetet med vaccin tror jag har pågått sedan början av året i ett antal olika forskningsgrupper? svårt och småskaligt arbete som först efterhand bär frukt.
att ta fram tester på aktuell repektive genomgången infektion lär vara mycket enklare, och tester finns, men ingen har tryckt på knappen och lagt in de miljonbeställningar som är aktuella.
Ja, man kan ju inte låta bli att undra om det var en slump eller medvetet som statstelevisionen valde att bjuda in just henne, och inte nån av de tyngre medförfattarna som de välmeriterade professorerna Fredrik Elgh eller Björn Olsen, att debattera med Tegnell...Enligt hennes hemsida har hon inte jobbat med virologi på över 25 år heller. Har jobbat med böcker, film och teater.
Senast publicerade forskningsrappart är från 1994.
Räknade lite på siffrorna från FHM.
Jag tog antalet konstaterade fall, minus ungefär en vecka, per åldersgrupp, och jämförde med dödsfallen i samma grupper. I dag finns det ca 11 600 fall, så jag räknade med ca 9500, och minskade antalet per åldersgrupp i proportion till det. Detta för att dödsfallen behöver sättas i relation till antalet fall vid insjuknande, vilket i snitt är kanske en vecka bakåt.
Då får jag fram att dödligheten för konstaterade fall är noll för barn och ungdomar. Ca 0.5 procent för vuxna under 50. Ca 2 procent för 50-59 år. Nästan 6 procent för 60-69 år. Ca 20 procent för 70-79 år. Och ungefär 30 procent för 80 och äldre.
Nu är ju detta för konstaterade fall, testade av sjukvården. Förmodligen är mörkertalet inte enormt för gruppen 80+, men det är nog ändå så att en hel del klarar sig utan att uppsöka vården.
Det finns ungefär 525 000 svenskar som är 80+. Om hälften av dem blir så sjuka att de behöver vård och blir testade, så skulle det innebära kanske 80 000 dödsfall i den gruppen...
De under 50 utgör ungefär 6.5 miljoner. Om ALLA i den gruppen skulle behöva söka vård och bli testade, och dödsrisken ovan gäller, så skulle det innebära ungefär 20 000 döda, de flesta bland 40-50.
Inte konstigt att man uppmanar äldre att stanna hemma och isolera sig!
Trump drar sig (tillfälligt?) ur WHO (iallafall stoppar han pengarna). Handlingskraftigt värre.
hon blev ju iaf rätt avsnoppad av nyhetsankaret, man insåg nog sitt misstag. björn olsen har tidigare fått möta tegnell i aktuellts studio och varit alarmistisk på ett mer neutralt sätt.Ja, man kan ju inte låta bli att undra om det var en slump eller medvetet som statstelevisionen valde att bjuda in just henne, och inte nån av de tyngre medförfattarna som de välmeriterade professorerna Fredrik Elgh eller Björn Olsen, att debattera med Tegnell...
Kul med beräkningar. Det finns en systematik.Räknade lite på siffrorna från FHM.
Jag tog antalet konstaterade fall, minus ungefär en vecka, per åldersgrupp, och jämförde med dödsfallen i samma grupper. I dag finns det ca 11 600 fall, så jag räknade med ca 9500, och minskade antalet per åldersgrupp i proportion till det. Detta för att dödsfallen behöver sättas i relation till antalet fall vid insjuknande, vilket i snitt är kanske en vecka bakåt.
Då får jag fram att dödligheten för konstaterade fall är noll för barn och ungdomar. Ca 0.5 procent för vuxna under 50. Ca 2 procent för 50-59 år. Nästan 6 procent för 60-69 år. Ca 20 procent för 70-79 år. Och ungefär 30 procent för 80 och äldre.
Nu är ju detta för konstaterade fall, testade av sjukvården. Förmodligen är mörkertalet inte enormt för gruppen 80+, men det är nog ändå så att en hel del klarar sig utan att uppsöka vården.
Det finns ungefär 525 000 svenskar som är 80+. Om hälften av dem blir så sjuka att de behöver vård och blir testade, så skulle det innebära kanske 80 000 dödsfall i den gruppen...
De under 50 utgör ungefär 6.5 miljoner. Om ALLA i den gruppen skulle behöva söka vård och bli testade, och dödsrisken ovan gäller, så skulle det innebära ungefär 20 000 döda, de flesta bland 40-50.
Inte konstigt att man uppmanar äldre att stanna hemma och isolera sig!
Du ser rätt samband, men jag tror att ditt tidsintervall är fel. Om jag inte minns fel så tar det i snitt 3 veckor från smittotillfället till att en person avlider.
Fast, jag vet inte hur lång tid från bekräftad smitta till död. Det kanske är en vecka. Då är du spot on. Å tredje sidan verkar ju en hel del testa positivt först efter döden inträffat. Undra hur det registreras.... tidsmässigt?
Kul med beräkningar. Det finns en systematik.
Jag kollade lite på "Helgstudion" fr i söndags (sevärt!) där expertis svarade på tittarfrågor.
Jag vill tro de nämnde siffran ca 99% av alĺa smittade utanför risk grupperna skulle INTE behöva sjukhusvård.
Då känns det orimligt att göra beräkning att ALLA i denna grupp skulle behöva sjukhusvård.
Men, som sagt, bra med beräkningar då det beskriver exakt hur man resonerar.
Inte direkt. Det är April och viruset är kvar.Du gillar inte Trump va? ?
Han har aldrig brytt sig om konstitutionen tidigare och han har ju stöd av senaten.Han kan inte göra det och följa konstitutionen så det valtricket lär bli stoppat.
Alarmistisk är ett sätt att uttrycka det. Försiktig ett annat.hon blev ju iaf rätt avsnoppad av nyhetsankaret, man insåg nog sitt misstag. björn olsen har tidigare fått möta tegnell i aktuellts studio och varit alarmistisk på ett mer neutralt sätt.
man glömmer lätt att det är farligt med precis vilken förkylning som helst bland de 90 000 som är så nedgångna att de står på tur att avlida det kommande året. de flesta andra virusorsakade luftvägsinfektioner har de immunitet mot efter ett långt liv, men inte covid-19. bland annat därför slår det så mycket hårdare.Nej, jag tror absolut inte att alla i den gruppen behöver vård, utan det var för att jämföra hur extremt olika det slår i olika åldersgrupper, så att till och med om man räknar med att alla under 50 behöver vård, så skulle ändå bara en fjärdedel så många dö i den gruppen jämfört med en mer försiktigt uppskattning av dödstalen i gruppen 80+.