Lezyne Macro Plus GPS

ThomasM65

Medlem
Lezyne Macro Plus GPS
Hej någon som har en sådan?
Läser man vad hemsidan säger så är den rätt okej och för bara tusenspänn!

FEATURES
  • NEW: Navigate with Komoot

• NEW: Create interactive videos of your ride with Relive

• Durable, composite construction
  • Optimized GPS satellite recording
  • Bluetooth Smart connectivity
  • Multiple real-time features when paired to the Lezyne Ally app
  • Simple setup through Lezyne Ally phone app
  • Import .tcx and gpx. Files
  • Trainer Mode
  • Multiple bike profiles
  • Full navigation
  • Custom route building
  • Intuitive four button operation
  • Lithium polymer battery provides up to 28 hours of runtime
  • Micro USB rechargeable
  • Stores up to 100 hours of ride data
  • Customizable fields and page count (up to 8 fields)
  • Custom alerts and auto presets
  • Extremely weather resistant
  • Includes X-Lock Standard Mount

Lezyne Macro Plus GPS
Och jag har förra generationen av Macro. Kan bara instämma med Rholm, inget nonsens utan funkar oklanderligt i alla situationer. Fånigt bra batteritid, laddar den typ var tionde runda - fast det kanske säger mer om längden på rundan än batteritiden :)

Lezyne Macro Plus GPS
Jag har en Enhanced Super GPS. Den har barometer, och kanske lite motsägelsefullt har den alltid haft svårt att hitta rätt höjd över havet i början av rundorna. I övrigt nöjd, men har inte provat någon annan GPS.

Lezyne Macro Plus GPS
Jag har en Lezyne Super GPS (https://www.outdoorgearlab.com/reviews/biking/bike-computer/lezyne-super-gps-enhanced), alltså förra generationen. Jag är nöjd med min, den gör det den ska, bra batteritid, appen funkar bra o.s.v. Så länge den har de funktioner du vill ha så är det ett bra köp, tycker jag.
Och jag har förra generationen av Macro. Kan bara instämma med Rholm, inget nonsens utan funkar oklanderligt i alla situationer. Fånigt bra batteritid, laddar den typ var tionde runda - fast det kanske säger mer om längden på rundan än batteritiden :)
Jag har en Enhanced Super GPS. Den har barometer, och kanske lite motsägelsefullt har den alltid haft svårt att hitta rätt höjd över havet i början av rundorna. I övrigt nöjd, men har inte provat någon annan GPS.
Tack!
Tänker att beställa en 995:- med frakt
De hade en kvar och hade tur och fick ny kund rabatt från kupong ! Köper även Lezyne Lite Drive 1000XL / KTV Pro Drive sett.

Lezyne Macro Plus GPS
Hade en Lezyne innan, fast en Micro. Vet inte om de nackdelar jag såg är applicerbara på Super, Macro etc. Hursomhelst var det en imponerande liten dator. Enkel, snabb, failade inte, kändes stabil, anslöt sensorer snabbt.

Men det jag inte gillade var appen och mjukvaran utanför datorn. Man var tvungen att uppdaterad den via usb/pc och synk krävdes i alla fall för mig att man startade appen manuellt och klickade i det man ville synka. Deras egen programvara är heller inte så kul. Men kör man mest strava så är det strunt samma.

När det blev dags att uppgradera funderade jag på en ny Lezyne (större) men valet blev ändå Garmin, till stor del för att jag kört Garmins klocka sedan ett tag tillbaka och använder Garmin connect en hel del. Hade jag inte haft det hade det kanke blivit en ny lezyne. Sen är Garmin allt annat än felfritt, och Lezynes konfigurering borde Garmin lära sig av. Lezynes app är ju mer eller mindre identisk med datorn när det kommer till inställningar vilket är raka motsatsen till Garmins. Bara det att man inte kan konfigurera sina skärmar med hjälpa av appen på Garmin, vilket man kan i Lezyne, är ju kass.

Tillbaka
Topp