Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hej mitt råd är Champix jag har rört ett paket om dagen i 45 år men nu försöker jag att sluta med det har inte rökt sen mitten av Januari 2020 men det krävs recept för den medicinen. Jag hoppas slippa röka något mer kämpar på. Med vänlig hälsning. Peter.Ett av problemen som uppstått genom coronan är att jag nu sköter det mesta av jobbet hemifrån, jag har hållt arbetet som en frizon där jag inte röker men "friheten" med hemarbete gjorde att jag rökte mer.
Dock är jag en för svag människa ? för att sluta rakt av utan hjälpmedel.
Fördelen med plåster är, enligt min erfarenhet, att det är passivt och inte introducerar någon ny ovana till skillnad från flera av de andra hjälpmedlen.
Ger plåster ett par veckor och sen får jag se.
Målbilden är ett par högprofils kolfiberhjul inför sommarens spanienresa.
Tänk på att rökare är i riskzonen när det gäller Corona...72h och kämpar vidare.
Heja heja!! Du klarar det!72h och kämpar vidare.
Tjohoo.Heja heja!! Du klarar det!
Om du dricker alkohol så passa på att sluta med det också så ökar garanterat dina chanser att hålla dig rökfri.
Själv firar jag den 25 april 1år som snusfri och har inte handlat alkohol på drygt 1år.
Du är grym, jag är grym. Alla som gör en förändring är grymma!!
Tackar och bockar.Heja, heja!
/Johan
Nu är det fredag.
Hastigt och lustigt har det gått nästan 144h utan cigg.
Märker att huvudet fortfarade planerar för rutinciggen.
Skynda nedför trappan, ut genom porten, tänd en cigg och skynda till bussen.
Det finns en viss njutning att stanna upp och inse att man inte har någon cigg att tända, att jag varken vill eller behöver tända den.
Skön boost att inse att man vann just denna strid mot det undermedvetna. Dock kommer det att vara många strider och frestelser innan det här är över.
Samtidigt så finns det mycket som pekar på högre dödlighet bland rökare.
10 dagar senare.
Fortfarande ingen cigg.
Luftrören känns lite bättre men fortfarande en hel del abstinens.
Bra nu har du visat att du grejar tio dagar. Då är det bara att göra en repetition till.10 dagar senare.
Fortfarande ingen cigg.
Luftrören känns lite bättre men fortfarande en hel del abstinens.
Rinse and repeat.Bra nu har du visat att du grejar tio dagar. Då är det bara att göra en repetition till.
Sen har du visat att du grejar 20 dagar och då är det bara att göra en repetition till.
Etc.
Otroligt bra kämpat! Känn dig stolt! Det är nu den riktiga prövningen kommer igång. Kämpa in i kaklet. Minns inte riktigt själv när, men det kommer en dag när man inte känner någon som helst lust att tända en cigarett. Minns tiden som lång, men tror inte det är i tid, utan i kämpande! Livet är fullt med utmaningar. När du kämpar mot denna så inspirerar du oss andra att klara våra. Massor av lycka till! Det här fixar du!16d6h30m
Klappar mig själv på axeln. ?
Kämpa kämpa. ?Det här med att jobba hemma har gjort mitt sluta snusa lite svårare.
Kämpa kämpa. ?
Glömde skriva.
Nu är första tusenlappen till ett par finhjul insparad. Här väljer jag att bortse från kostnaden för nikotinplåstren. Varje krona INTE lagd på tobak ska ge mig något kul. ?
Min farsa hade kvar sitt sista ciggpaket hela livet. I 30-års-åldern bestämde sig han och hans polare att dom skulle sluta röka.