Uppskattar flexibiliteten at ta sig dit man vill, typ där är det för jobbiga väger om man ska till en plats ut i naturen eller vad som! Nu är jag ganska ny på landsvägscykel typ strax över 4 år men tycker typ den damcykel jag haft går grymt i djup nysnö, så landsväg har aldirg varit 25mm å fälgbroms även om det är rätt koola också.
Varit förvånad i sommar hur bra slicks går på grus när det varit på min mer landsvägsorienterade hoj med 35mm däck så har det mest cyklats princessgrus med en del djuplösgrus men mest snabbt typisk svenskgrusväg.Kul med gruscykelning att det är så odefinierat att det finns så himla många olika typer allt från 50mm stenballast partier eller fint tjockgrus som inte ger nått före kontakt, notera underlaget känns som nått man gör hela tiden å på så sätt är i tät kontakt med marken.
Laddar upp några bilder här som är från en kul runda från nästan samma ställe just här ganska flackt uppåtlut
bit av den mer tekniska sektionen:
ha med sig fart behövs
mest tekniskt inte helt enkelt med spårval med stenar i längsgående riktning
relativt teknisk sektion med bra partier av lätt sand emellan
en del som det känns man kan fastna i med smala däck
någorlunda tätpackad, brant med skymd sikt
ett kul parti som täckts igen i år, här var det tidigare stenbumlingar upp till 50mm rullgrus nu det jämnaste partiet i denna nedförsbacke
med slicks gäller det att redan ha skapat rätt fart när blir mer rullgrus
mjukt rullgrus här är dessa däck inte super när det svänger
Det här är nog så tekniskt jag cyklar med denna cykel är 40mm P Zero däck på bara varit förvånad hur den går framförallt när det är fri sikt 40mm ballast med större stengår oväntat mjukt när sikten är fri. Bra punka skydd grepp i regn å snabbrullande. Cyklar en hel del asfalt innan denna plats men tidsmässigt är jag lika länge i skogen, cykel möjligör verkligen vistelser i det gröna! Hade varit riktigt kul om det kom ett 45mm däck i samma serie men det känns föga troligt.
Att kategorisera cykel det tycker jag är rätt trisst som tar bort hela resten av samtalet, oavsett om det är kullersten åtanken varit med denna cykel, den ska kunna gå över allt typ, men kommer inte kalla den för kullerstencykel. Dock riktigt kul med alla underlag som finns, men också hur däck med en del regn egenskaper hjälper till jämnt typ istället för hala kevlar däck som jag jag kört innan! grymt med grönska å natur! kör så det ryker!!