Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

NewWheelSetDay!

PSX_20200508_124354.jpg

Efter avslutad middag hos föräldrarna (utomhus+avstånd) rullade jag hemåt och stannade en stund vid den här lokala sjön.
Doften som var dominerande runt sjön var hägg, vilket fick mig osökt att tänka på det gamla uttrycket "mellan hägg och syren". Är det någon som vet(utan att googla) var uttrycket kommer ifrån? Trevlig helg!
DSC_0172.JPG
u

Efter avslutad middag hos föräldrarna (utomhus+avstånd) rullade jag hemåt och stannade en stund vid den här lokala sjön.
Doften som var dominerande runt sjön var hägg, vilket fick mig osökt att tänka på det gamla uttrycket "mellan hägg och syren". Är det någon som vet(utan att googla) var uttrycket kommer ifrån? Trevlig helg! Visa bilaga 415604u
Skomakarnas semester va?

Vad kör du med för stänkskärmar?
Fram sitter det en RRP Proguard

Bak är det en Mudhugger

Fram sitter det en RRP Proguard

Bak är det en Mudhugger

stort tack, jag har spanat en del men inte riktigt hittat rätt. Det där såg bra ut. Bakskärmen sitter där den ska göra nytta. Många skärmar sitter högre upp/längre bak. Tackar!

stort tack, jag har spanat en del men inte riktigt hittat rätt. Det där såg bra ut. Bakskärmen sitter där den ska göra nytta. Många skärmar sitter högre upp/längre bak. Tackar!
Mindre stänk klarar den men är det som igår så är den för liten men är en bra kompromiss. RRP har en som är gjord för att sitta bak. Jag hade Mudhuggern över så kör med den så länge.

IMG_20200509_142205.jpg

Salami-lagning deluxe halvvägs in i dagens långa rajd. Tack @AX3L! Höll tätt hela turen och hemvägen. Bakläxa till mig att vara förberedd - gucka i däcket räcker inte när det blir riktigt osmutt och det händer ju förr eller senare...

Fattade det medelkloka beslutet att testa att cykla uppför stigen Phetto Svetto (även känd som SBR #18 SS4). Den är roligare utför... Försökte fånga hur förbannat brant det är här, men det gör sig inte riktigt på bild.

54796336-BA13-4577-B1B2-33FFCB5E9D81.jpeg

Fattade det medelkloka beslutet att testa att cykla uppför stigen Phetto Svetto (även känd som SBR #18 SS4). Den är roligare utför... Försökte fånga hur förbannat brant det är här, men det gör sig inte riktigt på bild.

Visa bilaga 415840
?... Gick det ens att cykla upp för det partiet? Själv körde jag sträckan utför, och hade blivit halvglad att få möte... ?

?... Gick det ens att cykla upp för det partiet? Själv körde jag sträckan utför, och hade blivit halvglad att få möte... ?
Nej, det gick inte. Inte med min teknik i alla fall, men det kanske inte säger så mycket i och med att den nyss blivit utdömd i en annan tråd här ?

Det här var tidigt på fm och jag hade inte sett en människa på hela turen längs svartvita stigen, så jag tänkte att det var OK om jag var väldigt uppmärksam framåt på stigen och ständigt redo att kasta mig ur vägen...

Tillbaka
Topp