Köptips lvg 30-40tkr
Om det gör det, så undrar man ju hur du blir bemött i butik...Det beror sannolikt på ditt eget beteende också.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Om det gör det, så undrar man ju hur du blir bemött i butik...Det beror sannolikt på ditt eget beteende också.
Om du vet vad du vill ha så är det väl inget problem? Säger ingen en budget är det såklart dyraste.Absolut! Jag är ju en gemensam nämnare såklart! Men jag brukar nog ses som en ganska trevlig person (och ödmjuk, hör du väl!? :D )
Gick i princip in och sa att jag kollade på en cykel med dödsbromsar och elektriska växlar, inte mer än så.
Men, det var lite av ett sidospår, och tips att testa.
Kan till viss del hålla med, jag kommer från mtbvärlden och det är inte ofta jag handlar i butik utom typ hjälmar och annat jag måste fysiskt testa passform på och inte orkar skicka tillbaka. Det jag tänkte ger mervärde från butik är att jag som lvgnoob skulle kunna få hjälp med en seriös bike fit vilket känns viktigare på racer när man har så mycket mer statisk sittställning än mtb och annan typ av rådgivning. Men det hänger ju på att man kommer till en bra butik med bra personal :)
Senast skulle jag testa spdskor på en av de mer fina butikskedjorna, så fort det stod klart för säljaren att jag inte skulle köpa på direkten så gick han bara - uruselt bemötande...
Av 6 cyklar jag ägt så har 5 varit från butik
Fast det visste jag ju inte, jag visste ungefär vilka komponenter och vilken prisklass det medförde. Den "dyraste" var under min budget... Så det var inte så det gick till.Om du vet vad du vill ha så är det väl inget problem? Säger ingen en budget är det såklart dyraste.
Jag kan tipsa om butiken på Norrtullsgatan 39 i närheten av Odenplan. Han som driver stället är en äldre herre som är extremt hjälpsam och kunnig. Om du låter han kommer han prata sönder öronen på dig. :) Han hade flera modeller i butiken i 30-50 tkr-klassen som var för dyra för mig men passar din plånbok bättre.
Verkar som en riktigt schysst butik, fattar inte hur jag kan ha missat den! Vet du vilka märken som säljs och om det finns någon hemsida? Den länk man klickar på via google tar en till någon blog istället.Jag kan tipsa om butiken på Norrtullsgatan 39 i närheten av Odenplan. Han som driver stället är en äldre herre som är extremt hjälpsam och kunnig. Om du låter han kommer han prata sönder öronen på dig. :) Han hade flera modeller i butiken i 30-50 tkr-klassen som var för dyra för mig men passar din plånbok bättre.
Colnagon i svartrödColnago för 45tkr, typ samma spec som custom pinarellon på cykelcity som går på 45tkr. Är cyklarna jämförbara eller stor skillnad?
Get Your Wiggle On | Cycle, Run & Outdoor Shop | Wiggle
Prepare to get your Wiggle on. We have the awesome gear you need to cycle, run, hike & swim from the world's leading sports brands. No excuses, LET'S GO!www.wiggle.co.uk
Den står som 44999kr för mig?Colnagon i svartröd
39500 på svenska sidan, tycker du ska slå till
Get Your Wiggle On | Cycle, Run & Outdoor Shop | Wiggle
Prepare to get your Wiggle on. We have the awesome gear you need to cycle, run, hike & swim from the world's leading sports brands. No excuses, LET'S GO!www.wiggle.se
Hehe, hur får man en sån kompisrabatt? Har ju storhandlat på crc så man kan tycka att det borde ge någotVisa bilaga 415341
trodde platina 12% var en låtsasrabatt ?
Spendera 6190:- på annat först, så blir du platinakund och kan köpa cykeln med 5400:- rabatt.Hehe, hur får man en sån kompisrabatt? Har ju storhandlat på crc så man kan tycka att det borde ge något
Du skulle ha storhandlat på wiggle istället, det är där man blir platinakund!Hehe, hur får man en sån kompisrabatt? Har ju storhandlat på crc så man kan tycka att det borde ge något
Mm men dom verkade vara mer inriktade mot lvg så har aldrig riktigt hittat det jag letar efter därDu skulle ha storhandlat på wiggle istället, det är där man blir platinakund!
Låter rimligt. Skumt att man inte har rabatt via crc. Colnago är sedan några dagar tillbaka majoritetsägd av UAE, så jag tappade lite suget på det märket som alternativ...Har inte Wiggle och CRC samma lager? Kollar man på en vara med lågt saldo, så brukar det finnas lika många kvar på båda siterna.
Ingen kommer ihåg en fegis, om du är säker på storleken så köp en Domane ?uppdatering från cykelcity: ringde och frågade, de kan inte få in Gan K-modellen just nu iaf. Finns inte på lager och Italien är ju i lockdown just nu. Vanliga Gan är ju inte ett alternativ då den har maxgräns 25mm och för Stockholms eftersatta underlag skulle jag gäna ha större däck som kan ta ojämnheterna bättre.
Vettefan vad man ska göra nu då? Colnago var ett annat alternativ, men som numera UAE-ägd tappade jag suget helt. Trek domane är annars den cykel jag suktat efter, speciellt röd med vit text men det valet är möjligt först vid SLR-modellerna där billigaste är 67tkr. Frågan är om man kan plocka hem en på rea till hösten? Domanen verkar annars på pappret en väldigt kapabel cykel för Stockholmstrakten: stora däck för slitna väglaget, swatlåda för att slippa fylla ryggfickan med potentiellt farliga saker, inbyggt flex för komfort.
Jag tycker fortfarande att du har börjat ditt cykelköpande i fel ände. Först däcksbredd, sedan namnet och långt senare(?) sittställningen.Vettefan vad man ska göra nu då?
Ett komfortalternativ, med inbyggd fjädring och förvaringslåda, är 2020-modellen av Specialized DivergeDomanen verkar annars på pappret en väldigt kapabel cykel för Stockholmstrakten: stora däck för slitna väglaget, swatlåda för att slippa fylla ryggfickan med potentiellt farliga saker, inbyggt flex för komfort.
Haft specialized och känner ärligt talat rätt ”meh” av märket, ingen åtrå väcks av att se deras basic racers. S-works är rejält snygga, men för det priset får man ju betydligt fräckare cyklar. Ska kika in diverge, intressant att dom klämde in swatboxen, det gör den värd att se!Jag tycker fortfarande att du har börjat ditt cykelköpande i fel ände. Först däcksbredd, sedan namnet och långt senare(?) sittställningen.
Varför inte börja med att bestämma vilken typ av cykel du vill ha, det är en stor skillnad inte bara i sittställning utan även i uppträdande mellan en Pinarello Gan och en Trek Domane!
Gör även en bikefit utan att köpa cykel så du får åtminstone ett "sittställningsfönstrer", det går att anpassa sittställningen med olika längd på styrtapp och distanser under tappen, men för bästa hållbarhet och bibehållna styrbalansegenskaper bör man begränsa det till 1-2cm.
Ett komfortalternativ, med inbyggd fjädring och förvaringslåda, är 2020-modellen av Specialized Diverge
https://www.specialized.com/se/en/mens-diverge-comp/p/129079
Den räknas väl iofs mer som gravel/CX, men kan kanske ändå vara ett alternativ?
www.cyclingnews.com
skön snabb och framförallt snygg racer för rundor på typ 1h
Hehe nej inget grus eller terräng med cykeln, då tar jag hellre endurocykeln. Racern ska endast vara till för vackert solsken och asfalt ?Nu vet jag ju inte om det framgått var i stockholm du bor. Men ska du vara ute 1h så kanske inte en gravel är så dumt? Då är det ju enklare att variera rundorna. Så mycket "snabb" landsvägscykling hinner man helt enkelt inte med om man har lite transport i början.
Jag som bor nära Brommaplan hinner köra FRA-rundan 3 varv om jag ska vara säker på att hinna hem inom en timme.
Väl ute på Lovön är racern trevlig, men det blir ju också runt 30min transport på sådär cykelbana under den timmen.
Och skulle jag lägga 30-40k på en cykel vill jag nog provcykla det jag köper. Det skulle vara en cykel jag räknar med att ha kvar länge. Gällande 67k, det är ju bara en fördubbling av budgeten, det får man ju räkna med att det slutar på om man ställer en fråga här.
Ingen som helst anledning att lägga pengar och vikt på skivbroms, alltså?Racern ska endast vara till för vackert solsken och asfalt ?
Hehe nej inget grus eller terräng med cykeln, då tar jag hellre endurocykeln. Racern ska endast vara till för vackert solsken och asfalt ?
rundor på 1-2h då, bor på Lidingö och har ganska många fina rutter i närheten.
Har 25mm på min nuvarande racer, skulle gärna vilja testa 28mm med något lägre tryck.i mina öron låter de som att du skulle klara dig gott och väl med 25mm. Jag fick också rådet att köpa en cykel som kunde ta åtminstone 28, men jag hade en ganska bestämd budget och tyckte att det var snyggare med fälgbroms. Jag har klarat mig finfint med 25mm på Norrbottens vägar, de får inte ny beläggning speciellt ofta och det är ganska grov gammal asfalt på många håll. Det har funkat kanon på de korta grussträckor jag kört på och även när jag har passerat vägarbeten.
det är som att rekommendera uppringt internet bara för man endast slösurfar ?Ingen som helst anledning att lägga pengar och vikt på skivbroms, alltså?
Återkopplingen från cykelcity sög lite musten ur mig, var ju helt såld på en knallröd pinarello gan k med ultegra, 28mm däck och framtidsplan att uppgradera hjulen till 40mm profil i bungofiber.Nästa inlägg blir nr 300. Då vill vi ha ett beslut:D
Vad kallas det då? Fälgbroms?V-broms? Då förstår jag att du föredrar skivbroms.
Fälgbroms är ett samlingsnamn, det finns nämligen flera typer. Cantilever, v, caliper, m.fl. Moderna caliper är helt överlägsna de andra, går inte att jämföra med ex.vis cantilever och v som förr satt på mtb, eller äldre caliper heller för den delen. De enda fördelar jag ser med skivbroms över en modern caliperbroms är bättre bett i regn, man behöver aldrig byta fälg (nu har jag aldrig gjort det iaf, men ändå), och för grusväg får man dit fetare däck. En modern caliper klarar dock 28 mm däck, vilket oftast är fullt tillräckligt.Vad kallas det då? Fälgbroms?
Man kan ju också argumentera för varför uppringt internet eller fast telefoni är att föredra över modernare lösningar som fiber respektive mobil ?Fälgbroms är ett samlingsnamn, det finns nämligen flera typer. Cantilever, v, caliper, m.fl. Moderna caliper är helt överlägsna de andra, går inte att jämföra med ex.vis cantilever och v som förr satt på mtb, eller äldre caliper heller för den delen. De enda fördelar jag ser med skivbroms över en modern caliperbroms är bättre bett i regn, man behöver aldrig byta fälg (nu har jag aldrig gjort det iaf, men ändå), och för grusväg får man dit fetare däck. En modern caliper klarar dock 28 mm däck, vilket oftast är fullt tillräckligt.
Fick tips om den där butiken på norrtullsgatan, kanske kan ta mig dit i veckan.Köp den cykel som du gillar mest. Men provcykla först och gör gärna en bike fit. Klart!
Man kan ju också argumentera för varför uppringt internet eller fast telefoni är att föredra över modernare lösningar som fiber respektive mobil ?![]()
Fick tips om den där butiken på norrtullsgatan, kanske kan ta mig dit i veckan.
cykloteket har trek, men gillar inte kedjan
Vilka fler bra cykelbutiker finns?
Norr om Stockholm har du Cykelhuset i Upplands Väsby. Stor butik och de hade en del cyklar på rea när jag var där sist, minns dock inte vilka märken/modeller. Tror inte de har Trek, men många andra fina märken.Fick tips om den där butiken på norrtullsgatan, kanske kan ta mig dit i veckan.
cykloteket har trek, men gillar inte kedjan
Vilka fler bra cykelbutiker finns?