Polar suger

Polar suger
Eftersom du frågar: jag är ytterst nöjd med min Polar V650 och inte alls trött på den. Uppdateringar funkar perfekt och automagiskt. Inget strul. Kontaktat kundtjänst en gång ang cykeldatorn och fick ypperlig hjälp. Så erfarenheterna är olika.

Polar suger
Jag har massor av prylar från polar och är hur nöjd som helst. Det som ibland strular är att synca med mobil från v650 och m400, men det funkar alltid med balance. V650 och m400 laddar jag oftast i datorn och att synca dem där är inget problem.

I övrigt har jag haft frågor till kundtjänst ett par gånger och alltid fått bra och snabba svar. Även en reklamation tog de hand om riktigt snabbt!

Jag har bara bra att säga om dem. Att de dessutom skriver batteritider som är i underkant snarare än överkant är en bonus. V650 ska enligt dem hålla 10h, men min håller snarare 20h...

Polar suger
Blev lite lack igår när klockan (V800) startade om mitt i ett tröskelintervallpass. Sen är det lite struligt med synkning till dator - klockan vill bara med sambons bärbara (Win8) och V650 vill bara i min (Win7) men båda funkar att synka till mobilen vilket är det jag använder mest.

Polar suger
Lånar tråden lite...
Är gps bra på Polarklockorna? Hänger den med bra i skog och på knixiga stravasegment tex? Bättre att köra på en cykeldator direkt?
Skulle vilja ha nåt lite exaktare än mobilen och kan köpa just Polar till bra pris :)

Polar suger
Perp sa:
Lånar tråden lite...
Är gps bra på Polarklockorna? Hänger den med bra i skog och på knixiga stravasegment tex? Bättre att köra på en cykeldator direkt?
Skulle vilja ha nåt lite exaktare än mobilen och kan köpa just Polar till bra pris :)

Efter de tester jag tidigare läst är V800 en av de absolut bästa vad gäller gps'en.

Polar suger
Har haft många polar över tid.
Allt id varit mycket nöjd.
Särskilt med service och batteritid.
Har nu 2 modeller som synkar via flow.
Var extremt skeptisk i början, men måste erkänna att det funkar mycket bra.

Polar suger
Jag kör med m450 och v650

m450 har fungerat ok för min del. v650 har en del problem.

Den tycks den "tappa signalen" emellanåt när jag kör efter rutt vilket gör att den återgår till kartsidan när den hittar signalen igen (vilket är lite störigt om man för tillfället behöver en annan vy).

Det värsta är dock trådlös mobilsynk (Android) den funkar ungefär 1 gång av 10. Det känns som att de borde kunnat lösa detta, de skriver följande på en över ett år gammal update:
"At the moment, there are several combinations of hardware and software solutions in the market and we have been able to verify that with some Android devices syncing with the V650 works well. Unfortunately we’re not able to guarantee that syncing is consistent with all Android devices which do meet the technical requirements. We encourage our Android users to sync your device with the V650 and see does your phone meet the requirements."

Jag tycker det känns ganska lamt av dem att inte kunna lösa det problemet. De har ju uppenbarligen produkter där synken fungerar bra (i mitt fall M450). Och andra tillverkare klarar detta galant så jag håller med om att de suger lite faktiskt.

Polar suger
Håller med om dina synpunkter. Jag kör också V650 och M450. En annan sak är att det inte går att ställa in visning av lutning i % samt effekt med 10s-medel som default. Mycket frustrerande när V650 byter till ruttvy så fort rutten återfinns även om jag valt en annan vy.
I övrigt bra produkter med grym service av supporten.

Polar suger
Jag har alltid kört med polar. I vintras sprack skärmen på min v650. Med garanti kvar skickar jag in den till supporten. Får svaret att man inte får köra i för kallt väder och att jag kan få köpa en ny för 120€. Vad kostar det att ge mej en ny? Nu får de en sur kund som definitivt inte köper en likadan? Kanske blir det garmin istället?

Polar suger
Jag har alltid kört med polar. I vintras sprack skärmen på min v650. Med garanti kvar skickar jag in den till supporten. Får svaret att man inte får köra i för kallt väder och att jag kan få köpa en ny för 120€. Vad kostar det att ge mej en ny? Nu får de en sur kund som definitivt inte köper en likadan? Kanske blir det garmin istället?
Står det något om det i garantin.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp