Idag var det äntligen dags! Min man skjutsade ut mig till Frösön, väskorna hängdes på cykeln och äventyret var äntligen på gång!
Det första milen fram till Myrviken gick som en dans även fast det regnade. ?
Hade sån tur att konditoret hade öppet så jag åt och köpte med mig en extra bulle.
Med mat och bulle i magen så fanns det inga bekymmer i världen. Det var iaf vad jag trodde.
När det var 4 mil kvar till Börtnan så kom den längsta jävla backe som jag varit med om. Cykeln kändes otroligt tung, benen ville dö och jag flåsade värre än en hund under högsommaren...
I typ två mil kändes det som att backarna aldrig ville ta slut men än var inte humöret på botten!
Helt plötsligt säger Google Maps att jag ska svänga vänster, självklart gör man det men tyckte att det var ett konstigt val av väg. Cyklade på och vägen blev bara sämre och sämre. En gammal skogsbilväg som ingen kan ha kört på i evigheter.
Otroligt tungcyklat då vägen var blöt, mjuk och däcken skar ner. ?
Nu tänkte jag att det här kan aldrig vara rätt! Men nu har jag cyklat så långt så jag tänker fan inte vända. Trampade på och det är nu humöret störtdyker!
Fy fan! Vägen försvann!!! En bäck kom från ingenstans.?
Inte heller nu tänker jag vända om så jag klev av cykeln och vadade genom bäcken från helvetet...
Hungrig, sur och blöt så var det inte bättre av att jag såg björnbajs! Nu kommer tankarna att jag kommer aldrig komma fram utan jag kommer bli björnmat och ingen kommer hitta mig ?
Med gråten i halsen så trampade jag på och när jag helt hade gett upp hoppet om att jag skulle hitta fram till Börtnan så kommer jag äntligen ut på en vanlig grusväg!
Äter en proteinbar i regnet och tycker synd om mig själv. Tittar på Google Maps och se att det bara är en mil kvar!
Kom tillslut fram! Cykeln var lerig, jag var lerig men lättnaden över att äntligen vara framme va fantastisk! Tyvärr var fiket stängt men hade ju köpt med en extra bulle ?
Efter den här pissfärden kan det inte bli annat än bättre! Ska regna imorgon med men inte hela dagen iaf och det ska vara asfalt hela vägen ??