Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Cykelkeps under kanske hjälper annars?
Ok, kan bli lite knas då... Svårt de där med hjälmar :/Tveksamt i det här fallet tror jag. Det är underdelen av den där plastgrejen som skaver in i ovansidan av örat, där örat går in i skallen. :P
Ser tjocka ut, får dom plats mellan öra och skalle?Hah! Förra året köpte jag några vajerskydd (tror jag), lite oklart varför egentligen då jag har intern vajerdragning på 3 av 4 cyklar. Nu när jag rotade lite så hittade jag dom igen och jag tror dom kan passa perfekt som lite skydd! Mjuka och lagom stora i alla fall. Måste bara fixa lite dubbelhäftande tejp eller så och smacka dit en lagom lång bit. :D
Visste väl att dom skulle komma till användning. ;)
Visa bilaga 421478
Ser tjocka ut, får dom plats mellan öra och skalle?
Bygger dom mkt så lär det trycka mer.
M
Hoppas det funkar.Dom är ihåliga och väldigt mjuka så det blir ungefär samma princip som ett vajerhölje, fast runt plastställningen i hjälmen. Provade att klippa upp en bit rör och trä på och det kändes inte konstigt alls! Jag är hoppfull. ;D Men som med allt annat så är det ju inte förns man provat skiten i skarpt läge som det märks. Att hjälmen skulle skava var ju inget jag kände när jag provade hjälmen hemma liksom, det var ju inte förns 2 mil senare på Sentiern som det började kännas.
bra!Har nu tejpat fast dom där prylarna i hjälmen. Spontant känns det kanon!
dåligt! stäng den fliken. tjugo papp för en alu-cykel med nån idiotisk proprietär framdämpare som kommer strula och ingen kan serva. en vanlig ht gör allt bättre än den där, på ren sixtenska.För övrigt så började det vattnas lite i munnen när jag såg nya Specialized flat bar gravel.
bra!
dåligt! stäng den fliken. tjugo papp för en alu-cykel med nån idiotisk proprietär framdämpare som kommer strula och ingen kan serva. en vanlig ht gör allt bättre än den där, på ren sixtenska.
Din sonder med andra däck skulle nog va en minst lika bra gruscykel.
Det har man vetat om sedan väldigt länge, åtminstone i FrankrikeNu när jag tänker på det så vet jag inte hur pass förtjust jag faktiskt är i 29". Det blir lite klumpigt på något sätt.
Det var ändå svinbilligt för en Specialized :Obra!
dåligt! stäng den fliken. tjugo papp för en alu-cykel med nån idiotisk proprietär framdämpare som kommer strula och ingen kan serva. en vanlig ht gör allt bättre än den där, på ren sixtenska.
nja, en rockhopper kostar väl hälften och gör allt som den där skitcykeln gör och lite till. "gravel"-klibban kostar 10 000 dock.Det var ändå svinbilligt för en Specialized :O
Dom brukar tro att dekalerna är värda 10-20000
M
Är det inte en fjäder? Inte mycket som kan krångla där. Sägsa vara riktigt bra med.Visste faktiskt inte att nya flatbargravelhistorian kom med future shock. Förtog lite av suget. Krångel, krångel. ;D Annars så hade jag varit där direkt! ;) Om den väger max 10kg i storlek Large dvs. ;P
Är det inte en fjäder? Inte mycket som kan krångla där. Sägsa vara riktigt bra med.
Bra att du fick till hjälmen och att du nu klarar av den även utseendemässigtHjälmen är kanon nu! Efter justeringen och mitt egna hemmamek så känns den svinbra. Hur nöjd som helst nu, och jag tycker inte jag ser så jävla fånig ut, vilket är skönt för självmedvetenheten.
Nu är det väl iofs försent, men ändå;Mitt abonnemang på Halebop gick ut för några månader sedan och nu hade dom en deal på en iPhone 11, så jag passade på att binda upp mig lite igen (har haft Halebop i 10 år och planerar inte att byta ändå).
Bra att du fick till hjälmen och att du nu klarar av den även utseendemässigt
Nu är det väl iofs försent, men ändå;
Om du nu vill ha en virtuell operatör i Telias när, varför Halebop och inte den ännu billigare Fello?
https://www.fello.se
Tur för oss fattiga stackare (eller ska det läsas: snåljåpar?) att det finns sådana som du ;-)det har fungerat 100% problemfritt i 10 års tid med Halebop så jag kör väl på tänker jag! :D
Tur för oss fattiga stackare (eller ska det läsas: snåljåpar?) att det finns sådana som du ;-)
Nja, det stämmer ju inte riktigt. Man bör ju jmf totalpriset över 24 månader.Nu sparade jag nästan 4000 på att ta en ny iPhone 11 om jag förlängde 24 månader. Någon sådan deal har ju inte Fello.
Nja, det stämmer ju inte riktigt. Man bör ju jmf totalpriset över 24 månader.
Men som sagt, det spelar ju mindre roll nu. Vem vet vad ett abonnemang, och en iPhone, kostar om 24 månader?
Gaah!
Jävla ryggskott som hindrade mig att följa med. ?
Tur att sommaren precis börjat.
Samma för mig, knappt cyklat något, har mest vart ute o gått på vandringsleder istället.Påminn mig om att köpa en Nukeproof Digger Comp nästa år! Jävla dubbelklinga och mekaniska skivbromsar. :P Jag vet så tydligt att jag sa att jag aldrig skulle köpa det. Jag var så trött på dubbelklingan på min Roadlite. Samma visa nu på STANCEN! Spelar ingen roll hur jag än gör, det är alltid krångel med framväxeln. :P Justerar hemma, allt glider på fint som fan, sen när jag väl ska ta ut den och cykla, då är det ett jävla krångel helt plötsligt. Samma visa varje gång!
Ja... för lite cykling och för mycket internet. Svårt att hitta motivationen till någonting alls i livet just nu. Såg verkligen framför mig förra året hur jag skulle cykla ännu mer i år! Men nu har snart hela Juni gått och ah, det har inte blivit mycket alls. Jädra skit!
Är du medveten om att framväxeln har 4 lägen? Typ 1 låg, 1, 2 låg, 2 (1 och 2 är de man vanligen hamnar på om man trycker hårt, medan lågväxlarna nås med ett lättare nerväxlingsklick). Kan vara så att du vid hemjusteringen sätter dig i mellanlägen, eller att du förväntar dig skrapfritt genom hela 1 eller 2 (det blir det inte. De ska vara skrapfria på de yttersta kassetkuggarna, men för att slippa skrap på de innersta/största kassetkuggarna måste du klicka ner lite lätt till låga delen av framväxeln).
Samma för mig, knappt cyklat något, har mest vart ute o gått på vandringsleder istället.
Men ska köpa en ramväska på torsdag, så jag slipper ryggsäck så då lär det bli mer tid på cykeln för mig.
Får se till att vi bränner av ett antal rundor framöver, så man får lite mer mil i benen.
Elektriska växlar. Autotrim. Fit and forget sägs det. Jag har ingen egen erfarenhet. Nästa uppgradering kanske? ?Javisst, det är ju Sora på Substance och Sora på min Roadlite så jag är bekant med systemet. Och jag vet att kedjan kommer ha en kass linje och gå emot på vissa växlar. Jag tycker bara skiten är krångligt och tråkigt. :P
Jag får kanske ta lite hjälp av @freddag :P
VERKLIGEN! :D Vi får peppa varandra. :P
Elektriska växlar. Autotrim. Fit and forget sägs det. Jag har ingen egen erfarenhet. Nästa uppgradering kanske? ?