ForesterGuy
Aktiv medlem
Stöldskydd
En tråd för att diskutera cykellås och andra stöldskydd kanske?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
medelnisse sa:Hur mycket kan man lita på ett Thule ProRide 591?
Vågar man ens springa in på ICA och köpa en kexchoklad?
medelnisse sa:Hur mycket kan man lita på ett Thule ProRide 591?
Vågar man ens springa in på ICA och köpa en kexchoklad?
Elingsbo sa:Har precis fått lära mig den hårda vägen att inte ens ett Abus Bordo Granit X-plus med säkerhetsnivå 15 av 15 är till någon hjälp. Hade igår en CX med ett sådant lås runt ramen och en lyktstolpe alldeles utanför kontoret. Rätt som det var var den borta. Området runt byggnaden är kameraövervakat så vi gick tillbaka och kollade inspelningarna. Stod en snubbe och låtsades prata i mobil tills det var tomt på trottoaren, sedan satte han på sig en cykelhjälm, gick fram till min cykel, tog fram något ur ryggsäcken, satte sig på huk vid låset och efter bara några sekunder la han ner låset i ryggsäcken, satte sig på cykeln och försvann. Inte ett spår kvar på marken. Vad vi kunde se använde han inget större verktyg. För en betraktare såg det ut precis som om han låste upp låset med nyckel, och tog inte mer tid än vad det normalt tar för mig att fumla med nyckeln. Surt.
Min lärdom är att inte ens rejäla lås står emot erfarna tjuvar. Däremot kanske spontana infall från nån som lessnat på att gå, men då gör även enklare lås jobbet.
Men att låsa just där är väl inte så bra? Baksvingen går väl att ta isär där bak vid hjulaxeln? Eller går inte änden genom öglan på låset?Larmat garage nära huset, men en kedja gör väl att det tar en liten stund till att få med sig hojen. Men det bästa skyddet är en sjukskriven grymt nyfiken granne med uppsyn över garaget! ?
Man får väl se till att inte ha vinkelslipen liggande bredvid bara...
Men att låsa just där är väl inte så bra? Baksvingen går väl att ta isär där bak vid hjulaxeln? Eller går inte änden genom öglan på låset?
gjort så även med snowboards och skidor. namnet ordentligt graverat på brättet:)Ett tips angående stöldskydd av Brookssadel:
Bänd loss Brooksmärket och gravera in ditt eget namn i lädret ist. Gjorde så på alla mina efter att en blev stulen och, peppar peppar, so far so good.
Graverade nitarna också. Lekte en stund med dremmeln helt enkelt :P
Man borde kanske skriva "stöldgods" ist. Borde vara extra svårt att sälja då :Pgjort så även med snowboards och skidor. namnet ordentligt graverat på brättet:)
Jag vet inte hur kul det hade varit att cykla runt på sin cykel med "stöldgods" graverat?Man borde kanske skriva "stöldgods" ist. Borde vara extra svårt att sälja då :P
Det finns brister i min idé ja...Jag vet inte hur kul det hade varit att cykla runt på sin cykel med "stöldgods" graverat?
Då hade jag nästan hoppats att få den stulen, och det är väl knappast vitsen?