Byggtråd Miyata Mtb

Byggtråd Miyata Mtb
Tjena!

Nja, då är vi väl mer inne på Neoretro eller restromod. Inga delar jag kommer använda är äldre än -97 eller nyare än -02. Undantaget handtag och slitdelar då.
Tänk mer wetblack XTR-delar med detaljer av högglanspolerad alu.. ?
Neoretro känns rätt. Min tanke är ju ändå att man skall kunna använda dom lite iaf. Gillar att blanda gammalt och nytt men bara så man ser det när man tittar ordentligt. På håll skall det kännas retro.
Du beskrev precis Deore Lx gruppen gen2?

Byggtråd Miyata Mtb
Neoretro känns rätt. Min tanke är ju ändå att man skall kunna använda dom lite iaf. Gillar att blanda gammalt och nytt men bara så man ser det när man tittar ordentligt. På håll skall det kännas retro.
Du beskrev precis Deore Lx gruppen gen2?

Tjena!

Nja, det kommer inte bli som LX-gruppen. Men jag förstår att du tänker så.

Byggtråd Miyata Mtb
Klarlackat och styrlager i. Skall inte ha den styrstammen?
9098E9B4-979B-4B09-9B51-66733317636B.jpeg

Byggtråd Miyata Mtb
Drämde på hjulen, skruvarna till flaskhållarna och en original Miyata Sadel Qr när jag ändå var i farten.
Dags att jaga styrstam, styre, sadel och sadelstolpe nu då.... får snart avyttra för att ha råd med detta????

Bilagor

• E25FAFDF-0AAD-4CFE-A5CE-A724B76C8A6C.jpeg
    E25FAFDF-0AAD-4CFE-A5CE-A724B76C8A6C.jpeg
    1.1 MB · Besök: 312
  • BCAEEB1A-2D94-4000-880B-4225D0C0D141.jpeg
    BCAEEB1A-2D94-4000-880B-4225D0C0D141.jpeg
    928.1 KB · Besök: 272
Byggtråd Miyata Mtb
Jag vet att tråden går i långsammaste laget just nu.
Tyvärr så köpte jag en cab på impuls så likviditeten sjönk dramatiskt ??Meeen lite närmare ngt är jag nu med en ny 150mm Ringle styrstam. Kommer gifta sig bra med ett lila styre tror jag. Hoppas G.H sadeln ligger på posten idag så kan man få ett hum om helheten. Skall man hitta en humant prissatt Moby stolpe i lila så får man vänta till pension. Blir nog en Tune stolpe där ist..... fortsättning följer...
FCADA9C6-C58F-4FA0-A2FB-545BAA570C12.png

Byggtråd Miyata Mtb
Tjena!

Trevlig kärra helt klart. Är inte överförtjust i Audi men just A5 cab och coupé tycker jag är riktigt snygga. Bra köp, men förstår att likviditeten blir lite lidande.

Byggtråd Miyata Mtb
Tjena!

Trevlig kärra helt klart. Är inte överförtjust i Audi men just A5 cab och coupé tycker jag är riktigt snygga. Bra köp, men förstår att likviditeten blir lite lidande.

Tittade på 325 och 335 cab då frun kört BMW innan. De har oftast haft 10-15 ägare på 8 år och skall man ha lite utrustning blir det import. Behöver inte betyda att det är dåligt såklart. Nu blev det denna i stundens ingivelse och Fru Edfeldt är väl mest nöjd antar jag.Jag åker ändå rätt bra in GTE:n...... ?

Senast ändrad:
Byggtråd Miyata Mtb
Tittade på 325 och 335 cab då frun kört BMW innan. De har oftast haft 10-15 ägare på 8 år och skall man ha lite utrustning blir det import. Behöver inte betyda att det är dåligt såklart. Nu blev det denna i stundens ingivelse och Fru Edfeldt är väl mest nöjd antar jag.Jag åker ändå rätt bra in GTE:n...... ?

Tjena!

Fast 335 är en fantastisk kärra.. Det skulle vara mitt val om jag skulle köpa en riktigt fyrsitsig cab..

Byggtråd Miyata Mtb
Tjena!

Urquattro och G60 var ju på den tiden dom gjorde roliga bilar. Nu känns det som lite för mycket tysk perfektionism, lite själlöst sådär.
Det genomsyrar hela märkesprogrammet dessutom. (Kan inte uttala mig om Bugatti iofs) undantaget Porsches boxerbilar, dom har fortfarande något speciellt.
En god vän som haft flertalet Bentley slog till på en Continental GT, en sommar så försvann den från uppfarten och han köpte tillbaka sin gamla Turbo R istället.. GT känns som att köra en Audi A8 med två dörrar och absurt mycket högre prislapp.

Byggtråd Miyata Mtb
Tjena!

Urquattro och G60 var ju på den tiden dom gjorde roliga bilar. Nu känns det som lite för mycket tysk perfektionism, lite själlöst sådär.
Det genomsyrar hela märkesprogrammet dessutom. (Kan inte uttala mig om Bugatti iofs) undantaget Porsches boxerbilar, dom har fortfarande något speciellt.
En god vän som haft flertalet Bentley slog till på en Continental GT, en sommar så försvann den från uppfarten och han köpte tillbaka sin gamla Turbo R istället.. GT känns som att köra en Audi A8 med två dörrar och absurt mycket högre prislapp.
Turbo R är ju ett utsökt val. Egentligen Continental GT oxå om man man jämför med koncernens dussinbilar. Nog kan bilarna bli lite själlösa ibland, dock upplever jag att man alltid lägger krut på mellanklassen och där blir det lixom aldrig sjukt vardagstråkigt... iaf om man inte måste hålla sig till 7 basbelopp

Byggtråd Miyata Mtb
Tjena!

Har letat i evigheter efter ett sånt styre! Vad fasiken har din far butik nånstans, finns det mer godis?
Har ju fasiken funderat på att införskaffa eloxeringsprylar för att lösa problemet..
I Gbg, han säger att jag dränerar honom på alla hans retroskatter??skall kolla om det finns ett till när jag är där nästa gg. Hoppas inte på för mkt bara. Han släpper inte mig ur sikte när jag scannar hyllorna?

Byggtråd Miyata Mtb
@jomper är väl nästan 2 meter och har kört rätt mycket Mista.. Jag har gott om plats kvar med taket uppe även i en NA, iofs bara 183 men med låång överkropp.

Ja några tusen mil hann det bli, bland annat Stockholm-Narvik t.o.r. Kör man över 70 kan man köra nedcabbat även i norskt regnväder..

Jag är 195 cm och ryms, men det är nog på gränsen. Men det finns saker att göra, en Kirbystol som är lågt/fast monterad kan nog skaka fram 7-8 cm till i sitthöjd! Annars är det vanligt att halvera tjockleken på sittdynan för att tjäna några cm.

Byggtråd Miyata Mtb
Liten helhetsbild över styrstam, styre och gripshifts.
Skall kapa styröret en bit eller byta mot lilla distanser. Inte illa måste jag säga...Visa bilaga 424494Visa bilaga 424495
Ja några tusen mil hann det bli, bland annat Stockholm-Narvik t.o.r. Kör man över 70 kan man köra nedcabbat även i norskt regnväder..

Jag är 195 cm och ryms, men det är nog på gränsen. Men det finns saker att göra, en Kirbystol som är lågt/fast monterad kan nog skaka fram 7-8 cm till i sitthöjd! Annars är det vanligt att halvera tjockleken på sittdynan för att tjäna några cm.

?

Tillbaka
Topp