(ot) Hur stora SURFplattor finns det?

12" är väl det största?
12_Inch_Single_BBQ_Band.jpg

Jag tänkte faktiskt lite tvärtom. Skönt att ha en liten padda när man mest är i trädgården. Billigare än hyra också, hittade på Bauhaus. (Utlånad, därav snodd bild.)
5395AE60-FCE3-4427-BED8-BC6955C701E5.jpeg

Ipad var visst 11'', trodde 12.

Hur som helst, här är vinnaren.
Samsung Galaxy View 18.4''

Tänkt på att markarbetet är avgörande för resultatet.

Det finns väl hela skalan... Är dom små så kallas dom för en Smartphone. Är dom medelstora så kallas dom för en surfplatta. Är dom stora så kallas dom för en smart-tv. 3-60 tum ca. Make your choice, or get one of each.

Ja, det var ju en djungel det här.
Verkar ogenomtränglig dessutom.
Den stora surfplattan från Samsung kostade ju en del om
man ser till hur många gånger det går att sitta ute och kolla "idrott" .
Smart tv tipset är inte alls dumt,
men marknaden översvämmas ju inte direkt av små modeller runt 20".
Den minsta och nästan den enda jag hittat var på Netonnet, men den fick skitbetyg på smartfunktionen och det är ju just den jag vill ha. 24" dessutom.
Blir till att fortsätta med 10" aren och när det blir för suddigt får jag väl gå in ??

tänkte också på en skärm med någon sorts smart enhet (själv använder jag inte chromecast utan en minipc istället, men det blir ju samma concept (fast mer valfrihet)).

men om du bara ska titta på sådant, kanske en smart-tv då? Det finns ju 12V smarttv typ 24" för lite mer portabelt bruk. Men då kan du inte internetcykla också, kanske lite dumt.

Ja det finns

Fast helst skulle det vara en med usb för att driva chromecast... fast vet inte det är ström på dem utan dator

Ja det finns

Fast helst skulle det vara en med usb för att driva chromecast... fast vet inte det är ström på dem utan dator
Det mobila konceptet dör ju en del. En surfplatta är ändå stand alone. Batteri osv.

Får helt enkelt köpa nya glasögon ?
Mm, det kan funka skapligt med chromecast om du är ok med att casta från mobilen. Jag är nästintill för gammal men det går om man måste. (Annars får man koppla en Apple TV)

Chromecasten hänger i hdmi med en usb för ström

Borde gå med tex denna.

Edit. Som du ser är den speciellt bra för trötta gamla ögon

En Chromebook kanske? Det finns sådana där man vinklar undan tangentbordet.

Intressant; du vill alltså ha en padda... för att kolla fotboll... och skapar då en tråd på happyride?!?

En Chromebook kanske? Det finns sådana där man vinklar undan tangentbordet.

Intressant; du vill alltså ha en padda... för att kolla fotboll... och skapar då en tråd på happyride?!?

Jag tänkte också bärbar av något slag om det bara är för att titta på strömmat, och surfa Happy torde nästan vad som helst duga.
Tex 15" för 4000

Tillbaka
Topp