Avsluta Trailforks Stravasynk

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Irriterande nog fylla min Trailforksfeed med mina landsvägsrundor och pendling. Jag vill ta bort Trailforks pruneration på Strava.
Jag hittar inte hur jag gör?

Hjälp

Titta under din profil på Trailforks, och vidare under fliken Settings längst till höger. En bit ned Strava Auto Importing Settings. Läs i röda rutan:
"You don't have any bikes setup, you may wish to add your bikes to your Trailforks profile before importing.
When adding a bike you can enter in the Strava Gear ID and we will match the bikes when you import activities.

You can also import your bikes from Strava! "

Kör bara appar, så klart dessa inställningar ligger på webbarna.

Nu är nervtrådarna klippta på båda håll. Antar att skjuta över Trailforks-rundorna i Strava blir svårt. Jag får väl ha båda igång.

Inte då. Kommunikationen mellan TF och Strava är dubbelriktad. Om du loggar din MTB-runda i TF hamnar den också på Strava.

Här några hjälpvideor kring hur man exkluderar cyklar med mera.
https://www.trailforks.com/help/view/9/
https://www.trailforks.com/help/view/2/

Kör bara appar, så klart dessa inställningar ligger på webbarna.

Nu är nervtrådarna klippta på båda håll. Antar att skjuta över Trailforks-rundorna i Strava blir svårt. Jag får väl ha båda igång.

Jag är inte intresserad av att ladda över strava-loggar till Trailforks. Har funnit det mycket bättre att logga rundor och leta stigar med Trailforks när jag kör MTB. Eftersom jag tuffar runt på en 26" stäl-SS är segmentjakt av ringa intresse. Däremot skickar jag gärna över loggarna till Strava för att ha totalen där. Jag är noga med att inte ta in lvg- eller grusrundor i Trailforks. Förr hade jag olika cyklar i Strava. Det blev för jobbigt så nu har jag bara en.

Bottom line, vill jag skicka tralforksloggar till Strava. Jag kan göra det manuellt och det verkar funka.

Tillbaka
Topp