Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag har kommit fram till att jag saknar balanspunkt.
Var väl skrivet lite i affekt, men min känsla är aldrig att jag hittar en punkt där jag har balans. Eller snarare att så fort jag inte är vid den och måste korrigera (vilket sker relativt fort) så blir jag som ett felinställt reglersystem och tappar antingen ner framhjulet eller kommer för långt bak och måste bromsa ner mig. Dvs har det väl börjat skita sig så lyckas jag aldrig rädda upp det igen..Nej det gör du inte, kan jag hitta den kan du också.
Kan du stegra på ”vanligt” vis?
Var väl skrivet lite i affekt, men min känsla är aldrig att jag hittar en punkt där jag har balans. Eller snarare att så fort jag inte är vid den och måste korrigera (vilket sker relativt fort) så blir jag som ett felinställt reglersystem och tappar antingen ner framhjulet eller kommer för långt bak och måste bromsa ner mig. Dvs har det väl börjat skita sig så lyckas jag aldrig rädda upp det igen..
Har ju kompisar som kan cykla hur långt som helst på bakhjulet, gärna extremt långsamt och mjukt. För egen del går det bättre ju snabbare jag kör, men det är sällan kontrollerat utan går till stor del på chans och jag håller balansen genom att korrigera (lyfta fronten) med varje tramptag vilket gör det hela onödigt ryckigt. Dvs varje tramptag gör att jag lyfter upp hjulet en bit, men sen börjar det ju falla igen så får jag ta ett nytt, osv. Måste väl lära mig jobba lite mer med mjuk broms antar jag.
Nu gled jag ju in på trampcykling, men antar att det är lite liknande i bägge fallen.. dvs jag hamnar aldrig "på" balanspunkten utan "runt omkring". Inser iofs att alla som kör på bakhjulet hela tiden gör balanskorrigeringar, det jag önskar är att jag/min kropp börjar göra dem tidigare så jag inte behöver göra så stora, då ju större korrigeringar man tvingas göra desto större risk är det att det blir för mycket.
Antar att det egentligen bara är att öva mer, och vissa har det mer naturligt än jag som mer är naturligt spattig. Om nån har en specifik övning för detta så tar jag tacksamt emot det. Snabba korta ljuck på plattmark? :-D
Men gud vad avundsjuk jag blir. Hur gör ni? Jag tycker jag gör likadant men mitt framhjul lyfter knappt från marken. Blä!
Såg nån video där killen förespråkade en ner-och-sen-bak rörelse. Är det så du menar?På en hyfsat lång fs så tycker jag det är lättast om man drar upp framhjulet med kraft från höften. Svårt att förklara i text ?
Såg nån video där killen förespråkade en ner-och-sen-bak rörelse. Är det så du menar?