[Kalender] Randonnée 1200 km Södertälje/Falkenberg Kust till Kust - 2020-08-13

Kyld öl tillhandahölls av etablissemanget i bakgrunden på "målfotot"
Visa bilaga 436327
Får gratulera den skånska randoeliten till ett väl genomfört lopp och tacka för exemplariskt rapporterande längs vägen. Mycket väl godkänt blir betyget från min sida.

Starkt jobbat Skåningar!

Starkt oxå av Desmo som levererar ytterligare ett inlägg av klass med stabil Rando-blick och hjälm-frilla Från Kinna?? Klart godkänd misärblick även av c.o.h.j

Heja också a.nilsson som snart bör anlända till Sötälje?

I alla fall en som har lycktas med att han den rätta rando-misär-looken på målfotot... :giggle:
Härligt kört av den skånska trion och heja heja till alla som är kvar ute och snart får njuta av lite mer svalkande temperaturer!

De andra maskerade sig med glasögon ;)

Jag ska dock gärna erkänna att de sista timmarnas hårdkörning inte direkt gjorde det mindre dimmigt.

Heja alla! Det var väldigt kul och peppande att möta de startande från "andra sidan", innan har andra randoneurer/randonörder man sett ute på vägarna råkat vara cyklister som startat från annan ort men inte kör samma bana eller distans. Här hade man korta men varma hälsningar och delade blickar av samförstånd när heja heja ropades över vägens mitt.

Tack Åsa, tack Henrik, tack Randonneur Stockholm och tack alla andra som drar runt maskineriet för långlångcykling.

De andra maskerade sig med glasögon ;)

Jag ska dock gärna erkänna att de sista timmarnas hårdkörning inte direkt gjorde det mindre dimmigt.
Randonneur Stockholm får drar lärdom av detta och skriva in i reglementet till nästa upplaga att samtliga deltagare skall ställa upp på målfoto glasögonlösa.

Det ville aldrig ta slut de sista 100km. Värmen var olidlig på fälten och när jag tog i höll jag på att koka över.
Slutstämplat 20.49

Menar ganska bestämt att det var ca 118km mellan färjan och Södertälje, så det tror fan att det kändes långt.

Mycket imponerande soloinsats!

Det ville aldrig ta slut de sista 100km. Värmen var olidlig på fälten och när jag tog i höll jag på att koka över.
Slutstämplat 20.49
Bamsegrattis!! Finns kalla öl i kylen, men dessvärre så är sekretariatet i Västerås. Så ölen är nära men dessvärre inte mer än så. Vi har kört en bit tillsammans med tvenne Mälaren Runt entusiaster. De körde självklart hela för att hålla loppet igång. Den ena gav löftet till klubben att hålla sekretariatet så nästa år om det blir något. Den andre skulle jag tro cyklar och hjälper nybörjarna och de som behöver hjälp runt. Hur som haver, Bamsegrattis! Vi önskar att vi kunde varit där!

Egentligen fel tråd, men eftersom starten rapporterades i denna tråd så: någon som vet något om framfarten för den tappra duon som ensamma gav sig ut på 100-milaren?
Anna bröt i Landvetter p.g.a. knäproblem. Trots knäproblemen tyckte Anna att rundan var magisk, så jag hoppas se mer av henne! Robert kämpar vidare. Heja Robert!

Nu har ju jag bara vaga förhoppningar om att kunna cykla sådär långt som superhjältarna i den här tråden gör, men vafan, två cheeseburgare och en milkshake att äta typ?? Jag hade ätit minst 17 cheeseburgare tror jag, på varje stopp!?

Skämt åsido, grymt imponerande cykling allihop!!

Nu har ju jag bara vaga förhoppningar om att kunna cykla sådär långt som superhjältarna i den här tråden gör, men vafan, två cheeseburgare och en milkshake att äta typ?? Jag hade ätit minst 17 cheeseburgare tror jag, på varje stopp!?

Skämt åsido, grymt imponerande cykling allihop!!

Jag hade ganska stora problem att få i mig mat på den här rundan. Blev illamående redan första natten och blev tvungen att ta en sittande fika i Ödeshög på morgonkvisten för att få ro på systemet. I Söderköping fram på kvällen var det inte bättre. I Torsvik imorse hade jag plötsligt aptit igen och tryckte i mig massor. Har matsäck kvar på cykeln som jag inte fick i mig under färd.Värme och hårdkörning är en svår kombination helt enkelt.

Har upptäckt att jag utan problem kan svepa en liter yoghurt eller blåbärssoppa och åka vidare. De där små söta portionsförpackningarna duger inte till 120mil, hehe.

DEBAF593-E4B8-4D9A-8447-903FC8386A65.jpeg

Slutstämpling 22;13.

Menar ganska bestämt att det var ca 118km mellan färjan och Södertälje, så det tror fan att det kändes långt.

Mycket imponerande soloinsats!

Tack detsamma! Riktigt kul att mötas på vägarna. Detta måste vi göra om.

Jo,118 är ruskigt mycket längre än 100 givet förutsättningarna. Dessutom "brukar" de flesta rundor avslutas med gamla vägen mellan Nyköping och Södertälje. Det beskrivs bäst som 66 km tristess. Dvs otroligt välkommet efter en hård runda och helt perfekt att krypa upp i Aerobarsen och tömma det sista av krafterna.
Det gjorde att mitt mindset var "snart hemma, ska bara..." Istället för 118km av dödsbranter under stekande sol. Tjji fick jag... Men bansträckningen är väldigt fin ska sägas, så kudos ett väl utfört jobb!

Det här gör vi om!

Hemma i Köpenhamn. Nyduschad. Var fint att få av sig cykelbyxorna som jag tog på i torsdags morse.

Ett litet tips för övrigt, i dessa tider:

Det tåg jag och NLC tog söderut var på vissa sträckor minst sagt välfyllt. Folk stod och trängdes i gångarna och hade det inte speciellt trevligt.

INGEN bad att få slå sig ner på de två lediga sätena i vår 4-sitsgrupp!

Så åtminstone fyra falkenbergare och två södertäljare i mål. Är väl bara c.o.h.j. kvar ute på banan av de som rapporterar sin framfart i tråden och han bör väl komma i mål framåt lunch om det rullar på som det ska. Därefter lär det bli besvärligt att följa detta lopps vidare utveckling.

Alla bilder på randostare , den här tråden är NSFW!
Tack alla ni cyklat och postat uppdateringar, ni är så jävla grymma! Jag är riktigt avis på er. Nu är ni värda statyer eller iallafall en kall

Så grymt kört av er! Det måste ha varit tätt tufft med värmen. Desmo borde få en extra medalj för sina bilder. Så fina!
heja heja ni som fortfarande är ute.

Så åtminstone fyra falkenbergare och två södertäljare i mål. Är väl bara c.o.h.j. kvar ute på banan av de som rapporterar sin framfart i tråden och han bör väl komma i mål framåt lunch om det rullar på som det ska. Därefter lär det bli besvärligt att följa detta lopps vidare utveckling.

Ja, det är väl så dags nu... men de två andra startande från Falkenberg hette P-O och Klas och tog sitt eget tempo från Landvetter i torsdags kväll.

Extremt minimalistisk internetcykling!

Tycker c.o.h.j. borde närma sig mål nu. Strax före fyra var han i Söderköping med knappt 15 mil kvar. Färja, kanske någon powernap och en del backar kan förvisso sänka farten.

Målstämplad 11:56 överlyckl
Ren skär misärcykling sista 11 milen, slut som artist nu. Bara sötsliskig föda kvar som ja inte fick i mig. Tog mig till Gnesta för mjölk och mackor. Dödsbackar hela tiden och dödssolen! Nu pendeln till city å vila lite. Trött och lycklig ?

Bilagor

• 717BDB0C-CD5B-44DD-8165-5A4025E5B3C0.jpeg
    717BDB0C-CD5B-44DD-8165-5A4025E5B3C0.jpeg
    626.2 KB · Besök: 292
Senast ändrad:
Hemkommen, duschad och med 8 timmars sömn - nu är det dags för födelsedagsfirande för äldsta grabben. Det talas om att det blir med en cykeltur...

Det blev en dag på stranden! Bullitt med hela bagaget och en 7-åring för att mjuka upp låren lite. Kanske får man en glass efter lunch.
2D055562-0669-4961-BF1E-4EAFC08795BD.jpeg

Oerhört starkt! Och kul att följa rapporteringen!

Av strava framgår vem som jobbade hårdast. Ohellstrom brände ca 55 000 kcal, övriga knappt hälften. Tog ni andra det lugnt? ?

Haha! Jag tror de andras data är mer tillförlitlig då jag varken använder pulsbälte eller effektmätare.

Men jag har markant högre kroppsvikt än mina kumpaner så att jag ligger högst i absolut energiförbrukning bör vara ganska säkert.

Tillbaka
Topp