Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Men vad står det i artikeln då?
Jag vill också vara med! Köpte en bakväxel från en användare här i förra veckan. Det skickades i ett vadderat, blått PostNord-brev. När det väl kom fram var det helt upprivet, och sedan tejpat med flera lager tejp. På paketet satt det ett klistermärke med texten "Vi ber om ursäkt. Försändelsen har tyvärr skadats i hanteringen." Jag mailade PostNord angående eventuell ersättning, men svaret jag fick är " Ett 1:a-klassbrev kan inte spåras och det går därför inte att förklara det inträffade.". Jag tycker ändå att de har erkänt fel via klisterlappen?
Fast det är som jag säger till barnen, två fel gör inte ett rätt.Men att skicka en bakväxel i vadderat är kanske inte optimalt en liten kartong är bättre.
Så visst kan man ge säljaren feedback om detta.
Men att skicka en bakväxel i vadderat är kanske inte optimalt en liten kartong är bättre.
Så visst kan man ge säljaren feedback om detta.
Jo precis. Oavsett vad som skickas i ett vadderat kuvert så är det väl inte jättekul om det slits sönder i hanteringen.Fast det är som jag säger till barnen, två fel gör inte ett rätt.
Bla bla portkod. Vi lastar paket på bilen och kör en runda och kommer sen på att vi inte har portkod så vi kör hem och lastar av. Sen lastar vi igen dagen efter och kör till utlämningsställe. Vi jobbar med logistik och är nöjda."vi ställer slingan"
Smidigt! ???
Därför får du inte ditt paket av Postnord...
https://play.acast.com/s/4c7ae07f-1504-4ab0-8135-41fea903f34e/6b5c8e686e730f2898e54b8307a200e3
Varför gör du inte ett service avtal med pn .Bla bla portkod. Vi lastar paket på bilen och kör en runda och kommer sen på att vi inte har portkod så vi kör hem och lastar av. Sen lastar vi igen dagen efter och kör till utlämningsställe. Vi jobbar med logistik och är nöjda.
Ingen ställer frågan varför man inte kolla detta innan.
Sen bor jag i villa. Men lycka till.
Varför utför inte PN det dom har betalt för att göra?Varför gör du inte ett service avtal med pn .
Jag har i andra sammanhang upplevt "omförhandlade SLA" "krismöten" som pågår år efter år.Varför gör du inte ett service avtal med pn .
Tror att du inte förstår du gör ett serviceavtal med pn så kan dom kasta ditt paket på gräsmatan .?Jag har i andra sammanhang upplevt "omförhandlade SLA" "krismöten" som pågår år efter år.
Det blir så klart inte bättre och här tycker jag verkligen att det är på sin plats att prata om konspirationer av religioner och ideologier andra än mina egna.
Nej, det som jag tror på är att säga upp avtalen.
Nej, det förstår jag verkligen inte. Har de betalt för att ringa på min dörr så ska det göra det med en glad uppsyn.Tror att du inte förstår du gör ett serviceavtal med pn så kan dom kasta ditt paket på gräsmatan .?
Undrar om joyride levererar till Östersund.Tack för länken till podden! Så förklaringen var som gissat att posten saknar en sund kultur, och är helt ineffektiva.
Jag ser på Köp och Sälj här att posten tar 63kr för att skicka ett paket. Jämför det med prislistan på Joyride: för tolv kronor mer får du leverans till dörren samma dag.
Tror fortfarande inte att du hajar .Nej, det förstår jag verkligen inte. Har de betalt för att ringa på min dörr så ska det göra det med en glad uppsyn.
EDIT. Och har jag en leverantör som ljuger om att han ringt på dörren, då kanske inte lösningen är att öka förtroendet och låta samma tomte slänga det på gräset när jag inte är hemma.
och att ge dem en kod till min dörr, som tydligen är en selling point, står inte riktigt på programmet.
Ja, det vill jag absolut inte. Jag är inte dum på just det viset.Tror fortfarande inte att du hajar .
Som privat person så kan man göra ett service/leverans avtal och levereas paketet till ett utrymme eller gräsmattan så blir det LUK =leverans utan kvittens så du behöver inte sitta bakom gardinen och vänta paketet hamnar på gräsmatan eller där du har avtalet.
Men om chauffören inte orkar kliva ur och ringa på, varför ska hen orka kliva ur och gå till "utrymmet eller gräsmattan"? Borde ju vara lika jobbigt för hen...Tror fortfarande inte att du hajar .
Som privat person så kan man göra ett service/leverans avtal och levereas paketet till ett utrymme eller gräsmattan så blir det LUK =leverans utan kvittens så du behöver inte sitta bakom gardinen och vänta paketet hamnar på gräsmatan eller där du har avtalet.
Om de får koden till ytterdörren så kanske de blir mer motiverade att gå in och titta lite.Men om chauffören inte orkar kliva ur och ringa på, varför ska hen orka kliva ur och gå till "utrymmet eller gräsmattan"? Borde ju vara lika jobbigt för hen...
Problemet är ju inte vart de ska leverera, utan att de inte ens försöker leverera.
Smart inte ens i SvVem fan vill ha sina paket slängd på gräsmattan Fedex leverar
Tydligen ett storstads problem.Men vad gör då saken bättre att försöka ändra på deras rutiner på ett forum .Men om chauffören inte orkar kliva ur och ringa på, varför ska hen orka kliva ur och gå till "utrymmet eller gräsmattan"? Borde ju vara lika jobbigt för hen...
Problemet är ju inte vart de ska leverera, utan att de inte ens försöker leverera.
Varför gör du inte ett service avtal med pn .
Skriver man ett sådant avtal så behöver man inte vara hemma och smyga bakom gardinen jag har själv ett sånt avtal och det funkar utmärkt med paket leveranser.Vi har inte portkod i vår bostadsrättsföreningen och och inte min arbetskamrat i villan, ska vi också skriva serviceavtal med Postnord för att få våra paket?
Har du tagit en selfie. ?
Så du menar att man ska skriva ett tilläggsavtal för att PN skall utföra det de får betalt för? Nu förstår jag ingenting.Skriver man ett sådant avtal så behöver man inte vara hemma och smyga bakom gardinen jag har själv ett sånt avtal och det funkar utmärkt med paket leveranser.
Det avtalet går ut på att dom lämnar paket på angiven plats när man inte är hemma det är bara att fråga kundtjänst på pn.Så du menar att man ska skriva ett tilläggsavtal för att PN skall utföra det de får betalt för? Nu förstår jag ingenting.
Men om jag betalat för att de ska lämna det till mig varför ska jag ingå ett avtal som tar bort delar av det jag betalar för?Det avtalet går ut på att dom lämnar paket på angiven plats när man inte är hemma det är bara att fråga kundtjänst på pn.
Så har jag gjort dom lämnar på angiven plats och när man har gjort ett sånt avtal så tar man bort ansvaret i från pn.
Det enda som sker i det avtalet är att den som gör avtalet tar allt ansvar för försändelsen när pn har lämnat det på anvisad plats och då blir det en LUK=inget på skrivet i handdatorn.Men om jag betalat för att de ska lämna det till mig varför ska jag ingå ett avtal som tar bort delar av det jag betalar för?
Det jag inte förstår är hur de kan få fortsätta med sitt bluff och båg år efter år. Det är ju in princip kriminellt.
Ja precis. De har ju redan visat att de ljuger om leveransförsök och nu tycker du att man ska ge dem möjligheten att stjäla hela paketet?Det enda som sker i det avtalet är att den som gör avtalet tar allt ansvar för försändelsen när pn har lämnat det på anvisad plats och då blir det en LUK=inget på skrivet i handdatorn.
Men alla fall som diskuteras handlar väl om folk som varit hemma?Det avtalet går ut på att dom lämnar paket på angiven plats när man inte är hemma det är bara att fråga kundtjänst på pn.
Duharsomvanlitmissförståtvadjagharskrivitellervillinteförstå.Ja precis. De har ju redan visat att de ljuger om leveransförsök och nu tycker du att man ska ge dem möjligheten att stjäla hela paketet?
Ok. Om du säger så.Duharsomvanlitmissförståtvadjagharskrivitellervillinteförstå.
Kom idag, 6 dagar är inte dåligt för en påse(för Postnord).Jaha, Postnordjävulen hämtade ett paket hos världskänd cykelfirma i Bålsta 18e kl 09:30- ish sen oförändrad status. Finns tydligen i Veddesta sen dess, kul.
M
Har man jobbat på företaget så har man hört och sett mycket men det är skillnad på dom olika regioner där pn verkar.Jag tror inte företaget uppskattar att du talar för de på det här forumet Sdx men när ditt språk är i samma linje som företagets leverans-kvalitet så är det samtidigt en perfekt match-up!