BuTTuS
Aktiv medlem
Dubbdäck, Suomi Piikkisika ?
Någon som testat dessa (finns de än?) och kan jämföra mot Schwalbes Ice Spiker Pro? Finns ju i 65-622 vilket är lite lockande...
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bra namn på däcket!Någon som testat dessa (finns de än?) och kan jämföra mot Schwalbes Ice Spiker Pro? Finns ju i 65-622 vilket är lite lockande...
![]()
Finns de ens? Hittat någon som levererar?De verkar ha kommit ut med en hel del nya grejer. Är de ny ägare?
ROUTA W244 TLR SL såg ut riktigt spännande.
Tyvärr inte, förhoppningsvis har någon dessa till salu inom en månad. Annars blir det nog att rulla på w240 en vinter till ?Finns de ens? Hittat någon som levererar?
Hitta dem tror jag. Maxxat pris dock. När man inte ens vet om de behövs i Stockholmsområdet iaf..Tyvärr inte, förhoppningsvis har någon dessa till salu inom en månad. Annars blir det nog att rulla på w240 en vinter till ?
Hitta dem tror jag. Maxxat pris dock. När man inte ens vet om de behövs i Stockholmsområdet iaf..
Bikeshop
bikeshop.se
840 g är ju klart bättre än schwalbes.
840 g är ju klart bättre än schwalbes.
Schwalbe marathon winter CA 950g. Håller kanonbra för slanglöst och är själadödande. 35mm är lagom, anser jagDe fulldubbade 120tpi 35-622 låg till och med på bara 700g om jag inte läste fel.
Sorry för kapad tråd.Men Piikkisika då, ingen som hört eller sett något om det?
Men Piikkisika då, ingen som hört eller sett något om det?
Jo läste också den men inte mycket info tyvärr :)Såg en tråd på happyride om det. Ser sjysst ut.
Vad hitta du dem för prismässigt?Premiär på Routa imorgonTyvärr inte Superlight men vintern ville inte vänta på att någon skulle få in sådana.
Det blev dyrt från bikeshop, 699kr styck för 35-622 248dubb.Vad hitta du dem för prismässigt?
Premiär på Routa imorgonTyvärr inte Superlight men vintern ville inte vänta på att någon skulle få in sådana.
Kändes bra på morgonen. Väglaget var isigt, buckligt och snöigt sedan helgens snöande så det blev inga höga hastigheter.Blev det nåt? Hur var dom?
Jamen kolla! Hmm...
Är riktigt sugen att testa men har precis fått mina några år gamla Ice Spiker Pro täta och fina igen, så är väl kanske bara dumt att byta till bredare på Alphan, för ska jag cykla i det lösa så har jag ju ett par fatbikes för det... :-)Såg riktigt bra ut vid första anblicken.
Någon som provat för gärna återkomma med ett omdöme
Har åxå ice spikers med lite liv kvar i , samt rservdubbar på lager.Är riktigt sugen att testa men har precis fått mina några år gamla Ice Spiker Pro täta och fina igen, så är väl kanske bara dumt att byta till bredare på Alphan, för ska jag cykla i det lösa så har jag ju ett par fatbikes för det... :-)
Jag är rätt nöjd med mina men önskar de var bredare... Sen kanske årets version är tåligare nu också, eftersom de nu har TLE/tubeless...?Ingen aning.. jag börjar tappa hoppet om bra dubbdäck. Ice spiker är iofs rätt ok, men de slits sönder för fort och de har lite för klen casing. Funderar på att dubba mina dirty dan istället, då får man däck som fixar både lervälling och is.
Har sett och tagit på dom live hos min lokala cykel/fiske/vandrings-butik. Priset var nåt hutlöst typ 800 spänn styck.Bump, det börjar bli mörkare... Någon som hittat bevis på att dessa däck verkligen existerar?
Vad kan den butiken tänkas heta och finnas? Och var det 29x2,60?Har sett och tagit på dom live hos min lokala cykel/fiske/vandrings-butik. Priset var nåt hutlöst typ 800 spänn styck.
Finns i Sala mittemot systembolaget mitt i byn. Minns inte storlekarna, men det var förra hösten jag såg som. Om du är intresserad så rullar jag nog förbi nära där imorgon, kan kolla om dom har inne.Vad kan den butiken tänkas heta och finnas? Och var det 29x2,60?
Please!Finns i Sala mittemot systembolaget mitt i byn. Minns inte storlekarna, men det var förra hösten jag såg som. Om du är intresserad så rullar jag nog förbi nära där imorgon, kan kolla om dom har inne.
Nej inga piikisika tyvärr. Två st routa 42x622 bara. Kollade lite konstigt på mig när jag kom in i shorts och linne och frågade efter dubbdäck...Please!
Tackar. Får fortsätta leta då, drömmer om något lite biffigare att sätta på Karate Monkeyn i vinter...Nej inga piikisika tyvärr. Två st routa 42x622 bara. Kollade lite konstigt på mig när jag kom in i shorts och linne och frågade efter dubbdäck...