Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jupp. 4 plusgrader och regn. Blev lite spännande på en 7-10km lång grusväg. Var övertygad om att jag skulle punka men det gick bra. ?NickPick sa:Sommardäck? Lyx!
mrholmiz sa:Blev klar igår.
mrholmiz sa:Blev klar igår. Regn 3/6h 24e annars rätt okej väder i veckan i Skåne. Mindre blåst än vanligt med :) 24-25e två 6h pass på min cx där jag skulle kört massa grusväg men blev nog 80% asfalt istället, rejält kletigt så fuskade. 26-27e Mtb asfalt/grus lite lite stig.
Blir rulla lite stig idag, intervaller på stig imorgon, distans på stig måndag för att balansera upp all asfalt!
ghia64 sa:
Förhoppningsvis klarar jag mig igen nästa år. 2017 slutförde jag utmaningen.
I år tänkte jag köra igen. Lite laddad redan.
Jag är faktist också sugen. Ifjol gick bort, men i år.. Det får iaf bli ett försök - man vill ju ha märket ?
Om du bara kör för märket kan du skita i det. Blir inget tygmärke i år.Jag är faktist också sugen. Ifjol gick bort, men i år.. Det får iaf bli ett försök - man vill ju ha märket ?
Ja, det var en trist förändring.
Är Ni griniga över de som bor på varmare breddgrader också?
Tänk att gå runt med Raphafestivekepsen på sig och se stolt ut och tänka att man presterat något. Och så har man cyklat inomhus på trainer....mouahahahaha!!!!
Det behöver ju inte ens vara tokvarma länder, det räcker ju med att de ligger på andra sidan ekvatorn för att det ska bli rejält orättvist.att tjura över att folk i varma länder får vara med
Tiden som krävs att logga 500km på Zwift är en bråkdel kontra att göra det utomhus med dubbdäck i misärförhållanden. Kudos till den som kan köra ett 10-mila pass utomhus i Sverige mellan Jul och nyår med en medelfart över 40km/h, hen har min respekt ;), i Zwift är det bara joina vilken random C, B, A group ride på en flack bana så har du loggat 100km på 2,5h.
Personligen har jag senaste åren lockats av tanken men ännu inte deltagit, jag vill genomföra utmaningen (få märket) men det krävs både mentala förberedelser, för mig bra förutsättningar vädermässigt och en enorm satsning i form av tid.
Att göra det på Zwift känns inte ens som en utmaning, blir ju knappt värre än en vanlig träningsvecka för mig.
Folk resonerar säkert olika, men för mig har det funkat som en sporre att ge sig ut under ganska risiga förhållanden och om det är ett alternativ att köra inomhus tappar det lite av den poängen. Detta även om jag personligen säkert skulle ha svårare att genomföra det hela på trainern eftersom jag tycker att det är så förbannat tråkigt att cykla inomhus. Lite svårt att sätta ord på, jag blir bara mer likgiltig inför att köra.Men när blev Festive 500 en "nordisk challenge"? Andelen av alla deltagare som kör 10 milapass i Sverige med dubb lär vara försvinnande lite mot andelen globalt som kör Festive 500. Inget snack om att det är "hårdare" att köra ute i minusgrader på dubb och en tuff utmaning. Men den stora massan kör ju under betydligt snällare förhållanden. Resonemanget håller liksom inte.
Kör du 555km på samma tid så köper jag ett kexchoklad åt digNej nu blev det lite meningslöst.
Det har väl ändå utgått från Brittiska förhållande och funnits ett värde i det. Har man gjort det i Australien har det såklart inte alls den cred som att göra det i vinterförhållande. 50 mil på en vecka på Mallis är inget man stoltserar med direkt :)
Det är ju inte milen utan vädret som är utmaningen egentligen.
Urlakat och menlöst tyvärr, men det har varit en rolig resa och allt dör till slut.
Vem drar igång nåt nytt? :)
Men när blev Festive 500 en "nordisk challenge"? Andelen av alla deltagare som kör 10 milapass i Sverige med dubb lär vara försvinnande lite mot andelen globalt som kör Festive 500. Inget snack om att det är "hårdare" att köra ute i minusgrader på dubb och en tuff utmaning. Men den stora massan kör ju under betydligt snällare förhållanden. Resonemanget håller liksom inte.
Nej nu blev det lite meningslöst.
Det har väl ändå utgått från Brittiska förhållande och funnits ett värde i det. Har man gjort det i Australien har det såklart inte alls den cred som att göra det i vinterförhållande. 50 mil på en vecka på Mallis är inget man stoltserar med direkt :)
Det är ju inte milen utan vädret som är utmaningen egentligen.
Urlakat och menlöst tyvärr, men det har varit en rolig resa och allt dör till slut.
Vem drar igång nåt nytt? :)