Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

1CF0EE25-074E-4746-8BC3-54660A692B34.jpeg
Bra terapi att försöka bränna på utför utan bakbroms...

Efter häromdagens längre runda i lera och i regnet lät bakbromsen konstigt. Jag plockade ut bromsbeläggen och kunde inte tro mina ögon: både bromsbeläggen var slutslitna trots att de såg ut helt okej för ett par veckor tidigare.
Ett bromsbelägg var alldeles kört! Inget bromsmaterial alls på detta och det skrapade på stödplattan som orsakade det ljud som fick mig misstänksam.

Verkligen kan lera och smuts äta upp fräsha bromsar på nolltid. Det påminde mig en gång då jag slet fälgbromsbelägg efter en kort 40 km tur.

På bilden nedan är de gamla bromsbeläggen längst upp, och de nya bromsbeläggen är längst ner.

IMG_20201215_123825.jpg

Har nog inte cyklat i skogen sedan jag var 15, dvs 20 år sedan. Idag for jag iväg till Jula efter jobbet och höll tummarna för att lagersaldot hade rätt i att de hade en (1) multisportlampa kvar. Yes, där låg den! Ikväll skulle jag kunna ta en premiärtur på cykeln som monterades igår. Äntligen har jag hittat en motionsform jag gillar!
IMG_20201216_183210.jpg

Blev en gyttjig tur i lokala skogen idag (fresta) med sjukt skönt spår med mycket tekniska rotpartier, backar och hala nedfarter försöker ta det varvet minst en gång i veckan.
Denna vecka har jag hunnit med tre turer haha ?,
Fixade lite ghetto gore-tex (plast påsar) för att inte frysa om tårna, fungerade galant!
Fick en present i julstrumpan med! Två vattenflaskor och stickers härifrån av mina päron, dom tyckte det passade efter jag berättat om era varma hjärtan när jag fick hjälp med cykel ?❤

Bilagor

• 20201213_164626.jpg
    20201213_164626.jpg
    885.1 KB · Besök: 198
Görväln ja, vid "Ravinen" är det taget. Så Hummelmora-ish. Kan inte direkt klaga på att ha nära till alla fina stigar nästgårds ?
Aha ok. Är det mellan badet och båtklubben då eller? Kan inte de krokarna sådär jättebra men jag vet att det finns massor av fina stigar däromkring. Jag brukar väl hålla till lite mer norrut åt bruket och kallhällsskogarna men borde någon gång ta mig mer åt de där hållen.

Nybörjaren här. Tog med mig mina två tolvåriga söner till en stig i närområdet. De bestämde farten hela tiden. Tills vi kom fram till denna backe. Jag lät grabbarna cykla ner först, för nu skulle det laddas! Några sekunder efter att bilden togs var jag på väg bort från stigen i full fart, sittande på sadeln utan någon fot på pedalerna. Jag var helt övertygad om att en praktvurpa var på gång. Jag hade fel. Ett ögonblick senare var jag tillbaka på stigen, med inte fullt lika mycket attack. Sedan var det återigen sönernas tempo som gällde resten av rundan.
IMG_20201219_131639.jpg

Senast ändrad:
Aha ok. Är det mellan badet och båtklubben då eller? Kan inte de krokarna sådär jättebra men jag vet att det finns massor av fina stigar däromkring. Jag brukar väl hålla till lite mer norrut åt bruket och kallhällsskogarna men borde någon gång ta mig mer åt de där hållen.

Ja precis, just ovanför båtklubben. Ta en kik på Trailforks, jag har lagt upp massor där. Annars bara skjuta ett PM så kan jag ordna stigvisning någon dag!
Finns mycket kul norr om Bruket också, tycker hela Görväln har bra variation.

Ja precis, just ovanför båtklubben. Ta en kik på Trailforks, jag har lagt upp massor där. Annars bara skjuta ett PM så kan jag ordna stigvisning någon dag!
Finns mycket kul norr om Bruket också, tycker hela Görväln har bra variation.
Ja jag har sett att det verkar finnas hur mkt som helst där. Måste utforskas mer. Hakar gärna på och kör någon dag.

Tillbaka
Topp