Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jösses vilket monster, vilken skala?En lagd beställning på runt 7800 legobitar som behövs till ett MOC-bygge av en Liebherr LTM 11200. Visa bilaga 460813
Den är strax under en meter lång och kranen helt utskjuten når ungefär 140 cm. Det är 11 motoriserade funktioner och 8 handdrivna. Manualen är på 1175 steg. Jag hoppas den tar lång tid, annars blir den dyr per timmeJösses vilket monster, vilken skala?
Hur stor är modellen?
Hur lång tid tar det att bygga?
Hur snäll har man varit för att få sådana? :)
Farbror staten har varit snäll som gav mig löneförhöjning retroaktivt från januari.... ??Hur snäll har man varit för att få sådana? :)
Säkert rolig pryl. Otroligt skralt med spelutbudet bara. Hade förväntat mig 5-7 exklusiva titlar vid släppet...
Varför tackar du inte skattebetalarna som pyntar din lön.Farbror staten har varit snäll som gav mig löneförhöjning retroaktivt från januari.... ??
Fast alla som har en offentlig anställning får inte betalt av skattebetalarna. En hel del arbete som utförs i offentlig sektor genererar mer pengar än vad det kostar. Jag får exempelvis en stor del av min lönecheck betald av folk som inte kan hålla sig till lag och ordning och därför får stå sitt straff.Varför tackar du inte skattebetalarna som pyntar din lön.
Fast alla som har en offentlig anställning får inte betalt av skattebetalarna. En hel del arbete som utförs i offentlig sektor genererar mer pengar än vad det kostar. Jag får exempelvis en stor del av min lönecheck betald av folk som inte kan hålla sig till lag och ordning och därför får stå sitt straff.![]()
Det är ett fritt land, duger inte lönen i den offentliga sektorn är det ju bara att söka sig till den privata. Finns ingen anledning att skattebetalarna ska betala högre löner så länge jobbet blir utfört, dvs man har den personal som behövs.Som offentlig anställd ska man bara vara tacksam och tacka allt folk som arbetar inom privat sektor. Helst ska man tacka nej till löneökning som anställd inom offentlig sektor. Bäst vore om alla arbetade ideellt och visade tacksamhet ändå ?
Det är ett fritt land, duger inte lönen i den offentliga sektorn är det ju bara att söka sig till den privata. Finns ingen anledning att skattebetalarna ska betala högre löner så länge jobbet blir utfört, dvs man har den personal som behövs.
Varför tackar inte staten MCM_team att dom har fått låna hans pengar ett helt år?Varför tackar du inte skattebetalarna som pyntar din lön.
Förlåt, men pengarna är väl faktiskt statens ändå? Eller kör han bitcoin?Varför tackar inte staten MCM_team att dom har fått låna hans pengar ett helt år?
Lön som arbetsgivaren ännu inte betalat ut men är skyldig är arbetstagarens.Förlåt, men pengarna är väl faktiskt statens ändå? Eller kör han bitcoin?
Om man är anställd i ett privat företag som gör affärer med offentlig verksamhet borde man då också tacka skattebetalarna?Varför tackar du inte skattebetalarna som pyntar din lön.
Om man är anställd i ett privat företag som gör affärer med offentlig verksamhet borde man då också tacka skattebetalarna?
Hur långt ska man följa pengarna?
Är det någon som vaknat på fel sida?
Är det någon som inte fick vad hen önskade sig av tomten?
Så många frågor och så få svar.
Förutsatt att de inte lärdes upp i ett skattefinansierat samhälle ?De enda som inte behöver tacka skattebetalarna är de som exporterar och ser till att vi får in nya fräscha pengar i det här landet.
Förutsatt att de inte lärdes upp i ett skattefinansierat samhälle ?
Härligt med modellbygge. Jag har nyligen byggt en bogserbåt i skala 1:50. Nördfaktor 100 tror jag. Nästa båt pågår, en julklapp till mig.
Visa bilaga 460827Visa bilaga 460828Visa bilaga 460829
Vi har två Sonos, funkar super. Kan tipsa om Ikeas Symfonisk som är Sonos-kompatibla och är rejält billigare:För att styra bort diskursen från hur jävligt gott offentligt kaffe smakar så kan jag berätta att jag fick köpt en Sonos högtalare till mig själv/familjen. Blir nog ett par till till de andra rummen här hemma. Överraskad av ljudkvalitén, positivt.
Fin flygmaskin! Flyger också. Är det en Hangar 9 Taylorcraft? Roligt med ny fin maskin!Själv bygger inte båtar men flyger ! Har "köpt" ( är reserverad ) ny kärra i Tyskland , men Tysken skickar lite senare ( de har lockdown nu , och han kan tyvärr inte skicka 2020 )
)Är det en Hangar 9 Taylorcraft
Häftigt! Lycka till!)
YES !!! Ska bygga den med ENYA R120-4C
Den tillverkas inte längre , och är INTE lätt att hitta .
Har du Ikeas version? Hur är ljudet?Vi har två Sonos, funkar super. Kan tipsa om Ikeas Symfonisk som är Sonos-kompatibla och är rejält billigare:
Se hela IKEA sortimentet & alla produkter online
Bli inspirerad och hitta produkter för hemmet. Stort utbud av sängar och madrasser, soffor, garderober, matbord, förvaringssystem och köksskåp.www.ikea.com
Inge fel på dom...Har du Ikeas version? Hur är ljudet?
Jag är mest tagen av hur mycket och bra ljud man får ut ur en så här liten pjäs som Sonos One.
Ikeas ger lika bra ljud som Sonos högtalare, tycker jag. Vi har en Sonos och två Symfonisk (Ikea).Har du Ikeas version? Hur är ljudet?
Jag är mest tagen av hur mycket och bra ljud man får ut ur en så här liten pjäs som Sonos One.
I bokhyllan är det högtalarelement från en IKEA ENEBY 20x20cm med moderkortet från en Sonos Play1. I lampan sitter det praktiskt taget en Sonos One, hela innanväldet kommer från Sonos och blir insatt i ett skal från IKEA.Har du Ikeas version? Hur är ljudet?
Jag förstår inte vad denna triggade och hur det gick till, men... nu villhöver jag också en!