[OT] snabb leverans

DondaDan

Aktiv medlem
[OT] snabb leverans
Vill dela med mig av en positiv beställning och leverans. Beställde i torsdags ett par vintertights från Cykloteket. 08:25 kommer bekräftelsen. 09:07 packat och lämnat till Postnord. 18:12 lämnat terminalen. Igår, fredag, 08:17 ankommer nästa terminal och lämnat till lsntbtevbäring. 14:55 finns på utlämningsställe. 16;42 har jag paketet hemma och har provat tightsen. Två arbetsdagar från beställning tills jag har grejerna i min hand. Det är kul när det flyter på. Bra jobbat av inblandade. Mailade Cykloteket, tror på positiv feedback när det är befogat ?

[OT] snabb leverans
Vill dela med mig av en positiv beställning och leverans. Beställde i torsdags ett par vintertights från Cykloteket. 08:25 kommer bekräftelsen. 09:07 packat och lämnat till Postnord. 18:12 lämnat terminalen. Igår, fredag, 08:17 ankommer nästa terminal och lämnat till lsntbtevbäring. 14:55 finns på utlämningsställe. 16;42 har jag paketet hemma och har provat tightsen. Två arbetsdagar från beställning tills jag har grejerna i min hand. Det är kul när det flyter på. Bra jobbat av inblandade. Mailade Cykloteket, tror på positiv feedback när det är befogat ?
Mailade du pn också.

[OT] snabb leverans
Bara en allmän undran...Är PN så dåliga som det framställs? Jag har personligen aldrig upplevt nåt strul med varken att skicka eller få levererat försändelser.

[OT] snabb leverans
Bara en allmän undran...Är PN så dåliga som det framställs? Jag har personligen aldrig upplevt nåt strul med varken att skicka eller få levererat försändelser.
Min erfarenhet är att smått som brev och dyligt inom sverige oftast funkar över natten som tidigare men när PN tsr över transporter som anländer swe är det närmare till kaos.

M ( som har fälgar liggande hos PN-jävulen på Arlanda sedan 10/12)

[OT] snabb leverans

Tjena!

Nationellt tycker jag det har blivit bättre, men bra är det fortfarande inte, den finns ingen anledning att det ska ta fyra arbetsdagar för ett paket att ta sig från Helsingborg till Kalmar.
Internationellt är det mer eller mindre katastrof, beställde från Amazon (Tysklandslagret), det tog 18 timmar så låg det i Sverige, sen tog det tre dagar innan det gick vidare inom Sverige, ytterligare två innan jag fick paketet.

[OT] snabb leverans
Min erfarenhet är också att det oftast fungerar bra vid beställning fr svenska butiker eller när man skickar själv. Men kommer det fr utlandet (t.ex. Tyskland) är det under all kritik, ofta segt att få upp det genom landet och sedan det förbannade fejkade leveransförsöket som adderar ytterligare en dag innan det når ombud.

[OT] snabb leverans
Tjena!

Fick precis reda på att senaste tiden har dom dagligen varit ungefär fyra timmar för sent till ombuden. Har faktiskt reagerat på att det är rätt ofta man får avisering vid klockan 18-19 på kvällen, lastbilen ska komma vid 11 men dyker inte upp förens 15 vilket är då det är mest tryck på utlämningen vilket gör att det är svårt att packa in nya paket.

[OT] snabb leverans
Om man har brådis så kan jag rekommendera bikester när produkter finns för "snabbleverans". Då kommer dom från ett lager i Helsingborg som sköts av PostNord. Om man då väljer PostNord som leverantör så kan man ha det hos ombud i Stockholm efter 24 h. Budbee verkar ta längre tid i det här fallet.

[OT] snabb leverans
Jag råkade av misstag beställa från ett företag som har lager i min stad (men ej butik, dock kan man beställa och betala online och hämta ut i lagret). Tog tre arbetsdagar med DHL att skickas från Norrköping till Norrköping. ;) Gick snabbare med DHL Express från Cardiff till Norrköping. Lite roligt ändå.

[OT] snabb leverans

Nä. Oftast ännu sämre. Jag har haft oändliga mängdrer strul i princip varenda gång de skall försöka leverera saker. Helt fantastiskt dåligt till halvuselt ungefär. PN har fått mig att handla mer och mer i butik.

[OT] snabb leverans
Har haft strul på en leverans som gått via PN, dock är inte jag en person som hetsar upp mig över sådant, det är lite sådant som händer. Utöver det har det gått hur smidigt som helst, inrikes som utrikes. Vad ligger felprocenten på hos PN?

[OT] snabb leverans
Även om dom har mkt att göra runt jul så kan jag tycka att antingen PN som sköter tullhanteringen eller tullen själva har mkt att förbättra.
Hade dom agerat på öppna marknaden hade detta fungerat annorlunda.
Japp, när saker ska förtullas är det ibland lite stökigare än när man köper grejer inom eu. Och i ditt fall mycket stökigare som det verkar. Hoppas du får dina grejer.

Sist jag beställde utom eu, från kanada, så sköttes tullavgiften via transportbolaget. Gick som en dans alltihopa.. Men det var UPS

[OT] snabb leverans
Jag råkade av misstag beställa från ett företag som har lager i min stad (men ej butik, dock kan man beställa och betala online och hämta ut i lagret). Tog tre arbetsdagar med DHL att skickas från Norrköping till Norrköping. ;) Gick snabbare med DHL Express från Cardiff till Norrköping. Lite roligt ändå.
The swedish way
Oj, någon beställde något. Vem tar det? Tittar jag bort så slipper jag nog. Aj fan jag måste ta det. Jag får väl tillsätta en utredning. Jag börjar fundera på det efter fikat ... Men oj vad klockan blev mycket, jag får ta det imorgon.

...

[OT] snabb leverans
Ytterligare positiv fraktupplevelse: satt på jobbet i torsdags å beställde vinterdäck till vintercykeln å lite energi från toorch. Beställde 1100 torsdag, på fredagen kunde jag hämta ut grejerna vid 15–tiden på ICA. Mkt bra leveranstid! DHL visserligen ?

[OT] snabb leverans
Japp, när saker ska förtullas är det ibland lite stökigare än när man köper grejer inom eu. Och i ditt fall mycket stökigare som det verkar. Hoppas du får dina grejer.

Sist jag beställde utom eu, från kanada, så sköttes tullavgiften via transportbolaget. Gick som en dans alltihopa.. Men det var UPS
Tyvärr så kommer dom ju undan ganska enkelt eftersom mottagaren inte är kunden.
Kineserna ex orkar väl inte bry sig om att deras fraktbolag samarbetar med en kass partner.

[OT] snabb leverans
Jag tar börjar ta Instabox i de fall jag kan. Brukar kunna gå rätt fort, redan dagen efter. Slipper man stå i kö och ha kontakt med folk också. :D Fungerar ju bara på svenska sidor som har samarbete med dom dock.

[OT] snabb leverans
Mitt rekord var när jag på eftermiddagen beställde en cykeltröja från Santini (skickades från Italien) och fick den levererad förmiddagen dagen efter. Där och då förbrukade jag all min tur när det gäller snabba leveranser för all framtid.

Appropå leveranstid så beror det i hög grad på vilken tjänst som avsändaren väljer. Att gnälla på DHL och PN (eller andra företag i branschen) för att de är långsamma känns kanske inte alltid rättvisst om avsändaren har valt det långsamma budgetalterantivet som innebär att paketet prioriteras ner om t.ex. en bil blir full eller annat händer som innebär att de måste prioritera.

[OT] snabb leverans
Jag tar börjar ta Instabox i de fall jag kan. Brukar kunna gå rätt fort, redan dagen efter. Slipper man stå i kö och ha kontakt med folk också. :D Fungerar ju bara på svenska sidor som har samarbete med dom dock.
Helt värdelöst dock om paketet visar sig vara för stort för boxen. Då får man sms om att boka utkörning och i Uppsala där jag bor körde de ut bara tre kvällar i veckan, första bokningsbara tid låg 5 dagar fram i tiden. Så leveransen som skulle ta 1-2 dagar tog en vecka...

Tillbaka
Topp