Gammal tråd som dök upp när jag sökte inom området.
Jag har lämnat in skor hos den skomakaren som tidigare höll till i Nordstan/Femman, Göteborg. De har flyttat men håller fortfarande på. Han räddade många skor. Tex Adidas sneakers som är notoriskt dåliga i hälen. Jag började lämna in nya skor efter tips från honom. Just adidas höll minst 3 ggr så länge med lagning/förstärkning.
Men nu tittar jag på lite mer gör-det-själv-lösning och hittat bla:
Laga hälkappan på dina sneakers eller löparskor med självhäftande hälskydd. Klistra på hälen och gör det mjukt för dina hälar
laglappen.se
Hälen på skon blir ofta sliten när du inte använder skohorn. Den här självhäftande lagningslappen hjälper dig att reparera både sn
www.elgiganten.se
Min erfarenhet är att ASICS är sjukt dåliga på hälkappor och de börjar gå sönder så fort man tittar på dom.
Jag har ett par Saucony som jag använde rätt hårt i 6-7 år som fortfarande är hela i hälen. Men deras nyare modeller har annan design på hällarna och jag förstår om dessa inte håller.
Risken med lagning/förstärkning är att det tar lite av utrymmet på längden vilket kan vara något att tänka på om skorna är gränsfall att passa på den ledden.