Köpa ny snabb Pendlare för ur och skur!

Majkone

Medlem
Hej Happy! Nu har jag internet-cyklat nog på forumet och även utanför och kände att det var dags för en egen tråd!
Jag letar efter snabb pedelhoj för Göteborg, cyklar ca 1 mil några gånger i veckan nu och kommer garanterat cykla mer med en bättre hoj. Just nu har jag en fixie men fuskar med bakbroms för att göra den lite mindre farlig i stan. Syftet är pendelcykling med och utan barnstol/ cykelvagn, den ska även funka som cykelsemester hoj och för kortare äventyr med övernattning. Snabb och stabil, bockstyre (mycket blåst här), skärmfästen. Fördel om jag kan fästa front rack och pakethållare vid behov. Gärna hydrauliska bromsar för känslans skull (är det möjligt inom budget)?
Det jag främst kolllat på är gravelcyklar och cx cyklar av olika modeller. Jag ska kunna ställa den utanför butiken och handla lite eller liknande utan att bli alltför nervös. Förvaring och parkering vid jobbet är inomhus.
Budget ca 10-15 tusen.

Främst fastnat för:
Trek domane al 2( snygga!) köpa och köra slut på komponenter för att sedan byta upp sig?

Cube nuroad pro

Köper helst lokalt om det är möjligt!
Så happy vad har jag missat, hur får jag mest för pengarna?

Mvh Mackan

Jag var nyligen ute i samma ärende och orkade nog mest konstatera att det mesta är det långa leveranstider på, speciellt i den prisklassen. Om du vill ha skärmar och lysen finns ju Cuben i en sådan version som verkar rätt praktisk för åretruntbruk. Ska du snabbåka känns ju decathlons alternativ väldigt prisvärda, men med för lite utrymme för lite bredare däck i kombination med riktiga skärmar.

Jag var nyligen ute i samma ärende och orkade nog mest konstatera att det mesta är det långa leveranstider på, speciellt i den prisklassen. Om du vill ha skärmar och lysen finns ju Cuben i en sådan version som verkar rätt praktisk för åretruntbruk. Ska du snabbåka känns ju decathlons alternativ väldigt prisvärda, men med för lite utrymme för lite bredare däck i kombination med riktiga skärmar.
Tack för svaret! Har också sett att de är på tok för långa väntetider på exempelvis Canyon ( juli i bästa fall). Vad landade du på för något tillslut? Kollat lite på decathlaton men inte hört så mycket om dem förutom nät recensioner. Kanske får bli att hoppas på andrahandsmarknaden.

Senast ändrad:

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp