AddeKvark
Aktiv medlem
Tubeless, inserts, vad gäller 2020?
Jag kör redan Muc-offs rosa vätska så matchningen är inget bekymmer för mig ?De är rosa så måste bara vänta tills jag köper en lämplig cykel till de.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag kör redan Muc-offs rosa vätska så matchningen är inget bekymmer för mig ?De är rosa så måste bara vänta tills jag köper en lämplig cykel till de.
Mer rosa!Jag kör redan Muc-offs rosa vätska så matchningen är inget bekymmer för mig ?
Opraktiskt? Vad är mer opraktiskt med Cush Core jämfört med andra korvar? Förutom vikten har jag svårt att se något särskilt negativt alls?Har bucklat fälgen bak vid ordentliga stökgrejer, antar att det kanske hade klarat sig bättre med typ Cushcore men känns som det opraktiska i det inte lockar.
Har inte kört Cushcore själv men har två nära vänner som båda köpt, men gett upp försöket med att få på och få tätt med Cushcore i. Såklart kan det vara fråga om handhavande eller hur specifika fälgar/däckkombos ser ut men själv tycker jag det känns ovärt att köpa ett dyrt(men när det fungerar bra alternativ) som kanske inte ens kommer fungera. Och om det väl kommer på så verkar det också vara ett gissel att få av däcket för att slänga i en slang om det skiter sig totalt.Opraktiskt? Vad är mer opraktiskt med Cush Core jämfört med andra korvar? Förutom vikten har jag svårt att se något särskilt negativt alls?
OK, jag upplever knappt någon skillnad mellan att montera och täta med resp. utan Cush Core. Har bara monterat det två gånger, och aldrig monterat av, så jag har väl den eventuella överraskningen kvar då. Sen har jag fått känslan av att det går att nödrulla en bit på punktat med Cush Core också om det skiter sig helt.Har inte kört Cushcore själv men har två nära vänner som båda köpt, men gett upp försöket med att få på och få tätt med Cushcore i. Såklart kan det vara fråga om handhavande eller hur specifika fälgar/däckkombos ser ut men själv tycker jag det känns ovärt att köpa ett dyrt(men när det fungerar bra alternativ) som kanske inte ens kommer fungera. Och om det väl kommer på så verkar det också vara ett gissel att få av däcket för att slänga i en slang om det skiter sig totalt.
På det viset känner jag att det är mer praktiskt med en korv att kasta i och ur däcket utan att oroa sig för om det kommer passa/täta/gå att få av. Plus att det är billigt ?
Har inte kört Cushcore själv men har två nära vänner som båda köpt, men gett upp försöket med att få på och få tätt med Cushcore i. Såklart kan det vara fråga om handhavande eller hur specifika fälgar/däckkombos ser ut men själv tycker jag det känns ovärt att köpa ett dyrt(men när det fungerar bra alternativ) som kanske inte ens kommer fungera. Och om det väl kommer på så verkar det också vara ett gissel att få av däcket för att slänga i en slang om det skiter sig totalt.
På det viset känner jag att det är mer praktiskt med en korv att kasta i och ur däcket utan att oroa sig för om det kommer passa/täta/gå att få av. Plus att det är billigt ?
jag har testat båda men inga andra. anaconda gick blev stroganoff och sög åt sig guckan så att småhål i däcket inte tätade. rimpact verkar hålla betydligt bättre för mig (85 kg och xc). min lättare kompis verkar anaconda funka för dock.Sitter och väljer mellan Anaconda och Rimpact för min endurosläde. Den kommer rulla allt mellan bikepark-xc/stig och har BB/HD i 2,35 på.
Nån som har testat båda och kan rekommendera det ena eller andra?
Enda tidigare erfarenheten av inserts jag har var Huck Norris på min gamla Enduro ’18.
Ok, tack! Då låter det inte som att Anaconda är nått för mig (83kg).jag har testat båda men inga andra. anaconda gick blev stroganoff och sög åt sig guckan så att småhål i däcket inte tätade. rimpact verkar hålla betydligt bättre för mig (85 kg och xc). min lättare kompis verkar anaconda funka för dock.
Fick exakt en punka på tre år med min 2018 Enduro 29” med Huck Norris och det var något vasst som gick rakt igenom slitbanan på däcket. Lagade det med en gummikorv och sen klarade det däcket ett helt år till men tappade lite mer luft av att bara stå än tidigare.Beror på hur mkt du brukar punka o vad du vill ha ut av dom.
Rimpact Pro skyddar, ger stabilitet och dämpar lite medan vanliga Rimpact ger stabilitet men dämpar och skyddar mindre men kan ju funka fram för det.
Anaconda ger nog skydd och inget mer gissar jag.
Vill du ha rejält skydd bak så verkar Victoria Airliner vara bäst men e ju tung.
För mig funkar Rimpact Pro bra, lagom avvägning av vikt, skydd, dämpning o ger bra stabilitet. Behöver ha ett visst tryck när jag kör fort oavsett. En insert skyddar ju mot en del men klantar man sig rejält eller kör hårt med låga tryck går ju fälgen ändå.