[OT] Coca-Cola Zero Sugar, Ny smak.

Så kan man se det, men nu var det ju inte det jag skrev, utan om att dricka socker (underförstått annat än nån enstaka gång ibland). Anledningen till att vi är genetiskt programmerade att gilla socker är för att vi om vi skulle hitta ett fruktträd bör sätta i oss en herrans massa frukt och bygga fettreserver för svårare tider. Verkar jättesmart att göra på daglig basis.
Precis, det "onaturliga" är inte att gilla socker. Det "onaturliga" i är väl ändå den gränslösa tillgång vi har på socker nuförtiden...

Lightläsk främjar de insulinutsöndring på samma sätt som sockerhaltiga drycker. Därför sjunker blodsockret och orsakar hungerkänsla.
...bll bla = viktuppgång!
Info från:
blodsocker.lightlask.png

Två olika typer av sötningsmedel (sukralos och acesulfam K) före en glukosbelastning hade ingen inverkan på blodsockret eller utsöndringen av insulin.

tiden är förbi när man kunde beskatta bort överkonsumtion av bensin, alkohol, socker, kolfibercyklar och analoga mer eller mindre skadliga eller onödiga produkter.

folk i allmänhet har för gott ställt för att det skall ha något större genomslag.

skam är effektivare.

tiden är förbi när man kunde beskatta bort överkonsumtion av bensin, alkohol, socker, kolfibercyklar och analoga mer eller mindre skadliga eller onödiga produkter.

folk i allmänhet har för gott ställt för att det skall ha något större genomslag.

skam är effektivare.
Fast i dessa tider utvecklar ju människor resistens mot skam, så effektiviteten är kortlivad.

hur oegentlig skall skatten vara? om t ex 1,5 liter julmust kostar 10 spänn med (jag kräks) aspartam och 40 spänn med socker väljer jag bort aspartam alla gånger. alltså det är inte ett alternativ oavsett om det är gratis.

hur oegentlig skall skatten vara? om t ex 1,5 liter julmust kostar 10 spänn med (jag kräks) aspartam och 40 spänn med socker väljer jag bort aspartam alla gånger. alltså det är inte ett alternativ oavsett om det är gratis.
Skrev du inte tidigare att du inte dricker särskilt mycket läsk? Då är du inte målgruppen.

Haha, kul tråd.
En stackare klagar på en äcklig läsk.
Genast kommer en hord av folk som berättar att man går upp i vikt av kalorifri läsk, att man själv minsann aldrig dricker läsk, att sötningsmedel är farligt och vad som helst kan hända om man dricker en light läsk.

Undrar om inte TS skrev inlägget för att trolla. :)

De flesta danskar handlar alkoholhaltiga drycker i Tyskland
Det vill jag inte hålla med. Måhända görs det i kombination med det andra.
Jag har bott och arbetat i Danmark i många år och således varit där mkt.
Danskar köper mycket livsmedel innehållande fett och socker i gränsbutikerna samt gasol, koks, träpellets, bekämpningsmedel och andra ting.
Svenskar däremot köper mest alkohol i gränsbutikerna.
Mvh

Det är stor skillnad på "de flesta danskar handlar alkoholhaltiga drycker i tyskland" och "de flesta danskar i tyska butiker handlar alkoholhaltiga drycker".

Det här med att vara rädd för sockerfria drycker är rätt omodernt. Visste ni inte att kaffe är ett nervgift?
Vara rädd för socker är i vissa kretsar väldigt modernt. Var på en föräldragrupp med yngsta dottern för nåt år sedan och hon fick kanelbulle och festis, jag fick så mkt påhopp från två individer så jag trodde jag skulle bli orosanmäld hos soc.
Sen gick de ut i Sveriges sämsta luft hem till sina bostäder i avgasfyllda innerstan.
Sockret var dock problemet i samhället...

Senast ändrad:
Vara rädd för socker är i vissa kretsar väldigt modernt. Var på en föräldragrupp med yngsta dottern för nåt år sedan och hon hon fick kanelbulle och festis, jag fick så mkt påhopp från två individer så jag trodde jag skulle bli orosanmäld hos soc.
Sen gick de ut i Sveriges sämsta luft hem till sina bostäder i avgasfyllda innerstan.
Precis som hämtat ur ett avsnitt av Solsidan. :giggle:

Vara rädd för socker är i vissa kretsar väldigt modernt. Var på en föräldragrupp med yngsta dottern för nåt år sedan och hon hon fick kanelbulle och festis, jag fick så mkt påhopp från två individer så jag trodde jag skulle bli orosanmäld hos soc.
Och dom hade ingen aning om vad veckans övriga måltider bestod av.

Aspartam är ju uppbyggt av två aminosyror, varav den ena är essentiell. Det är ju det här man borde fokusera på i marknadsföringen; gymnissarna skulle bli stormförtjusta i denna nya "proteinkälla"...

Är det verkligen gymfolk som är Aspartammuppar? De brukar inte vara rädda för varken det ena eller andra...
Tror snarare det är dadelbollstollar och LCHFdojor som hetsar kring sånt här.

Senast ändrad:
Ingen som kommer ihåg den kristalklara drycken " chrystal pepsi " ? , var svår att få tag på i sverige men gick att importera.

skam är effektivare.
Ja, skam kanske är bättre.
Jag har alltid tyckt att vuxna som dricker läsk i stora mängder e skämmiga.
Men, här verkar ju många vara tvärtemot lite stolta över sin läsk-konsumtion. Speciellt light produkter då de ju är "samma som vatten". (?)
Den som kritiserar sabbar ju hela barnkalas stämningen.

Haha, kul tråd.
En stackare klagar på en äcklig läsk.
Genast kommer en hord av folk som berättar att man går upp i vikt av kalorifri läsk, att man själv minsann aldrig dricker läsk, att sötningsmedel är farligt och vad som helst kan hända om man dricker en light läsk.

Undrar om inte TS skrev inlägget för att trolla. :)
Var inte riktigt meningen att kasta in en granat i vardagsrummet. Ville bara uttrycka min besvikenhet.

Jag slutade dricka sockerstinn cola för nästan 10 år sedan, då var urvalet inte jättestort. Cola Light smakade apa, Pepsi Max var väl acceptabel men egentligen för söt i smaken. När Cola Zero kom var den det självklara valet. Efter ett tag var sockerstinn cola nästan odrickbar, alldeles för söt och lämnade en äcklig hinna på tänderna.
Därför blev jag besviken när dom ändrar en produkt jag tycker om.

Tur att Trocadero Zero finns iaf.

Ska bara tillägga att jag till vardags mest dricker kranvatten, och kaffe.

Ja, skam kanske är bättre.
Jag har alltid tyckt att vuxna som dricker läsk i stora mängder e skämmiga.
Men, här verkar ju många vara tvärtemot lite stolta över sin läsk-konsumtion. Speciellt light produkter då de ju är "samma som vatten". (?)
Den som kritiserar sabbar ju hela barnkalas stämningen.
Jag tycker vuxna som konsumerar alkohol i stora mängder är skämmiga...

Vara rädd för socker är i vissa kretsar väldigt modernt. Var på en föräldragrupp med yngsta dottern för nåt år sedan och hon fick kanelbulle och festis, jag fick så mkt påhopp från två individer så jag trodde jag skulle bli orosanmäld hos soc.
Samma folk som går i taket om barnet får en liten pinnglass på dagis när nån fyller år...

Det verkar som om vi inte kan komma överens om något i den här tråden förutom en sak; ketchup är äckligt.

Annars jag gillar jag mjuk-skrytet i att förkunna att man faktiskt inte alls dricker läsk i en tråd om läsk. Lite som att berätta att man är vegan i nån kött tråd, eller inte tittar på mellon i mello-tråden kanske? Jag undrar vilket som är finast?

Det verkar som om vi inte kan komma överens om något i den här tråden förutom en sak; ketchup är äckligt.

Annars jag gillar jag mjuk-skrytet i att förkunna att man faktiskt inte alls dricker läsk i en tråd om läsk. Lite som att berätta att man är vegan i nån kött tråd, eller inte tittar på mellon i mello-tråden kanske? Jag undrar vilket som är finast?

Det tror jag man mycket väl kan hitta i trådar. "Jag kollar inte på mellon men.. "

Skrev du inte tidigare att du inte dricker särskilt mycket läsk? Då är du inte målgruppen.
det kommer jag inte ihåg att jag skrev? men det slinker väl ner läsk om det passar till någon aktuell maträtt.

t ex cola om man någon gång under bilresor hamnar på hamburgerhak, julmust till korvrätter eller ginger ale till asiatisk mat. det kan väl genomsnittligen bli en till två gånger per vecka.

men oftare egentligen öl, inte heller kalorifritt, och även det i princip alltid tillsammans med lämplig mat.

läsk utan tilltugg förstår jag mig inte riktigt på. ja, det blir för sött. och jag tror inte det är nyttigt heller.

Coca-Cola har lanserat en ny smak för Zero Sugar.
Blev förvånad när jag såg den nya förpackningen på Ica, Står "Ny smak" på etiketten. "Åh nej, vad har dom gjort nu".

Helt klart förändrad smak, tyvärr till det sämre. Vattnig, mindre syrlighet, mindre kolsyra, svagare eftersmak som liksom bara faller bort.
Menlös.

Besviken.

Visa bilaga 475392
Det här var dåliga nyheter. Cola Zero är (var) ju den bästa lightläsken. Knappt märkbar skillnad när man jämför med vanlig Cola. Och skillnaden kanske till och med är till det bättre.
Attans. Jag som nyss börjat vänja mig vid nya receptet på Japp.

Attans. Jag som nyss börjat vänja mig vid nya receptet på Japp.
Jag har inte hämtat mig från bridgeblandning original från 2013. Men lightläsk kan jag få ner nästan vad som helst av. Godare än vatten och det blir så svårt att cykla om man bara håller sig till vin.

För övrigt är det så att onaturliga sötningsmedel reagerar med chemtrails och skapar energi som gör oss tjocka.

Tillbaka
Topp