Stigläget i falun

Rassemouse

Aktiv medlem
Stigläget i falun
Hej! Ska ner till Falun i nästa vecka och som jag förstått det så har ni barmark där nere. Hur ser möjligheterna ut för att cykla lite stig? Funkar lugnet eller Källviken? Andra förslag på stigar?

Stigläget i falun
Hej! Ska ner till Falun i nästa vecka och som jag förstått det så har ni barmark där nere. Hur ser möjligheterna ut för att cykla lite stig? Funkar lugnet eller Källviken? Andra förslag på stigar?
Såg en video från källviken som jag tror var tagen i måndags och det ser snöfritt ut. Men jag har inte varit där så ta det med en nypa salt.

Gissar Lugnet fortfarande har skidspår på flera ställen. Bor i Borlänge så inte svängt förbi å kollat.

EDIT: Kolla in "Friluftsfrämjandets MTB grupp i Falun" på FB

EDIT2: ser ut att var övningar nästa vecka på skjutfältet så se upp där (info i FB gruppen).

Stigläget i falun
Såg en video från källviken som jag tror var tagen i måndags och det ser snöfritt ut. Men jag har inte varit där så ta det med en nypa salt.

Gissar Lugnet fortfarande har skidspår på flera ställen. Bor i Borlänge så inte svängt förbi å kollat.

EDIT: Kolla in "Friluftsfrämjandets MTB grupp i Falun" på FB

EDIT2: ser ut att var övningar nästa vecka på skjutfältet så se upp där (info i FB gruppen).
Okej, finns det nå bra stigar i blg? Har ev möjlighet att ta mig dit och cykla på lördagen. :-)

Stigläget i falun
Finns väldigt mycket. Skulle haft premiär förra helgen men blev förkyld så får bli nu till helgen istället.

Vad är du ute efter? Brötig Stig eller XC spår?
Barmark ? nej, men lite vad som funkar. Helst inte bara massa rötter hela tiden, men lite av varje kan vara trevligt. Gillar lugnets blå och Källvikens svarta som referens men just nu är jag mest glad bara för att få cykla lite barmark. Då vi fortfarande var en knapp halvmeter med snö kvar här uppe i norr.

Stigläget i falun
Lugnet har fortfarande skidspår. Tror det dessutom är tävlingar nästa helg. Tänkte ta en sväng och kika läget i stångtjärn till veckan. Kan gärna guida någonstans om det är snöfritt. Med reservation för att det här varit skidåkning/löpning som gällt sen november.

Stigläget i falun
Lugnet har fortfarande skidspår. Tror det dessutom är tävlingar nästa helg. Tänkte ta en sväng och kika läget i stångtjärn till veckan. Kan gärna guida någonstans om det är snöfritt. Med reservation för att det här varit skidåkning/löpning som gällt sen november.
? ja det har inte blivit så mycket cykling för min del heller så om det är farten du prat dig för så ska det nog vara lugnt. Som det ser ut nu så har jag möjlighet att komma ut tisdag (23de) morgon och nån gång på lördagen (27de)

Stigläget i falun
Igår var det väl hällregn ett par timmar om jag såg rätt på SMHI:s radar. Även i söndags vill jag minnas det låg ett regnstråk där uppåt.
Nåja, så farligt var det inte. Lite dugg av och till. Men ska det cyklas är tipset att undvika två saker, dels spår där det varit skidspår (alltså ex de vid Stångtjärn, de vid Lugnet åks det ju fortfarande på) för där är det fortfarande isigt och hemskt, och dels grusvägar som på övningsområdet ovanför Lugnet för de är så mjuka att även nedförsbackarna blir som uppförsbackar.

Stigläget i falun
det låter strålande, fredag och söndag verkar vara bästa dagarna om man kollar vädret på klart och YR.
Jungfruberget är torrt.

De spårade tävlingsspåren (utom stadion) för sista gången igår på lugnet, men det är fortfarande blött. Gissningsvis är det helt ok kring Lövberget och delar av Stångtjärn också.

Stigläget i falun
Har Ida börjat sätta fart på Jungfruberget, Lövberget och Källviken ännu? Något annat ställe med lite trevliga stigar som torkar upp snabbt?

Stigläget i falun
Har Ida börjat sätta fart på Jungfruberget, Lövberget och Källviken ännu? Något annat ställe med lite trevliga stigar som torkar upp snabbt?
inte kollat men känns lite tidigt? Runt Borlänge är det bra med snö och is ännu. Ska även komma en dämp till helgen. Runt påsk brukar Källviken vara torr och körbar.

Stigläget i falun
Källviken var fin idag. Visst fanns det vattenpölar och lera men gick utmärkt att släppt på ner för sulan och baksidan. Var säker 12-15 cyklister där på förmiddagen.

Tillbaka
Topp