Vad är grejen med Hammerheads Karoo?
Några snabba kommentarer medans jag kommer ihåg det. Har bara tryck runt lite hemma, inte provcyklat än
Displayen är väldigt fin med hög upplösning, men upplösningen används egentligen inte till något vettigt.
Det går inte att stänga av bakgrundsbelysningen, för då hade blivit helt svart, även ute i solsken krävs det belysning för att se något.
I solsken. Garmin helt utan belysning till vänster. Karoo 2 till höger med lägsta nivå på belysning. Lägsta nivån är rätt så hög, för hög under nattkörning skulle jag tro, men lagom inomhus i rumsbelysning.
Visa bilaga 477519
Inte helt logisk i hanteringen.
Förstoringsglaset kan i en meny betyda sök t.ex. adress (höger skärmbild). Det går att trycka på förstoringsglaset med fingret och det går att manövrera sig mellan alla ikonerna i bilden med fysiska knapparna på sidorna.
I vänstra skärmbilden betyder förstoringsglaset att man zoomar i kartan mellan ett par fasta nivåer genom att trycka på fysiska knappen precis vid sidan om, det går inte att trycka på förstoringsglaset med fingret. Det går inte att använda knapparna för att manövrera mellan ikonerna.
Visa bilaga 477520
Kartorna uppdatera sällan och det går inte att lägga in egna fräscha kartor från OSM.
Den beter sig inte som vanlig lagringsenhet inkopplad med USB. För att kunna plocka ut FIT-filer med kabel och dator måste enheten först ställa in i utvecklarläge och därefter ställas om att den ska prata MTP (Media Transfer Protocol). Hur det fungerar på Windows vet jag inte, med för Mac måste man använda speciell programvara för att filhantera detta (ex Android File Transfer eller OpenMTP).
Enheten blir varm, något i den drar alltså onödigt mycket kraft och slösar med batteri.
I någon tråd jag läste, kanske hos DCR, var det flera som rapporterade verklig batteritid på 8h...
Vad jag förstått ska skärmen vara reflektiv, och alltså fungera utan bakgrundsbelysning, men om det är så dåligt reflektiv som du visar är det ju inte stor nytta...
Även om min Edge 1000 inte har så rolig skärm, så funkar den ju... För mig är batteritid viktigt, jag bytte batteri i den i vintras efter att den var nere i 5h batteri, vet inte vad det nya batteriet ger för tid. Hoppas få till en första långtur efter påsk.