gab
Medlem
[OT] Hur ser din arbetsplats ut ?
Eller kanske Strava för att hålla koll på höjdmeter?du måste ju fixa så du får in happyride på displayen ... det
är viktigt.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Eller kanske Strava för att hålla koll på höjdmeter?du måste ju fixa så du får in happyride på displayen ... det
är viktigt.
Eller kanske Strava för att hålla koll på höjdmeter?
Stämmer bra det, det var jag som spakade!Candela var här och kollade positionerna på prickarna här om dan. Ungefär samtidigt flyttade storskraken in på sin holk. Våren är här på riktigt!
Hemsk arbetsplats. Slipper gärna se sånt här.
Vegan ???Hemsk arbetsplats. Slipper gärna se sånt här.
Vegan ???
Jag är vegan, jag har inga problem med att se sånt där eftersom jag inte känner att jag bidrar så mycket till det. Då hade det kanske varit jobbigare.är man vegan för att man tycker det är jobbigt och se döda djurkroppar ?
Du har en jätte bra poäng ? men jag som inte bidrar till sånt vill inte heller se det. Men om det kan få någon annan att ändra uppfattning och sluta blunda, så får det gärna synas.Tycker man sanningen är jobbig är kanske inte rätt lösning att blunda utan att ändra sig själv.
För övrigt, lite på samma tema. Förvånandsvärt många verkar aldrig reflektera över det vatten som kommer in i våra bostäder och det avlopp som lämnar huset. Det verkar bara vara något som uppstår när det lämnar kranen och upphör så fort det åker ner i avloppet. Det finns som tur är rätt många i vårt land som jobbar med inte allt för trevliga saker för att vi ska kunna ha det sanitärt i husen. Och så klart, mat på borden. Jag tycker snarare att vi borde få se mer, och inte mindre, av denna typ av samhällsbärande arbeten.
Är det dig man skall fråga först nu innan man skall posta i den här tråden så du inte blir kränkt?Du har en jätte bra poäng ? men jag som inte bidrar till sånt vill inte heller se det. Men om det kan få någon annan att ändra uppfattning och sluta blunda, så får det gärna synas.
Naej, några sådana befogenheter har jag inte fått.Är det dig man skall fråga först nu innan man skall posta i den här tråden så du inte blir kränkt?
Bra poänger, dock anser jag personligen inte att slakterier bör ses som samhällsbärande institutioner. De är en tragisk konsekvens av köttätande, vilket inte är samhällsnödvändigt (i mina ögon)Tycker man sanningen är jobbig är kanske inte rätt lösning att blunda utan att ändra sig själv.
För övrigt, lite på samma tema. Förvånandsvärt många verkar aldrig reflektera över det vatten som kommer in i våra bostäder och det avlopp som lämnar huset. Det verkar bara vara något som uppstår när det lämnar kranen och upphör så fort det åker ner i avloppet. Det finns som tur är rätt många i vårt land som jobbar med inte allt för trevliga saker för att vi ska kunna ha det sanitärt i husen. Och så klart, mat på borden. Jag tycker snarare att vi borde få se mer, och inte mindre, av denna typ av samhällsbärande arbeten.
Bra poänger, dock anser jag personligen inte att slakterier bör ses som samhällsbärande institutioner. De är en tragisk konsekvens av köttätande, vilket inte är samhällsnödvändigt (i mina ögon)
Min poäng är ju just att folk inte verkar inse att deras liv förutsätter en massa saker som är jobbiga. Och att när man konfronteras med detta tycker det är den som visar sanningen som gjort fel/är jobbig.Bra poänger, dock anser jag personligen inte att slakterier bör ses som samhällsbärande institutioner. De är en tragisk konsekvens av köttätande, vilket inte är samhällsnödvändigt (i mina ögon)
Låter strålande =)Naej, några sådana befogenheter har jag inte fått.
Stämmer bra det, det var jag som spakade!
Japp. Oavsett vad det handlar om är bildning och kunskap om sina val en bra grej. Att hålla saker dolda gagnar ingen i längden.Vi kan diskutera mycket om dom är samhällsbärande eller inte, men tror det är inte H's poäng. Det vore bra om dom som (gärna) använder saker från institutionen ser hur det går till.
Fast och andra sidan så är det mycket i livet som är obehagligt, det blir svårt att blunda för allt jobbigt eftersom världen ser ut som den gör, att förändra den till det bättre är absolut hedersamt, men det tar för det inte bort verkligheten. Nu handlar tråden om "hur ser din arbetsplats ut?" så jobblivet för @Bellyboy är helt klart bacon. Jag kommer inte visa min arbetsplats i bild, så jäkla tråkigt att visa upp,två skärmar, ett tangentbord, en telefon, två pennor en linjal, en räknemaskin 5 använda kaffemuggar, en med logga på Leksand IF och mugg med Löfbergs, ett nästan tomt skrivbord förutom två excel dok. med typ 180 pos. som ska granskas mot varandra inför en upphandling. Som sagt ...Min poäng är ju just att folk inte verkar inse att deras liv förutsätter en massa saker som är jobbiga. Och att när man konfronteras med detta tycker det är den som visar sanningen som gjort fel/är jobbig.
Men visst, har man redan bestämt sig för att inte äta kött av etiska skäl kanske det inte är så kul att behöva konfronteras med såna bilder.
Löfbergs är rätt, Leksandslogga fel.Fast och andra sidan så är det mycket i livet som är obehagligt, det blir svårt att blunda för allt jobbigt eftersom världen ser ut som den gör, att förändra den till det bättre är absolut hedersamt, men det tar för det inte bort verkligheten. Nu handlar tråden om "hur ser din arbetsplats ut?" så jobblivet för @Bellyboy är helt klart bacon. Jag kommer inte visa min arbetsplats i bild, så jäkla tråkigt att visa upp,två skärmar, ett tangentbord, en telefon, två pennor en linjal, en räknemaskin 5 använda kaffemuggar, en med logga på Leksand IF och mugg med Löfbergs, ett nästan tomt skrivbord förutom två excel dok. med typ 180 pos. som ska granskas mot varandra inför en upphandling. Som sagt ...![]()
Leksandslogga är rätt, Löfbergs är fel ???Fast och andra sidan så är det mycket i livet som är obehagligt, det blir svårt att blunda för allt jobbigt eftersom världen ser ut som den gör, att förändra den till det bättre är absolut hedersamt, men det tar för det inte bort verkligheten. Nu handlar tråden om "hur ser din arbetsplats ut?" så jobblivet för @Bellyboy är helt klart bacon. Jag kommer inte visa min arbetsplats i bild, så jäkla tråkigt att visa upp,två skärmar, ett tangentbord, en telefon, två pennor en linjal, en räknemaskin 5 använda kaffemuggar, en med logga på Leksand IF och mugg med Löfbergs, ett nästan tomt skrivbord förutom två excel dok. med typ 180 pos. som ska granskas mot varandra inför en upphandling. Som sagt ...![]()
? FFU och upphandling är kul, men allt förarbete är grymt tråkigt, granska dagens artiklar/varor mot vad som har förändrats sen fyra år tillbaka, riktigt segt.Tredje ordet från slutet var ju det enda som lät riktigt tråkigt :)
Tryck på start-knappen och skriv "Spreadsheet comapare". Kan kanske vara till hjälp.två excel dok. med typ 180 pos. som ska granskas mot varandra inför en upphandling. Som sagt ...![]()
Tack @gsb om livet vore så enkelt. Två olika dok. från olika ramupphandlingar, olika benämningar skrivet på olika vis. Bara handpåläggning gäller med tränat öga. Men men, jag gör det på arbetstid så :-)Tryck på start-knappen och skriv "Spreadsheet comapare". Kan kanske vara till hjälp.
Inte så farligt som det ser ut.Hemsk arbetsplats. Slipper gärna se sånt här.
Fast och andra sidan så är det mycket i livet som är obehagligt, det blir svårt att blunda för allt jobbigt eftersom världen ser ut som den gör, att förändra den till det bättre är absolut hedersamt, men det tar för det inte bort verkligheten. Nu handlar tråden om "hur ser din arbetsplats ut?" så jobblivet för @Bellyboy är helt klart bacon. Jag kommer inte visa min arbetsplats i bild, så jäkla tråkigt att visa upp,två skärmar, ett tangentbord, en telefon, två pennor en linjal, en räknemaskin 5 använda kaffemuggar, en med logga på Leksand IF och mugg med Löfbergs, ett nästan tomt skrivbord förutom två excel dok. med typ 180 pos. som ska granskas mot varandra inför en upphandling. Som sagt ...![]()
Förstår det, hur välter man tillbaka backen på rätt köl?Visa bilaga 481671Visa bilaga 481672nu är det lite deppigt
Förstår det, hur välter man tillbaka backen på rätt köl?
Vild gissning på Kinnekulle ?En hel del folk här på forumet har säkert ätit/fikat här efter en cykeltur.
Vart är bilden tagen?
Helt rätt... taket uppe på KinnekullegårdenVild gissning på Kinnekulle ?
Lite longshot på gissning men.. är det Alicante-Elche flygplatsen? ?Just nu, sitter och jobbar ikapp lite inför morgondagen.
Visa bilaga 482118
Service av ledskärmar?Utsikten från dagens arbetsplats
Lammen* grisarna får vänta lite.Om det är någon som är kränkt så är det grisarna.
Just nu, sitter och jobbar ikapp lite inför morgondagen.
Visa bilaga 482118