Waylost
Aktiv medlem
[OT] Vad grillar du?
Mumma!Idag stod det kycklingsallad på menyn.
Jag kan rekommendera att testa lägga fågeln i brine (saltlag?) när tid finns. Gör underverk för saftigheten
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Mumma!Idag stod det kycklingsallad på menyn.
Eller för att använda vanlig svensk terminologi: rimmaMumma!
Jag kan rekommendera att testa lägga fågeln i brine (saltlag?) när tid finns. Gör underverk för saftigheten
Jag har marinerat en bit högrev idag. Orkar nog inte gå upp tillräckligt tidigt imorgon bara... Pulled beef borde ta 14h att grilla....
Jag kan tänka det. Aldrig tagit mig tiden att göra pulled på grillen. Blir nog inte imorgon heller :pMen shit vad gott det blir om man kör lite rök också...
Jag kan tänka det. Aldrig tagit mig tiden att göra pulled på grillen. Blir nog inte imorgon heller :p
Jac grillade en rostbiff med lite tillbehör idag.
Visa bilaga 481113Visa bilaga 481114Visa bilaga 481115
Djävel till marmorering ?
Oj, det var elegant må jag säga. Hatten av.Jag grillade lever i går med lök, bacon & kapris som tillbehör. Chianti i glaset.
Visa bilaga 482802
Menar du min? Skulle säga 4-6h omman kör försiktigt.Har en likadan grill. Hur lång tid behöver man för att en 1kg rostbiff skall bli klar?
Oh nice! Är den enda i familjen som äter lever tyvärr så det har aldrig blivit att den hamnat på grillen än men det måste provas.Oj, det var elegant må jag säga. Hatten av.
Fräsig!Weber Traveler
Skaffade ny grill i helgen. Denna gången blev det en portabel gasolgrill. För man ska kunna flytta runt den mellan olika uteställen och förvara den smidigt när man är klar. Grymt bra tycker jag.
Visa bilaga 483419
Har du hölster för gaspatronerna? ;)Weber Traveler
Skaffade ny grill i helgen. Denna gången blev det en portabel gasolgrill. För man ska kunna flytta runt den mellan olika uteställen och förvara den smidigt när man är klar. Grymt bra tycker jag.
Visa bilaga 483419
Det skulle behövas :) har räknat att det kanske går att grilla 10 ggr på en sådan 450g. Skulle köpt 3-pack men de var slut :( ska förbi Jula sedan och köpa fler.Har du hölster för gaspatronerna? ;)
Tjusigt Marr!Efter ganska många timmar.
Visa bilaga 482845
Njä, den går inte att grilla på. Den är ett komplement till klotet bara.Tjusigt Marr!
Är det en Weber Smokey Mountain du har? Går den i så fall även att grilla på, eller är det enbart low and slow? Funderar på att ersätta en Weber klotgrill som håller på att säga upp sig (spjället i botten är helt sönderrostat, etc) med en sådan.
//Mange
Om man tar ut vattenskålen, så borde man kunna grilla på nedre gallret.Njä, den går inte att grilla på. Den är ett komplement till klotet bara.
Nötlever i tunna skivor (1 cm-isch) som grillas snabbt men ganska hårt. Grovhackad lök med bacon och kapris (med spad) i stekpanna som tillbehör med potatis och lingonsylt eller gele.Oh nice! Är den enda i familjen som äter lever tyvärr så det har aldrig blivit att den hamnat på grillen än men det måste provas.
Trevligt ?? Jag körde ca 100-110° i ca 70min upp till 54° Första laxen.Precis samma, vid precis samma tillfälle, förutom att jag tillagade den andra halvan av laxsidan.
Lite rökspån i början i Smokey Mountain gav en bra mild röksmak. Tror det tog en halvtimme i 175 grader att bli 57 grader i mitten, men då var den bara 9 grader vid start.
Aha, misstänkte det. Avståndet till kolen blir väl för stort. Men tack för tipset om lösa spjäll, det är en 57a jag har så då löser jag det så istället.Njä, den går inte att grilla på. Den är ett komplement till klotet bara.
Men köp ett nytt spjäll? De finns om det är en 57a