[OT] Vad grillar du?

[OT] Vad grillar du?
Gris
20210402_131649.jpg
20210402_132320.jpg
20210402_164900.jpg

[OT] Vad grillar du?
Weber Traveler

Skaffade ny grill i helgen. Denna gången blev det en portabel gasolgrill. För man ska kunna flytta runt den mellan olika uteställen och förvara den smidigt när man är klar. Grymt bra tycker jag.

Weber_Traveler.jpg

[OT] Vad grillar du?
Har du hölster för gaspatronerna? ;)
Det skulle behövas :) har räknat att det kanske går att grilla 10 ggr på en sådan 450g. Skulle köpt 3-pack men de var slut :( ska förbi Jula sedan och köpa fler.
Man kan byta och sätta en stor flaska på marken om man vill. Men sådan har jag inte just nu, får prova detta så länge. Verkar lovande för vårt bruk ändå måste jag säga.

[OT] Vad grillar du?
Tjusigt Marr!

Är det en Weber Smokey Mountain du har? Går den i så fall även att grilla på, eller är det enbart low and slow? Funderar på att ersätta en Weber klotgrill som håller på att säga upp sig (spjället i botten är helt sönderrostat, etc) med en sådan.

//Mange
Njä, den går inte att grilla på. Den är ett komplement till klotet bara.

Men köp ett nytt spjäll? De finns om det är en 57a

[OT] Vad grillar du?
Oh nice! Är den enda i familjen som äter lever tyvärr så det har aldrig blivit att den hamnat på grillen än men det måste provas.
Nötlever i tunna skivor (1 cm-isch) som grillas snabbt men ganska hårt. Grovhackad lök med bacon och kapris (med spad) i stekpanna som tillbehör med potatis och lingonsylt eller gele.

[OT] Vad grillar du?
Precis samma, vid precis samma tillfälle, förutom att jag tillagade den andra halvan av laxsidan.
Lite rökspån i början i Smokey Mountain gav en bra mild röksmak. Tror det tog en halvtimme i 175 grader att bli 57 grader i mitten, men då var den bara 9 grader vid start.
Trevligt ?? Jag körde ca 100-110° i ca 70min upp till 54° Första laxen.

[OT] Vad grillar du?
Njä, den går inte att grilla på. Den är ett komplement till klotet bara.

Men köp ett nytt spjäll? De finns om det är en 57a
Aha, misstänkte det. Avståndet till kolen blir väl för stort. Men tack för tipset om lösa spjäll, det är en 57a jag har så då löser jag det så istället.

Grillade förresten lite själv ikväll men glömde fota. Lite koreainspirerade kycklinglårfileter blev det. Marinerade i GoChujang, vitlök, soja, risvinäger och lite lönnsirap. Inte så tokigt faktiskt :)

Tillbaka
Topp