[OT] Vilken laddbar bil ska jag ersätta xc70 med?
Det är ofta människor som kör bilar.Min empiriska erfarenhet är att det är männen som påstår att det är kvinnorna i familjen som är drivande när en suv anskaffas.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är ofta människor som kör bilar.Min empiriska erfarenhet är att det är männen som påstår att det är kvinnorna i familjen som är drivande när en suv anskaffas.
Så är det säkert, men det är kvinnorna som fått dem att köpa suvar :-)Min empiriska erfarenhet av många tusen mil på vägarna varje år, och många resor till Åre varje år de senaste 20 åren är att ju större SUV ju mindre hjärna. Allra minst verkar sitta bakom ratten på BMWs..
Jag kan helt utan belägg påstå att alla idiot-omkörningar du stöter på görs av män. Sen är det antagligen bara sant till 99,9% men det är inom marginalen.
Det finns länder som försökt skapa en definition för att kunna förbjuda suv i tex innerstäder (Italien eller Frankrike tror jag) Har för mig att de landade på hjuldimensioner men vet inte om det blev nåt i slutändan.Jag undrar vad en SUV egentligen är. Är det en kombi som är extra hög? Hur hög måste den vara i så fall?
Bara undrar. Har nog alltid undrat det.
Jag kan helt utan belägg påstå att alla idiot-omkörningar du stöter på görs av män. Sen är det antagligen bara sant till 99,9% men det är inom marginalen.
99.9 + 0.1 = 100!I förrgår höll jag på att frontalkrocka med en idiotomkörande kärring i en svart mercedes-suv. Så var det med det...
Det fanns en traktor med i ekvationen också, det var den hon körde om. Hur stor procentandel får traktorn?99.9 + 0.1 = 100!
Det beror på vem som sitter i bilen i de lägen ordet används som nedsättande term för att se ner på folk. Samma bil kan vara antingen SUV, Tattar-audi, smash-and-grab-audi, penisförlängare eller till och med sosse-container bara beroende på vem som kör denJag undrar vad en SUV egentligen är. Är det en kombi som är extra hög? Hur hög måste den vara i så fall?
Bara undrar. Har nog alltid undrat det.
Dessa män.... alltid dessa jävla män!! Spelar ingen roll vad det gäller men är det nåt skit som hänt så nog fan är det en man som ligger bakom det. Va fan är det för fel på män??Min empiriska erfarenhet av många tusen mil på vägarna varje år, och många resor till Åre varje år de senaste 20 åren är att ju större SUV ju mindre hjärna. Allra minst verkar sitta bakom ratten på BMWs..
Dessa män.... alltid dessa jävla män!! Spelar ingen roll vad det gäller men är det nåt skit som hänt så nog fan är det en man som ligger bakom det. Va fan är det för fel på män??
Detta gäller antagligen bara till 99% av fallen men det är inom felmarginalen.
Så är det säkert, men det är kvinnorna som fått dem att köpa suvar :-)
Nu förstår jag inte vad du menar?Krengt?
Kanske skulle satt ett [sic] bakom krengt så det framgick att jag menade kränkt.Nu förstår jag inte vad du menar?
Ja, och S80 skulle jag skrivit.Var du med på den tiden? Var säkert en del prover på en vanlig S80 också, men de flesta gjordes på S80 kaross o XC90 chassie.
Jag var varken ironisk i att jag inte förstod (vilket jag fortfarande inte gör) eller i mitt uttalande om män.Kanske skulle satt ett [sic] bakom krengt så det framgick att jag menade kränkt.
Men det är ju inte alltid lätt att göra sig lustig på nätet, på samma sätt som jag kanske missar att du nu är ironisk..
Skönt ändå att man fortfarande får vara så generaliserande kring män. Byt ut det till invandrare, kvinnor eller nåt och se om det funkar... (ironi)Jag var varken ironisk i att jag inte förstod (vilket jag fortfarande inte gör) eller i mitt uttalande om män.
Som vit medelålders man uttrycker jag mig gärna lite provocerande om män. Majoriteten av alla män likväl som majoriteten av alla invandrare, kvinnor etc är fantastiska människor som försöker göra bra saker och leva fina liv men när det kommer till våld, dödande, maktmissbruk etc så är det i princip uteslutande män som står för den skiten. Bara att kolla på valfri nyhetsrapportering.Skönt ändå att man fortfarande får vara så generaliserande kring män. Byt ut det till invandrare, kvinnor eller nåt och se om det funkar... (ironi)
På tal om laddbar bil så körde jag en ID4 en halv dag . Positiv upplevelse, speciellt i stan. Trevlig bil. Skoda Enyaq såg jävla nice ut, den var inte demoklar.
Det bär mig emot att säga det men efter att ha provkört båda ett dygn vardera så vinner Skodan matchen hos mig. Kändes som en mer välbyggd bil. Och fler smarta detaljer. tiden får utvisa om mitt första intryck stämmer.På tal om laddbar bil så körde jag en ID4 en halv dag . Positiv upplevelse, speciellt i stan. Trevlig bil. Skoda Enyaq såg jävla nice ut, den var inte demoklar.
Håller med dig om Tesla och laddning.Har hört detsamma från många. Skodan verkar trevlig.
Synd att det bara är Tesla som förstått att laddning på långresa är en del av paketet. Utan kö och utan problem. De bygger fortfarande ut i en rasande fart medans Ionity tycks ha stannat av - och bara bygger två laddare per plats.
Eftersom minst 50% av mina mil är långa resor så kommer jag landa där när det blir helelektriskt trots att jag inte är så intresserad av t.ex prestandan och växtverksproblem som de dras med.
Har hört detsamma från många. Skodan verkar trevlig.
Synd att det bara är Tesla som förstått att laddning på långresa är en del av paketet. Utan kö och utan problem. De bygger fortfarande ut i en rasande fart medans Ionity tycks ha stannat av - och bara bygger två laddare per plats.
Eftersom minst 50% av mina mil är långa resor så kommer jag landa där när det blir helelektriskt trots att jag inte är så intresserad av t.ex prestandan och växtverksproblem som de dras med.
Provkörde Enyaq i förra veckan, var en positiv upplevelse. Har 2 år kvar på leasingen på en Tiguan så lutar åt en Enyaq med 4WD när det blir dags för byte, men räknar med att det kommer hända en hel del på dessa 2 år :-)Ska provköra Enyaq och väntar på 80x, 265hk och awd. Den är jävla lockande med sportline.
Frågan är hur de lägger den prismässigt.
Jag med! Alla dessa jävla SUVar och crossovers!väntar fortfarande på en dragkroksförsedd elkombi med ”normala” hjul(typ passatklassen).
Bromsar plus dom där naven som regenererar tar lite plats tyvärr. Id3 och 4 har 18" som minst...Ja det känns rätt knäppt med 19-22" som det är på många elbilar. Har inte fattat varför.
Hade en Model 3 LR AWD beställd, leveranstid och allt bokat. Men efter att ha provat lite insåg jag att den blir rätt bynglig med tre ungar och framför allt brevinkastet till bagage så jag bokade om till en Y. Den vet ju ingen när den börjar levereras i Europa så jag måste lösa något fram tills dess.
Kvinnor kan också. När jag körde hem från åre förra veckan var jag tvungen att nita för en idiot-omkörare. Det var en kvinna. I en bmw x6. ?Min empiriska erfarenhet av många tusen mil på vägarna varje år, och många resor till Åre varje år de senaste 20 åren är att ju större SUV ju mindre hjärna. Allra minst verkar sitta bakom ratten på BMWs..
Trumbromsar, now we’re talking...
Rätt smart tror jag, det är ju inte fel ens på vanliga bilar bak även om det varit otrendigt länge.
Med regenerativ motorbroms så kan man i princip bromsa ner till noll utan att använda bromsarna annat än vid oförutsedda situationer och då är det lätt att de börjar kärva.
Ja trumbroms är en ypperlig broms bak för en vanlig bil.
De flesta skivbromsar bak som dör, de dör ickemotionsdöden.
en uppsättning eco däck av finaste sort till breda 21” går väl på drygt 15lax och elbilar har en tendens att nöta mer på gummit, speciellt tyngre modellerJa det känns rätt knäppt med 19-22" som det är på många elbilar. Har inte fattat varför.
Hade en Model 3 LR AWD beställd, leveranstid och allt bokat. Men efter att ha provat lite insåg jag att den blir rätt bynglig med tre ungar och framför allt brevinkastet till bagage så jag bokade om till en Y. Den vet ju ingen när den börjar levereras i Europa så jag måste lösa något fram tills dess.
Kvinnor kan också. När jag körde hem från åre förra veckan var jag tvungen att nita för en idiot-omkörare. Det var en kvinna. I en bmw x6. ?
Ja både vridmoment och vikt käkar däck. Dyrt...en uppsättning eco däck av finaste sort till breda 21” går väl på drygt 15lax och elbilar har en tendens att nöta mer på gummit, speciellt tyngre modeller
Inte så ekologiskt och ekonomiskt!
Kvinnor kan också. När jag körde hem från åre förra veckan var jag tvungen att nita för en idiot-omkörare. Det var en kvinna. I en bmw x6. ?
Se där. En nisch. Verkstäder ändrar riktning och fokus en smula, mera gummi och mindre oljebyte.Ja både vridmoment och vikt käkar däck. Dyrt...