Ny kedja hoppar efter byte
Det var bara ena hjulet det nedre, som hade en större kant,Min tanke gick åt trissorna, de små hjulen som styr kedjan. Det är inte så ofta jag får dem rätt vid stor-fix.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det var bara ena hjulet det nedre, som hade en större kant,Min tanke gick åt trissorna, de små hjulen som styr kedjan. Det är inte så ofta jag får dem rätt vid stor-fix.
Ja det bildas en kant av ingrodd olja o vägdamm om man inte håller efter.Det var bara ena hjulet det nedre, som hade en större kant,
Men rör "ställskruven" b skruven då som du sen länge fick tips om .Tog bort bakväxeln, och den stora bulten, kärvade som fan. la på lite lager fett och skruvade tillbaka allt, nu rör den sig jättefint. den där lilla ställskruven som ligger an mot växelörat, har jag inte rört ännu, dock insåg jag att det var viktigt att få den rätt så man inte bara dra åt stora bulten och klämmer mot örat.
Kar kikat mera på nya kedjan men finner inga tecken på att den ska vändas åt ett speciellt håll.
Kan ni se om bakkassetten har gjort sitt, d¨är det liksom ingen ide att ens pröva nya kedjan igen
det finns som redan påpekats två fel här.Vände på kedjan. testade lite nu. och den hoppar bara över på vxl 3,2,1 den funkade så bra ända tills jag växlade ner från 4:an, man ser att bakväxlen hoppar till. kedjan känns inte spännd, kan den kanske vara nån länk för lång ändå.
Blir nog till att köra gamla kedjan den kanske inte hoppar och sen byta kassett när det börjar bli ordentligt slitet.
Om det blir sämre så är det väl bara att skruva tillbaka?Ja avståndet var mycket. Men jag täbkte att ska jag skruva på en skruv som jag inte rört och drt funkade med gamla kedjan. Risken är att jag skruvar nått som sen blir sämmre.
Vad trevlig du var då. Tråden började bra. Ber väl om ursäkt att jag inte kan så mkt om cyklar som vissa andra.
Vad trevlig du var då. Tråden började bra. Ber väl om ursäkt att jag inte kan så mkt om cyklar som vissa andra.
.
pfaff är en mycket hjälpsam herre, och hans suck var bara en mild erinran om att du sladdat i diket. varmt välkommen till happy förresten:)Absolut är jag med på det.
Men jag finner det märkligt att skruva på en skruv som inte har skruvats på, bara för att jag byter kedja. Jag kan ha fel men hade den skruven varit fel borde inte gamla kedjan då oxå kugga över?