Blockettråden 2

Blockettråden 2
Scott
24B290DB-EEF9-4041-9B95-A844ECC4543C.png

Blockettråden 2
Haha det är ju han igen! Nära att jag köpte ett par bromsskivor av honom för ett par år sedan. Verkade lite fishy så jag tackade för mig och önskade lycka till med cyklingen. Fick inget mer svar sen...

Blockettråden 2
Hmm bra knep att tolka Set som en 5a det drar ju upp värdet en 10k lr så, + poäng för kreativitet.
Sen är den oxå 5k billigare att köpa på hemsidan än på happy tydligen.

Man kan ju tycka att ngn som har 2st "R5"or borde kunna se att de skiljer sig lite åt..

Blockettråden 2
Hmm bra knep att tolka Set som en 5a det drar ju upp värdet en 10k lr så, + poäng för kreativitet.
Sen är den oxå 5k billigare att köpa på hemsidan än på happy tydligen.

Man kan ju tycka att ngn som har 2st "R5"or borde kunna se att de skiljer sig lite åt..

Speciellt om man påstår sig vara cykelhandlare.

Blockettråden 2
Blockettråden 2
Visst kan ett barn ha många namn, men i just det här fallet är det väl trots allt så att cykeln i fråga är en cyclocross; endast en cyclocross och ingenting annat.

Edit: stavfel.

Senast ändrad:
Blockettråden 2
Visst kan lätt barn ha många namn, men i just det här fallet är det väl trots allt så att cykeln i fråga är en cyclocross; endast en cyclocross och ingenting annat.
Sökord, sen är ju även efter sektgruppen gravelbike Sweden alla cyklar en gravelcykel.

Jag tror att de flesta skulle kunna nöja sig med upp till 40mm däck. Gravel är ju uppdelat till emaljmuggar eller lycra nu så den passar nog bra för många.

Blockettråden 2
Sökord, sen är ju även efter sektgruppen gravelbike Sweden alla cyklar en gravelcykel.

Jag tror att de flesta skulle kunna nöja sig med upp till 40mm däck. Gravel är ju uppdelat till emaljmuggar eller lycra nu så den passar nog bra för många.
Fast det är ju trots allt en inre obetydlig skillnad på en gravel och en cyclocross när det kommer såväl till användningsområde som (kör)egenskaper. Och just Crux är ju en uttalad cyclocross.

Blockettråden 2
Visst kan ett barn ha många namn, men i just det här fallet är det väl trots allt så att cykeln i fråga är en cyclocross; endast en cyclocross och ingenting annat.

Edit: stavfel.
Av ren nyfikenhet. Kan du presentera den korrekta definitionen av en gravelcykel?

Blockettråden 2
En cyclocrosscykel är ett tävlingsredskap i cykeldisciplinen cyclocross.

Det är väl det som spelar roll här, kan jag tycka. Om du menar att en gravel är en cykel som kan cyklas på grus utan att implodera så har väl det samma bäring som att en MTB är en cykel som kan cyklas på ett berg.

Blockettråden 2
Definition:
En gravelcykel är en cykel man kan cykla på grus med, dvs någon av:
* Landsvägscykel
* Gravelcykel
* Cyclocrosscykel
* Landsvägshybrid
* Herr-/damcykel
* MTB-hybrid
* HT MTB
* FS MTB
* BMX
* Trial

(Med reservation för att jag missat några.)

Blockettråden 2
Av ren nyfikenhet. Kan du presentera den korrekta definitionen av en gravelcykel?
Nej, det vill jag nog inte påstå att jag kan. Däremot är en cyclocross en bra mycket mer specifik cykeltyp, än en "gravel". Precis som @mzi beskriver. Med anledning av det tycker jag att det är olyckligt att beskriva en Crux som "gravel, cyclocross CX".

Kanske kan det likställas med att marknadsföra en "lvg-hoj, tempo. Kärt barn har många namn."?

Hur tänker du kring det?

Blockettråden 2
Definition:
En gravelcykel är en cykel man kan cykla på grus med, dvs någon av:
* Landsvägscykel
* Gravelcykel
* Cyclocrosscykel
* Landsvägshybrid
* Herr-/damcykel
* MTB-hybrid
* HT MTB
* FS MTB
* BMX
* Trial

(Med reservation för att jag missat några.)
Alla cyclocrosser är gravelcyklar men alla gravelcyklar är inte cyclocrosser? ?

Jag vidhåller nog ändå att jag finner det lite tokigt att likställa begreppen på det viset som görs i just den annonsen.

Jag har för övrigt kört en och annan meter grusväg med tempohojen också. ?

Tillbaka
Topp