Blockettråden 2

Manofmanymissions

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Bästa droppern, nuff said, case closed och hela baletten!

1622035806563.png

Berk

Aktiv medlem
Blockettråden 2

DanielS

Aktiv medlem
Blockettråden 2

gustavgo

Medlem
Blockettråden 2
Alltså personal/förmåns-cykel brukar ju innebära någon form av finansiering och restvärde inblandat... Förutom frågetecken skattemässigt kan man ju undra om det ens är tillåtet att sälja vidare direkt?
Ja, oftast äger du inte själv cykel utan antinget ägs den eller leasas av din arbetsgivare.

Frågan är varför man ska köpa någon annans leasade cykel när detta finns. Man får hoppas säljaren jobbar på bank och att det inte är HA som är inblandat.
1622233032748.png

Volk

Ny medlem
Blockettråden 2
Visst, begagnatmarknaden är helt trasig och får han begärt pris för cykeln har han onekligen gjort en bra affär. Men 500:- över nypris känns ändå lite svettigt.
(Och ändå är jag lite sugen...)

Screenshot_20210529-102741~2.png

Blockettråden 2
Visst, begagnatmarknaden är helt trasig och får han begärt pris för cykeln har han onekligen gjort en bra affär. Men 500:- över nypris känns ändå lite svettigt.
(Och ändå är jag lite sugen...)

Visa bilaga 491971
Visst, högt pris. Men jämförelsen med nypris är ju ganska irrelevant om den inte kan levereras. Hade jag velat ha en sån cykel (eller ja det vill jag ju men min budget är annorlunda) hade jag kunnat betala nypris och tom lite extra. Om den är helt felfri.

Berk

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Visst, högt pris. Men jämförelsen med nypris är ju ganska irrelevant om den inte kan levereras. Hade jag velat ha en sån cykel (eller ja det vill jag ju men min budget är annorlunda) hade jag kunnat betala nypris och tom lite extra. Om den är helt felfri.

Om man har garantier kvar som andra ägare är det väl ok. Men det är oftast inte fallet och då är det mindre rimligt att betala nypriset för en begagnad cykel.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer