Blockettråden 2

Blockettråden 2

nisseson

Aktiv medlem
Blockettråden 2
"Absolut nyskick" är det lite sämre än nyskick? Som mig när jag druckit Absolut kanske?

Screenshot 2021-06-02 16.26.06.png

JesperA

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Hur räknade han ut 80'000kr? Han köpte för 59'000kr, sen bytte ut några komponenter, lade han på priset på dom nya komponenterna OVANPÅ priset trots att delarna byttes ut?

Så om jag köper en dator för 20'000kr, tar ut grafikkortet som kostar 5'000kr & sen sätter in ett annat grafikkort som kostar 8'000kr, då är min dator numera värd 28'000kr?

Jag är förvisso rätt trög idag så ursäkta min sinnesförvirrning

Emil777

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Hur räknade han ut 80'000kr? Han köpte för 59'000kr, sen bytte ut några komponenter, lade han på priset på dom nya komponenterna OVANPÅ priset trots att delarna byttes ut?

Så om jag köper en dator för 20'000kr, tar ut grafikkortet som kostar 5'000kr & sen sätter in ett annat grafikkort som kostar 8'000kr, då är min dator numera värd 28'000kr?

Nej, den blir då värd
20+8+5+jobb = ~35kkr

Berk

Aktiv medlem
Blockettråden 2

Tror att han räknade precis som Specialized själva, så helt rimligt:
Om man går från Comp 58000 kr till Expert 82000 kr så får man för 24000 kr mer: X01/GX isf NX, Code RS isf R, Fox Performance Elite isf Lyrik Select och DT 360 nav, fortfarande utan star ratchet.

FredriCX

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Tror att han räknade precis som Specialized själva, så helt rimligt:
Om man går från Comp 58000 kr till Expert 82000 kr så får man för 24000 kr mer: X01/GX isf NX, Code RS isf R, Fox Performance Elite isf Lyrik Select och DT 360 nav, fortfarande utan star ratchet.
Men annan färg med! 😁. Fast visst är det även plastfälgar?

En annan spaning..."skambud undanbedes". Men skampris då? Det är tydligen OK.

NickPick

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Nej, alufälgar.

Specialized har blivit så populärt hos tandläkaren att dom kan fråga mer för dyrare delar än kunden betalar för som i butiken. Vi far ser om man kan göra samma på K&S.
Tandläkare är väl inget statusyrke i Sverige, egentligen. Snarare är det väl konsult för något randombolag som fakturerar statligt, eller prioriterande bortajobbare som köper dylika cyklar.
I USA däremot... Därav alla memes om dentist bike stuff.

Men helt ärligt hur ofta får man uppa en annons nu på köp och sälj? Så jäkla kasst att tex samma ramset varit ute typ 3-4 gånger på ett par veckor.

Senast ändrad:

Berk

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Tandläkare är väl inget statusyrke i Sverige, egentligen. Snarare är det väl konsult för något randombolag som fakturerar statligt, eller prioriterande bortajobbare som köper dylika cyklar.
I USA däremot... Därav alla memes om dentist bike stuff.

Tandläkarbesök är dock riktigt dyra här jämfört med andra europeiska länder. Hursomhelst så låter tandläkare cykel bra.

Cyklist

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Efter att ha läst @Woodknocker inlägg om hur livsfarligt det är med coolfiber så vågar jag helt enkelt inte slå till på @Cyklist hoj. Annars så känns det som en sån hoj är byggd för att göra mig snabbare 🤩
Det ÄR livsfarligt! När klippet där jag skrapade den ramen gick lite små-viralt på diverse repost-sidor på Instagram var det faktiskt 14-åringar (och ett par vuxna haha) som hotade med att kniven borde användas på mig istället!

Jävla kolfiber.

JBogevik

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Detta var en prissättning i överkant. Sadelstag i kolfiber i alla fall, det är inte fy skam. :)

Bilagor

• Screenshot_20210608-072325_Facebook.jpg
    Screenshot_20210608-072325_Facebook.jpg
    240 KB · Besök: 242

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer