Blockettråden 2

gustavgo

Medlem
Blockettråden 2
På tal om fynd:

1623306766602.png

Stumpy

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Skivbroms bak och V-broms fram. Tvärtom hade iallafall varit lite vettigt, eftersom största bromsverkan är fram.
Fjädring bak för att stabilisera ramen? Vore det inte bättre att svetsa dit ett stag i så fall?
I detta fallet måste det väl stämma ganska väl att det är en nolla för mycket i priset?

jonte987

Aktiv medlem
Blockettråden 2

Ändå starkt att lägga upp med ett pris och länka till den billigaste tysken som ber om samma peng?
Fast finns inte i lager så det är kanske det som är poängen.
Den här gången. Annars vet jag inte varför jag skulle köpa ett beggat bara för att det är "nytt" för samma pris som hos tysken.

jolov

Aktiv medlem
Blockettråden 2
En sprillans ny sadel som bara cyklats på någon dag och som någon fimpat på(!?)

Hoppas ändå att folk generellt inte köper sadlar, cyklar på dem ett par dagar å sen lämnar tillbaka dem i tron om att butiken ska kunna sälja sadeln som ny till nästa kund?

Skärmavbild 2021-06-16 kl. 11.00.03.png

Sam00

Aktiv medlem
Blockettråden 2
En sprillans ny sadel som bara cyklats på någon dag och som någon fimpat på(!?)

Hoppas ändå att folk generellt inte köper sadlar, cyklar på dem ett par dagar å sen lämnar tillbaka dem i tron om att butiken ska kunna sälja sadeln som ny till nästa kund?

Visa bilaga 495901
Jag fick infon en gång av Bikester då jag köpte en Sqlab sadel att jag fick testa den och lämna tillbaka om den inte passar. Jag förstår dock inte riktigt vad de menade, på vilket sätt jag kunde prova den.

Det är klart att butiker inte borde ta tillbaka sadlar som har märken, och jag vet inte om man kan montera en sadel utan att lämna några märken.

Raggamuffin

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Jag fick infon en gång av Bikester då jag köpte en Sqlab sadel att jag fick testa den och lämna tillbaka om den inte passar. Jag förstår dock inte riktigt vad de menade, på vilket sätt jag kunde prova den.

Det är klart att butiker inte borde ta tillbaka sadlar som har märken, och jag vet inte om man kan montera en sadel utan att lämna några märken.

Man kan lägga en putsduk runt railsen och klämma runt.

PRO har 30 dagar på alla sina sadlar t ex.

Sam00

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Men hos B-D kostar det bara 3167 kr när det förväntas inkomma ca 23 juni...

Jag är inte säker på hur det funkar med garantiärenden om man köper nåt som är taget av en cykel, alltså utan kvitto. Om man inte har nån garanti, då är det klart att man inte ska behöva betala mer än 2/3 av nypris tycker jag. Själv har jag köpt på så sätt många gånger men det har aldrig behövt komma till garantiärenden.

Man ska aldrig behöva betala fullt pris såklart, oavsett garanti eller inte.

Argos

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Jag är inte säker på hur det funkar med garantiärenden om man köper nåt som är taget av en cykel, alltså utan kvitto. Om man inte har nån garanti, då är det klart att man inte ska behöva betala mer än 2/3 av nypris tycker jag. Själv har jag köpt på så sätt många gånger men det har aldrig behövt komma till garantiärenden.
Ja jag tycker också att annonsens pris är för högt som privatperson utan garanti. Ville bara visa lite detaljerade priser.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer