Blockettråden 2

kroem

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Ser inte det här ut att vara lite mer än bara en lackskada?
Visa bilaga 498218
"Tyvärr så finns det en liten skada i lackering efter den föll ner från väggen."

Var detta väggen?

https%3A%2F%2Fwinteriscoming.net%2Ffiles%2F2017%2F04%2Fcastle-black-the-wall-game-of-thrones.jpg

glitch

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Jag undrade också var lackskadan var och varför han visade bild på krosskadan. 🙄

Lite som liraren jag köpte en sadel av som hade normalt slitage på railsen - de var spruckna på bägge sidor (kolfiber) och det syntes inte på bilderna. Efter lite ordväxling tog han i alla fall tillbaka sadeln men tyckte jag var tramsig som brydde mig om spruckna rails 😂

IM

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Lite som liraren jag köpte en sadel av som hade normalt slitage på railsen - de var spruckna på bägge sidor (kolfiber) och det syntes inte på bilderna. Efter lite ordväxling tog han i alla fall tillbaka sadeln men tyckte jag var tramsig som brydde mig om spruckna rails 😂
Ja? Sadeln var väl hel? Det var väl en sadel han sålde? Railsen fick du väl på köpet. 😁

eucalyptus

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Halva Happys köp & sälj är ju ett stort skämt, värre än blocket...

Grabben som säljer en "Merida, Ninety-Six 29 Vasa, Evertsberg" för 20 000kr
Nypris 17 990kr förra sommaren.

Är det sån brist på cykel att man kan sälja begagnade, 1 år gamla cyklar för högre än nypris? Som förövrigt är 2019 årsmodell

Senast ändrad:

jolov

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Kul med hur man ser på saker, ett par handtag jag skulle klassa som slutkörda och bara skulle skära av styret när jag bytte ut dem försöker någon sälja i "bra skick" :)

(215 kostar nya utan rabattkod)

2F1AA2CA-9532-4A52-BB89-AB1EA4F91C58.jpeg

JesperA

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Han kanske tycker att tillbehörskitet är värt 20'000kr eller nått ;)

Har varit flera annonser här på Happy senaste tiden med absurd prissättning, lite konstig strategi kan jag tycka att komma till ett cykelforum & drämma till sådan prissättning, risken att bli "påkommen" här bör ju vara bra mycket högre än på t.ex blocket

antosi

Medlem
Blockettråden 2
Bara jag som får dåliga vibbar av den här annonsen?

Haha älskar att varningen "rim subject to wear" inte bara står med i produktbeskrivningen på två språk utan också fotats extra noga. I tron om att det är en viktig detalj som måste komma med?

Sam00

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Han kanske tycker att tillbehörskitet är värt 20'000kr eller nått ;)

Har varit flera annonser här på Happy senaste tiden med absurd prissättning, lite konstig strategi kan jag tycka att komma till ett cykelforum & drämma till sådan prissättning, risken att bli "påkommen" här bör ju vara bra mycket högre än på t.ex blocket
Jag förstår inte mig på folk som säljer sin cykel med massa tillbehör och t.o.m. kläder ibland. Speciellt när de vill ha massa pengar för det. Även om man skulle vilja ha allt, hur stor är chansen att allting kommer passa en? Gissar på att de flesta redan har tillbehör.

Bonzo

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Visa bilaga 499391
Det känns som ett vanligt fel att montera infästningen mot växelörat rakt neråt istället för rakt bakåt.
Onödigt, när Shimano har så fina manualer tillgängliga på nätet.
Aha. Jag tyckte att det var något som såg skevt ut, men kunde inte riktigt sätta fingret på vad det var. Det måste ju nästan vara krångligare att montera det fel än rätt, med tanke på att klacken måste läggas på fel sida av växelörat.

andersson.n

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Ber om ursäkt om detta faller in under regelbrott pga marknadsföra sin egen annons men i brist på att lyckas googla rätt på den stora "vilket pris ska jag sätta på min begagnade cykel"-tråden frågar jag här:

Har jag blivit en av dårarna på köp&sälj som sätter galna priser, eller ska jag bara ha lite tålamod?

Frågar för att jag inte nåt svar på snart en vecka (förutom tre scammers). Jag hade förvisso lite högre pris förut och har även fått konkurrens idag, men tycker min annons är formulerad så att det är tydligt att priset har lite svängrum och är därför förvånad att ingen hört av sig överhuvudtaget? Marknaden för dyra HTs ett år utan riktig Cykelvasa kanske inte är för het?

Bonzo

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Ber om ursäkt om detta faller in under regelbrott pga marknadsföra sin egen annons men i brist på att lyckas googla rätt på den stora "vilket pris ska jag sätta på min begagnade cykel"-tråden frågar jag här:

Har jag blivit en av dårarna på köp&sälj som sätter galna priser, eller ska jag bara ha lite tålamod?

Frågar för att jag inte nåt svar på snart en vecka (förutom tre scammers). Jag hade förvisso lite högre pris förut och har även fått konkurrens idag, men tycker min annons är formulerad så att det är tydligt att priset har lite svängrum och är därför förvånad att ingen hört av sig överhuvudtaget? Marknaden för dyra HTs ett år utan riktig Cykelvasa kanske inte är för het?

Jag har en annons ute som jag heller inte fått någon respons på, så jag vet inte riktigt hur illa det egentligen är på marknaden. Visst kan man argumentera att även jag satt för högt pris, men jag har inte ens fått ett skambud än så länge.

Hade jag varit desperat att bli av med den så skulle jag såklart sänka priset, men som det är nu så kan jag lika gärna ha kvar den över sommaren och eventuellt sänka priset framåt hösten ifall jag fortfarande vill bli av med den då.

andersson.n

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Du har satt för högt pris. Den är trots allt begagnad och den som köper den kommer inte ha de garantier som en ny från butik har.
Tydligen har du rätt, blir mest förvånad med tanke på andras priser och hur dåligt utbudet på cyklar har varit på sistone. :unsure:
Jag har en annons ute som jag heller inte fått någon respons på, så jag vet inte riktigt hur illa det egentligen är på marknaden. Visst kan man argumentera att även jag satt för högt pris, men jag har inte ens fått ett skambud än så länge.

Hade jag varit desperat att bli av med den så skulle jag såklart sänka priset, men som det är nu så kan jag lika gärna ha kvar den över sommaren och eventuellt sänka priset framåt hösten ifall jag fortfarande vill bli av med den då.
Låter som för mig alltså! Det kanske är nåt slags semestereffekt, och dessutom för mycket mitt i säsongen på nåt konstigt vis (de som vill köpa har redan köpt och övriga har halvt gett upp hojköp för den här sommaren).

Sam00

Aktiv medlem
Blockettråden 2

Den andra annonsen var mer vettigt prissat. Inte ens i de här tiderna kan man komma undan med att ta 90% av nypris efter ett år. Man måste tänka på risken det medför att köpa begagnat. 70% kanske.

andersson.n

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Den andra annonsen var mer vettigt prissat. Inte ens i de här tiderna kan man komma undan med att ta 90% av nypris efter ett år. Man måste tänka på risken det medför att köpa begagnat. 70% kanske.
Hojen är köpt i maj, så den är knappt två månader gammal, men så väl du som övriga i tråden samt marknaden talar ju sitt tydliga språk - mitt pris är för högt.

Avvaktar några dagar och får väl krypa till korset sen!

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer