Blockettråden 2

FredriCX

Aktiv medlem
Blockettråden 2

jolov

Aktiv medlem
Blockettråden 2
20000kr för ett tre år gammalt ramkit där ramen ny kostade 2000$ ?

8F9EADC5-2ECB-4A25-BFED-F46F4A51AA8E.jpeg

MikeBike8

Ny medlem
Blockettråden 2

Tjena

Ny medlem
Blockettråden 2
Jag är lite sugen på en pendlarhoj som går både på grus och asfalt. Har hittat denna men får inte veta vilken modell det är. Någon som kan uttolka det? Är den prisvärd?

Bilagor

• Screenshot_20210708-183554.png
    Screenshot_20210708-183554.png
    487.2 KB · Besök: 100
  • Screenshot_20210708-183548.png
    Screenshot_20210708-183548.png
    667.1 KB · Besök: 99
  • Screenshot_20210708-183541.png
    Screenshot_20210708-183541.png
    770.7 KB · Besök: 102

IM

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Jag är lite sugen på en pendlarhoj som går både på grus och asfalt. Har hittat denna men får inte veta vilken modell det är. Någon som kan uttolka det? Är den prisvärd?
Hur menar du när du säger att du inte får veta vilken modell det är? Har du frågat och blivit nekad informationen?

Jag vet inte vilken modell det är, men den förefaller klara av relativt breda däck samt ha fäste för skärmar vilket du antagligen är betjänt av på en pendlare.

Berk

Aktiv medlem
Blockettråden 2

TobbeV

Aktiv medlem
Blockettråden 2

OldBones

Aktiv medlem
Blockettråden 2

2016 modellen blev "2018" i annonsen 🤔
Kan vara ett ärligt misstag dock, men vore ju trist om någon köper den i tron att den är årtal nyare än vad den är 🤷‍♂️

15 mil på LVG och 400 på Swift säger ju allt! 🤣

Senast ändrad:

Stumpy

Aktiv medlem
Blockettråden 2

2016 modellen blev "2018" i annonsen 🤔
Kan vara ett ärligt misstag dock, men vore ju trist om någon köper den i tron att den är årtal nyare än vad den är 🤷‍♂️

15 mil på LVG och 400 på Swift säger ju allt! 🤣
Kanske skall byta mot en Kickr Bike. Aerofördelarna är ju inte så stora i Zwift.

Nito

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Har varit inne på att skaffa en till cykel för lite cyklande fina sommardagar, budget runt 15k. När man kollar begagnatmarknaden blir man ju allt annat än sugen just nu. Är det bara att vänta och hoppas på mindre hysteri och ockerpriser nästa år eller tror ni cykelhetsen är här för att stanna?

DanielS

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Har varit inne på att skaffa en till cykel för lite cyklande fina sommardagar, budget runt 15k. När man kollar begagnatmarknaden blir man ju allt annat än sugen just nu. Är det bara att vänta och hoppas på mindre hysteri och ockerpriser nästa år eller tror ni cykelhetsen är här för att stanna?
Alla som köpt en cykel under covid kommer ju inte att bli fast i sporten... Och förr eller senare kommer det ju att finnas nya cyklar att köpa igen. Då borde ju begagnat-priserna justeras ner en aning. Det är väl vad de flesta tror.

Dock kan det ju bli så att ny-priserna går upp så pass mycket att de nivåerna vi ser idag är vad det kommer att ligga på under överskådlig framtid.

DanielS

Aktiv medlem
Blockettråden 2

jolov

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Inte för att jag själv skulle köpa en begagnad cykel i den här prisklassen men...är väl ändå under nypriset? Har väl sett betydligt värre exempel i den här tråden? €10k på Bike Components, hittar inte på rea i sverige? Men den som säljer får nog vara beredd att pruta lite på priset. Vilket pris tycker du är rimligt?
80?
för att köpa en kokos-enduro utan garantier

Berk

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Inte för att jag själv skulle köpa en begagnad cykel i den här prisklassen men...är väl ändå under nypriset? Har väl sett betydligt värre exempel i den här tråden? €10k på Bike Components, hittar inte på rea i sverige? Men den som säljer får nog vara beredd att pruta lite på priset. Vilket pris tycker du är rimligt?

Säljaren skriver 140k nypris, men jag hittar 126k. Relativt är 95k helt rimligt i dessa tider. Men jag undrar alltid vem som köper begagnade kolcykel i den prisklass.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer