Blockettråden 2

mamme1

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Detta är bedrägeri...fast han har gått ner lite...🤣

Sommarfynd. Eller hur.

Den kommer med Specialized original luft, bara en sån sak! :-)

Denna har en skaplig egolapp, men även en skaplig pris-dito.

Stumpy

Aktiv medlem
Blockettråden 2

Valhalla_

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Eeehm... Nyreggad användare kränger nybaxad hoj?
Screenshot_20210712-180747-086.png

jolov

Aktiv medlem
Blockettråden 2
1: priset
2: upplägget på annonsen
3: vad i helvete har hänt med kedjestaget?
Edit.
4: hur fan får man malmö-jokkmokk till 300mil?
Tar man inlandsvägen osv är det 160.
vart är dom andra 140?!

8A628527-AED2-461B-A0E7-B8C611618F4B.png
05C9C098-55F4-4DF8-9B0F-4D6F8B4E17A3.png
3556A856-4455-497E-90AC-DD0D8D1606FA.png

Senast ändrad:

aribr

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Vissa delar har typ 1+ års leveranstid... De kan man säkert begära överpris för... Suger, men det är som det är just nu.

(ingen aning ang. detta vevparti)

rln

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Hmm,läge att skruva isär hojen och kränga delar kanske🙂
Visst begärs det överpris, men säljs det till dessa priser?

Det påminner om när 500 gram smör annonserades för ungefär 1 000 NOK i smörbristens Norge. Massmedia påstod att det var priset norskarna var beredda att betala. Mig veterligen så dokumenterades noll köp till detta pris.

OldBones

Aktiv medlem
Blockettråden 2

För helvete! Alldeles för billigt, hade jag inte vart billös hade jag skyfflar upp den direkt! Nu hoppats jag att någon Happy:it klipper den.

Calcifer

Aktiv medlem
Blockettråden 2

deore.png

Ytterligare en som begär en bit över nypris för beggade grejor som för tillfället är lite svåra att hitta i lager.
Kostar lite drygt 2600kr inklusive frakt hos tysken för nya grejor i kartong utan repor och avkapad kedja.

aribr

Aktiv medlem
Blockettråden 2

Visa bilaga 501667

Ytterligare en som begär en bit över nypris för beggade grejor som för tillfället är lite svåra att hitta i lager.
Kostar lite drygt 2600kr inklusive frakt hos tysken för nya grejor i kartong utan repor och avkapad kedja.

Jag är kanske ensam, men detta tycker jag är nästan rimligt (men tråkigt naturligtvis). Värdet av prylarna dikteras inte av priset som de kostade för 7 månader sen (dessutom kommer detta kanske kosta 20% mer när det kommer tillbaka i lager), utan av vad köpare är villiga att betala nu. Jag gissar att detta säljs för runt 3000 lappen, och både köpare och säljare blir nöjda(ish). 2900 kostar den ink. frakt på bike24.

Calcifer

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Jag är kanske ensam, men detta tycker jag är nästan rimligt (men tråkigt naturligtvis). Värdet av prylarna dikteras inte av priset som de kostade för 7 månader sen (dessutom kommer detta kanske kosta 20% mer när det kommer tillbaka i lager), utan av vad köpare är villiga att betala nu. Jag gissar att detta säljs för runt 3000 lappen, och både köpare och säljare blir nöjda(ish). 2900 kostar den ink. frakt på bike24.
Jo det är väl tyvärr så :(

IM

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Jag tycker att det är orimligt att så många har en så pass snedvriden syn på sina egna behov och konceptet "att vänta" att den här typen av prissättning leder till (?) affär.

aribr

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Jag tycker att det är orimligt att så många har en så pass snedvriden syn på sina egna behov och konceptet "att vänta" att den här typen av prissättning leder till (?) affär.

Cyklingen tillför en stor dos glädje i mitt liv. Om min drivlina är körd och jag hade inga andra alternativ skulle jag nog köpa en ny (begagnad) för överpris istället för att skippa den glädjen i ev. några månader.

IM

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Cyklingen tillför en stor dos glädje i mitt liv. Om min drivlina är körd och jag hade inga andra alternativ skulle jag nog köpa en ny (begagnad) för överpris istället för att skippa den glädjen i ev. några månader.
Det här har givetvis inga problem med att förstå och sympatisera med. Det är inte priset i sig som jag vänder mig mot.

Jag tycker dock framförhållning och planering har fått stryka på foten till förmån för en idé om att ständigt ha tillgång till det man vill ha, eller behöver, just nu. Det tycker jag är synd, och onekligen en ohållbar inställning till vår egna roll i ekonomin och världens utveckling. Med lite flyt, utifrån min synvinkel och övertygelse, får rådande situation oss att i större grad reflektera över dessa frågor och leda till förändrade beteenden.

weldion

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Det här har givetvis inga problem med att förstå och sympatisera med. Det är inte priset i sig som jag vänder mig mot.

Jag tycker dock framförhållning och planering har fått stryka på foten till förmån för en idé om att ständigt ha tillgång till det man vill ha, eller behöver, just nu. Det tycker jag är synd, och onekligen en ohållbar inställning till vår egna roll i ekonomin och världens utveckling. Med lite flyt, utifrån min synvinkel och övertygelse, får rådande situation oss att i större grad reflektera över dessa frågor och leda till förändrade beteenden.
Man kan inte ha alla slitdelar hemma på hyllan i fall det blir leveransproblem i världen.
Någonstans måste man ändå dra gränsen vad som är rimligt att ha hemma.

IM

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Man kan inte ha alla slitdelar hemma på hyllan i fall det blir leveransproblem i världen.
Någonstans måste man ändå dra gränsen vad som är rimligt att ha hemma.
Det har jag väl inte sagt ändå?

Jag tycker dock att det är rimligt att ha någon extra kedja, kassette och lite smått och gott liggandes så att det går att hålla åtminstone en (de flesta av oss här inne har ju trots allt fler än en hoj...) eller ett par hojjar rullande säsongen ut. Det är väl knappast att kräva gör mycket konsekvenstänkande och ansvarstagande.

Återigen: jag har i inga egentliga problem med att människor betalar mer för begagnade prylar än nytta, i dagens läge. Det får vara upp till var och en.

Bornlikethis

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Jag tycker att de som lägger upp saker till överpris på K&S ofta är medlemmar som inte är engagerade i själva forumet. De verkar vilja sälja för att maximera vinst/minimera förlust.

Medlemmar, som aktivt deltar i communityn, säljer däremot ofta till rimliga priser. Man verkar vara mer angelägen att sakerna kommer till användning och sätter därför priser som är mer kamratliga.

Emil777

Aktiv medlem
Blockettråden 2

andersson.n

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Ber om ursäkt om detta faller in under regelbrott pga marknadsföra sin egen annons men i brist på att lyckas googla rätt på den stora "vilket pris ska jag sätta på min begagnade cykel"-tråden frågar jag här:

Har jag blivit en av dårarna på köp&sälj som sätter galna priser, eller ska jag bara ha lite tålamod?

Frågar för att jag inte nåt svar på snart en vecka (förutom tre scammers). Jag hade förvisso lite högre pris förut och har även fått konkurrens idag, men tycker min annons är formulerad så att det är tydligt att priset har lite svängrum och är därför förvånad att ingen hört av sig överhuvudtaget? Marknaden för dyra HTs ett år utan riktig Cykelvasa kanske inte är för het?
För att återkoppla: Sålde hojen till slut för 19 500 kr (nyskick förutom lite skav längst ut på ena vevarmen och bromsbelägg som kanske behöver bytas), nypris i maj var 33 500 kr.

Självklart lär jag mig inte av mina misstag dock: Nu har jag äntligen pengar att köpa en annan hoj! 😃

Jag är inte beroende, jag kan sluta när jag vill!

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer